גבריות מתפרצת זה כאן / E'AU D'IKAR
המפגש הראשון עם "איקר" מזכיר קצת את את ניחוח הבשמים הגברי משנות התשעים, אלו שהגיעו באריזות שחורות עם שמות כמו "קוברה". לדברי החברה, זה הבושם הראשון של Sisley Paris "לגבר הקלאסי" והוא "נרקח עבור הגבר הבשל, המשדר נוכחות וביטחון ומותיר אחריו שובל ניחוחות ייחודי, מתוחכם ועוצמתי". ואפרופו הגבר שמשאיר אחריו ניחוח ייחודי - אחרי כמה רגעים דווקא התחברתי לריח שנרגע מעט ואפף אותי בצורה עדינה. התחלתי להרגיש גברי יותר ויותר עד שחברה שלי נכנסה ושאלה אם גם אני מריח ריח מוזר.
"איקר" מאוד דומיננטי ומתאים בדיוק לסוג הגברים שיוציאו 790 שקלים על בושם, השאלה היא האם אני צריך להרגיש נוח בתוך עננת הבושם וליהנות מהריח שלו, או שהוא נועד ליצור רושם בלבד ולסייע לי להטיל מרות נודפת טסטוסטרון על הסביבה שלי? יאמר לזכות מעבדות סיסלי שמטרתם הושגה והבושם באמת משדר את כל מה שהם הבטיחו - "אלגנטיות אצילית ועוצמתית, עשירה בתמציות טבעיות". את הבקבוק עיצב המעצב הנודע ברוניסלב קז'ישטוף והוא גם אמור להעניק נוכחות יוקרתית וגברית - מרגיש קצת כמו טיפול פסיכולוגי לפני דייט יותר מאשר כלי קיבול, אבל כאמור, בשביל כל כך הרבה כסף הבושם צריך להגיע עם גמד שמתיז עליך את הכמות הנכונה ואומר לך כמה אתה יפה וחכם.
(אורן דותן)
מחיר: 790 שקלים ל-100 מ"ל
מתאים גם לחוטבי עצים / L'HOMME LIBRE
באיב סאן לורן אומרים שזה בושם לגבר החופשי והמשוחרר, והם גם ליהקו בהתאמה רקדן וכראוגרף צמרת להוביל את הקמפיין שלו. אנחנו גברים פחות חופשיים ומשוחררים, יותר כאלה שאוהבים ללכת בשישי בצהריים לנסר עצים לאח הפרטי שלנו עם מסור חשמלי. ובכל זאת, מצאנו את הבושם בעל ניחוח גברי – כן משוחרר לא משוחרר, הריח נעים ונצמד אל הגוף.
ההגדרה הרשמית של הארומה של ל'הום ליברה היא "עצית", שאלוהים יודע מה זה אומר, אבל לנו זה מסתדר טוב עם תחביב הניסור. בסופו של דבר מדובר בבושם עם ריח עדין, שאינו נוכח מדי ואינו נסתר מדי, וגם האישה אהבה.
(ערן שפירא)
מחיר: 400 שקלים ל-60 מ"ל
כי הגיע הזמן שתתבגר /MONT BLANC
חלומו הרטוב של כל מנהל בכיר ואיש עסקים מתחיל (חוץ מלבלות לילה עם קים קרדשיאן) הוא עט "מון בלאן", שמזמן הפך לסמל סטטוס אוניברסאלי. המותג מייצג איכות, דייקנות ויותר מכל – יוקרה. עכשיו, אחרי כמעט 100 שנה של מוניטין מפואר בתחום העטים, משיק המותג בושם ראשון, LEGEND.
החברה מציגה את הבושם כנצחי, מתוחכם, כובש ובלתי מתפשר ואת הניחוח כאלגנטי, כריזמטי, מסתורי ושואף קדימה. אני לא יודע על כל אלו, אבל אין ספק שמדובר בבושם בעל פסון רציני מאוד בעל ריח מאוד ייחודי ובעיקר מאוד גברי.
מורגשים מאוד ניחוחות הלבנדר והלואיזה, שמייצרים רעננות וקלילות. בין המרכיבים תוכלו למצוא גם אברניל, פומרוסה, קומרין ועוד מיני תבלינים שלא נתקלתי בשמם אי פעם. אולי בגלל זה גם הריח מרגיש כל כך זר ואקזוטי. הוא אמנם קצת כבד ומתאים יותר לשעות הערב, אבל ייאמר לזכותו, שהתזה קלה מחזיקה מעמד יפה לאורך שעות.
הבקבוק עצמו משקף את העיצוב היוקרתי והאלגנטי, כשבצוואר הבקבוק מוטבע סימן ההיכר של המותג - הכוכב המסמל את הפסגה המושלגת של הר המון בלאן (חלק מרכס האלפים). כבר ממבט חטוף באריזה מיד ניתן להבין שיש כאן עסק עם 'ביג שוט' רציני. לא מדובר בעוד בושם 'כוסיות' מטרוסקסואלי, אלא בדבר האמיתי. מומלץ בעיקר לגברים מבוגרים יותר, כי הגיע הזמן להחליף את ה'פאקו רבן' ואת ה'רושס' הוותיקים בניחוח יותר עדכני.
(ניר סלונים)
מחיר: 464 שקלים ל- 100 מ"ל, 318 שקלים ל -50 מ"ל
לא באמת ריח לאמיצים בלבד / ONLY THE BRAVE TATTOO
אגרוף. שחור. זו המעטפת החיצונית של בקבוקון הבושם החדש של דיזל. אגרוף שחור, כן? למי שקשה לדמיין את זה, כנסו ליוטיוב וחפשו מייק טייסון. עכשיו, תדמיינו שעל האגרוף השחור והמאיים הזה כתוב "לאמיצים בלבד", ודמיינו, ואפילו רק לרגע, שאתם סטרייטים עם נטייה קלה להומופוביה, ותבינו כמה קשה ליישם במציאות את הפתגם הידוע "אל תסתכל בבקבוקון הבושם המאיים, אלא תרחרח את תכולתו".
אבל אם מתעלמים מהאגרוף המאיים שמזכיר לנו יותר מדי סרטים של ג'יה פלומה (כן, אנחנו אוהבים פורנו, תתבעו אותנו) מדובר באחד מהבשמים הכי טובים שיצא לי לסקור בשנה האחרונה, ועם זאת, אחד המשעממים. למרות המראה האלים ומסע היחצנות שמתאר "בושם לגברים חזקים בלבד", מדובר בריח קליל שלא ידחה אף אחד, אבל הוא לא שונה מעשרות בשמים אחרים ואין לו שום אמירה ייחודית, כמו לג'יה פלומה, למשל.
(עמית בן מנחם)
מחיר: 464 שקלים ל-75 מ"ל, 520 שקלים ל-125 מ"ל