ברגע שעלית, אין דרך חזרה / Cervelo R3
קודם כל בוא נעשה סדר – האופניים שלך, הזוג ההוא שהשקעת בו 700 שקל, אלה עם השלדה הכוסית, עם הקימורים היפים ועשרים וארבע ההילוכים, האופניים שאתה מסתובב עליהן בעיר בגאווה כל-כך רבה – הם האחות השמנה והמכוערת של האופניים האלה. חוויית רכיבה כמו ב – Cervelo R3 לא תמצא גם אם תעצום את העיניים ותחשוב על ביונסה.
קצת פרטים יבשים: ה3R מצוייד בצינורות קרבון HMC ו-UHMC מרובליים (תרגום חופשי), מיזוג בין מרובעים לאובליים – מה שאומר שהשלדה קלה יותר, קשיחה יותר ולא תתקמט גם אם המשקל שלך מבקש ממך לעלות אחד אחד. ברשימת הפיצ'רים תמצא גם כיסא קל ונוח במיוחד (שלמרות זאת עדיין מועך את לאנס ואת ארמסטרונג), ורשימת רוכבים שניצחו עם הדגם הזה במרוצים הקשים בעולם. מדובר באחד הדגמים היפים שניתן למצוא בשוק כיום, לפחות ביחס לשלדות וללא פוקוס על אווירודינמיקה.
לפני הרכיבה הראשונה: הם גבוהים. ממש גבוהים, אפילו בשביל רוכב אופניים גבוה. מצד אחד, זה מדרבן אותך להיות מהיר – אי אפשר לקחת סיבוב עם רגל על הרצפה, פה זה הכל או כלום. האופניים מבקשים שתרכב עליהן מהר, יותר מהר. הם מגיעים ל- 80 קמ"ש עם טיפה מאמץ, וליותר מזה אם אתה בירידה. מצד שני, איזה פחד. היה ערני לזיק פאניקה קל כשאתה מעביר את הרגל מעל הכיסא ומגלה שאין לך תקופת הסתגלות, אין כמה רגעים לעמוד ולאמוד את כל המתגים לפניך; אם אתה לא מתחיל לפדל, ומהר, אתה על הרצפה.
הרכיבה: "חבל שאין עוד כבישים בעיר הזו. אולי אני אנסה לצאת לכביש החוף" – מחשבה אמיתית לגמרי שעברה לי בראש תוך כדי רכיבה. האופניים האלה לא נועדו לרכיבה בתוך העיר, הם לא אוהבים רמזורים, הם לא אוהבים מכוניות שיוצאות מחניות. הם אוהבים מהירות. הם גורמים למרוץ פריז-רובא להיראות אטרקטיבי ולמרוצי האופניים המשעממים בגלבוע להישמע מלהיבים. טור דה פראנס? איפה נרשמים?
התרשמות עם ירידת האדרנלין: לאחר שהצלחתי ממש בקושי לרדת מהכיסא בלי ליפול, לקחתי צעד אחורה והתרשמתי מרחוק. ואז מקרוב. ואז עוד סיבוב. באמת אופניים יוצאים מהכלל. לא מושלמים, אבל גם לשחקניות פורנו יש ימי שיער רעים. לאחר סקירה נרחבת למציאת פגמים, יצוין לרעה הכידון, אותו אין שום דרך נוחה לאחוז תוך כדי החלפת הילוכים ובלימה, והגלגלים, שמרגישים כל חריץ בכביש ודואגים שגם אתה תרגיש. פרט לאלו, הקטנוניים למדי (מתי כבר צריך לבלום בטור דה פראנס?), העליתי חרס. טוב, אולי גם המחיר.
Cervelo R3
יקר, אבל בן זונה של סקס-אפיל.
מחיר: 24,950 שקל לחבילה השלמה הכוללת... אופניים. או לחסכנים בינינו – 14,900 שקל לשלדה בלבד, שיכולה לתפקד כמעמד עניבות מעוצב.
ברגע שעלית - רגע, למה עלית? / Ridley Pegasus 2008
פעם 4,000 שקל נשמעו כמו הוצאה מטורפת לזוג אופניים. היום מה שאתה מקבל עבור המחיר הזה זה דגם שמחביאים בקומה התחתונה של החנות. והאמת, עם הרידלי פגסוס, זה גם מרגיש ככה. אמנם המהירות לה הוא מסוגל גבוהה למדי, אך על המחיר הנמוך תשלם בנוחות – בעוד ב-R3 ריחפת באוויר, הפגסוס הזה לא יודע לעוף וידרוש ממך קצת יותר השקעה. בינינו, לא יזיק לך להתאמן קצת.
אז מה בכל זאת יש בדגם הזה? בתור זוג אופני כביש, מבנה הכידון סטנדרטי, ומאפשר ניווט "זורם" יחסית: מתגי הבלמים וההילוכים ממוקמים במקום נוח לתפעול שלא יאלץ אותך לכופף את היד בזווית משונה כדי לבלום. גם כאן, כמו ב-R3, על ההילוכים לוחצים להחלפה, שיטה שכנראה נראית הגיונית בהרבה כשאתה מידרדר אל תוך תהום באלפים.
הגוף של הפגסוס (שאלה: כמה מתרומם יכול להיות שם של אופניים? תשובה: דגם דומה נקרא איקרוס. תחליט לבד על מי מהם אתה מעדיף לרכב), מותאם לרוכב המתחיל ולא מצויד במבנה משוכלל ורווי פטנטים, ובעצם פרט לאלומיניום לא תמצא פה עוד משהו גם עם גלאי מתכות. מילה על אלומיניום: אין בחירה טובה מזו, בעיקר אם אתה טיפוס הגבר שאוהב להתפאר בצלקות שלו – כל התרסקות עם הגוף הזה תשאיר סימן שלא היה מבייש את איוונדר הוליפילד.
מחקר מקיף העלה כי ישנם שלושה רוכבי "פגסוס" במרחב הקיברנטי – לא שלושה רוכבים עטורי פרסים, פשוט שלושה רוכבים. רידלי הסירו את הדגם מאתרם וספק אם תוכלו למצוא אותו מחוץ לחנות של עמית לוינזון, שבחרו אף הם לא להציג את הדגם, או את החברה באתר החנות, ו-זוכר? מחביאים את הדגם מתחת לאדמה.
בקיצור - זו טעות, או בדיחה, או ניסוי לא מוצלח שיצא משליטה. מומלץ בחום אם אתה מצלם את הג'קאסס הבא. אגב, שלושת הרוכבים? מחפשים למכור. הצעות מחיר יש לשלוח למערכת.
Ridley Pegasus 2008
אתם בטוחים שהם עולים כל-כך הרבה כסף?
מחיר: 3,950 שקל
>> אז אתה טיפוס ספורטיבי? הנה עוד כמה מוצרים בשבילך
תודה ל"עמית לוינזון" - רשת חניות האופניים.
סניף ראשי: חלוצי התעשיה 35, חיפה
סניף ת"א : החשמונאים 105, 03-5612520
סניף אילת : אמין מרכז האופניים, 08-6373401