קצת מוזר לי להיות אינטימי עם בקהאם / Intimately Yours של דיוויד וויקטוריה בקהאם
שמתי את הבושם החדש של דיוויד בקהאם בארון וזוגתי מאוד שמחה, הרי היא אוהבת בשמים כמעט כמו שהיא אוהבת את דיוויד בקהאם עצמו. זה לא שהיא מבינה בכדורגל או משהו (תודה לאל), אבל אחת מהחוויות שהיא הכי אוהבת להשוויץ בהן היא אותה פגישה עם בקהאם באולד טראפורד במנצ'סטר, להוכחה - היא אפילו קראה לכלבה שלה על שמו. כאן כמובן כבר אפשר להבין שיש בבקהאם עצמו משהו לא נשי במיוחד, אם אפשר לתת את שמו לכלבה.
לקח לי זמן לשכנע את זוגתי שהבושם הוא בשבילי ולא בשבילה. "את רואה, כתוב על זה "For Him", ניסיתי להסביר. אבל היא התעקשה, ודי בצדק, שזה בושם לנשים. אז כן, כמו "בקס" עצמו, גם הבושם החדש שלו "שלך, באינטימיות" די נשי. הבושם יצא בגרסה לגברים ונשים - תחת המותג הלוהט של ויקטוריה ודיוויד בקהאם. את הגרסה לנשים לא זכינו להריח, אבל הגרסה הגברית יכולה להיחשב ליוניסקס במקרה הטוב.
הריח עדין, פירותי עם שובל של מוסק ומה שמגזיני אופנה יכתבו עליו "אביבי". ובפועל, אין גבר אמיתי, אפילו אוהד מנצ'סטר יונייטד (סוג של פרדוקס, אני יודע), שהבושם הזה יעשה לו משהו חיובי להרגשת הגבריות המתפרצת. בנוסף, אם יש משהו שמייחד את הבושם כבושם לגברים, הוא שהריח שלו פג במהירות יחסית לבושם לנשים. כך לפחות טוענת בת הזוג שלי, שמשתמשת בו בקביעות.
(עמית בן מנחם)
מחיר: 400 שקל ל-75 מ"ל
כל המרבה זה משובח? לא בטוח / Big Pony של ראלף לורן
ראלף לורן יצאה בקולקציית בשמים חדשה לגבר בשם "ביג פוני", ולפי ההודעה לעיתונות נראה שהיא מיועדת למי שכבר לבוש בחולצת פולו "בצבעים בולטים" וסיגל לעצמו את סגנון החיים של פולו. בקולקציה ארבעה בשמים "המזמינים כל גבר לשחק לפי כללי המשחק שלו": לספורטיבי, למפתה, להרפתקן ולסטייליסט. לפי החברה, הבשמים מייצגים את ה"ערכים החברתיים של הדור החדש: בחירה, רב-תרבותיות, שינוי, קהילה וספורטיביות".
עכשיו, בושם במהותו נועד להפוך אותנו לאטרקטיביים יותר ולכן אין זה מפתיע שמספר 2 (המפתה) משך הכי הרבה תשומת לב חיובית. לזכות ראלף לורן יאמר שהוא באמת מילא את ייעודו. עם זאת, הספורטיבי לא ממש גרם לי להרגיש ספורטיבי במיוחד. במבחן בת הזוג, מספר 2 (המפתה) ניצח ואחריו, במרחק בטוח, מספר 1 (הספורטיבי).
בשלב הזה ניתן להסיק שהמפתה באמת מפתה בחורות, ואז נשאלת השאלה: למה בכלל צריך גם את הספורטיבי, ההרפתקן והסטייליסט? לא באמת צריך. אבל לצורך הכתבה – מספר 1 נחמד אך שגרתי; מספר 3 מיותר ועדיף אם באמת לא היה שם - הבושם חריף מדי ומריח יותר כאילו מישהו שפך עליי את כוס הערק השביעית שלו בטעות; מספר 4 רגוע, מתאים לארוחת ערב, למי שלא רוצה להתבלט. הוא מריח טוב אבל לא יותר מדי טוב - עדין וסימפטי.
(אורן דותן)
מחיר: 360 שקל ל-75 מ"ל של בושם.
עומדים במוניטין בכבוד / מארז טיפוח לגבר של Nivea
אני מודה, אני לא הלקוח האידיאלי למארז החדש של Nivea. החבילה כוללת ג'ל רחצה, בזמן שאני איש של סבון מוצק; אפטר שייב, למרות שאני גבר של מכונה; ודאודורנט רול-און, אפילו שאני בקטע של ספריי. אבל בגלל החיבה הרבה שלי לדיאו ספריי של Nivea, החלטתי לזרום עם השינוי.
והנה, למרות כל ההסתייגויות, מדובר בתשורה נאה. הדאודורנט שומר על הרמה של אחיו המשפריצני, עם ריח נעים שנשאר למשך היום. הג'ל מרענן (בריח מנטה, מה שהופך אותו למוצר טוב לקיץ אבל אולי קצת פחות מתאים לימים המתקדרים); והאפטר שייב התגלה כתחליב עדין, מרגיע ומלא לחות.
(מעוז דגני)
מחיר: 70 שקל.
עובד טוב גם בשעות היום / Boss Bottled. Night של הוגו בוס
"תכתוב על הבושם החדש של הוגו בוס" ביקשו ממני והחזירו אותי בשנייה אחת אחורה לימי התיכון כשלכולם היה את אותו הריח של "Boss Bottled" – הבושם המוצלח של הוגו בוס שהושק בסוף שנות ה-90 ונחשב לאחד מעשרת הבשמים הנמכרים ביותר בכל הזמנים.
כעת מנסה החברה הגרמנית לרכוב על ההצלחה של הבושם ההוא, משיקה את " Boss Bottled Night" ומבטיחה שמדובר בבושם שמתרכז בהכנת הגבר לפעילות הלילית.
יסלחו הגרמנים אבל השתמשתי בבושם בעיקר בשעות היום, אבל לזכותם יאמר שהוא עובד טוב גם כשיש אור בחוץ ומצליח לייצר את הדבר החשוב ביותר בבושם – ריח טוב שנשאר לאורך זמן. או שבעצם הדבר החשוב ביותר בבושם זה מה האישה אומרת - וגם את המבחן הזה עבר " Boss Bottled Night" בהצלחה.
(עומר מלכה)
מחיר: 478 שקל ל-100 מ"ל.