איך משפיע המיתון על העשירון העליון? מהמותגים ומסמלי הסטטוס העשירים אמנם לא ממהרים להיפרד, אבל במיתון הם מוכנים לשלם עליהם הרבה פחות.
ביום שישי האחרון נפתחה במרינה בהרצליה תערוכת יאכטות יד שניה. לאירוע הגיעו 1,500 מבקרים שבאו לראות יאכטות בגדלים ומחירים שונים, עשרה מהם אף פתחו בהליכים לרכישה. המחיר הממוצע של העסקאות עמד על 90 אלף ₪.
מיכה דרורי, מנהל מחלקת מכירת היאכטות של חברת שיא גל, הסביר על העסקאות שנעשו למרות המשבר: "אנשים קונים את היאכטות הזולות יותר, אבל מי שאוהב את הים קשה להפריד אותו מהאהבה הזאת".
לא רק יאכטות מוצעות למכירת יד שנייה, גם סמלי סטאטוס אחרים. כמו שעונים ובגדי מעצבים מוצעים למכירה באינטרנט, בחסות המיתון, במחירים נמוכים בהרבה מבעבר.