באוגוסט 2017 נוכל הטינדר סיימון לבייב פנה אל סוכנות ישראלית לרכבי יוקרה, הציג את עצמו כאיש עסקים שחזר לארץ אחרי שנים רבות בארצות הברית וביקש לרכוש לעצמו רולס רויס קבריולט שעלותה שלושה מיליון שקלים. לירן אלדין, העובד בסוכנות בוואריאן מוטורס, חתם איתו על עסקה - אלא שהכסף לא הגיע מעולם.
בימים הראשונים שאחרי חתימת העסקה, ההתרגשות הייתה גדולה. "זה הדבר הכי יפה שראיתי בחיים, ואוו. יותר מושלם מאישה", התלהב לבייב בהודעות ששלח לאלדין, "אני מתרגש, חבל לך על הזמן. תן לה נשיקה ממני".
אלא שהימים חלפו והספק בחו"ל התלונן שהכסף תמורת המכונית לא נכנס לחשבון. לבייב השתמש בתירוצים שונים, עד שנעלם לגמרי. הכסף לא הועבר עד היום ואלדין נותר עם הפסדים של עשרות אלפי יורו.
"לבייב עשה עליי רושם מצויין", הודה אלדין בשיחה עם נדב בורנשטיין ב"חי בלילה", "הוא אמר שבארצות הברית נסע כל הזמן ברכבי יוקרה ושהוא רוצה להעתיק את אותו סגנון חיים גם פה בארץ. זה רכב כל כך ייחודי שאין לו ייצוג רשמי בארץ, הדרך היחידה להביא אותו זה בייבוא אישי. זאת אומרת שהוא קונה את הרכב בצורה ישירה מהספק בחוץ לארץ, שולח אישור העברה על כל הסכום ועל סמך זה אנחנו חותמים על חוזה רכישה בחו"ל".
מתי הבנת שלא תראה את הכסף?
"אחרי שהוא שלח לי אסמכתה להעברה שהוא ביצע לספק בחו"ל, טסתי לגרמניה באופן מיידי כדי לוודא שהכל מתנהל כשורה. אחרי שראיתי שהכל בסדר חתמתי שמה על חוזה ושילמתי כמה עשרות אלפי יורו מקדמה על מנת לשריין את הרכב וכדי שלא נאבד את העסקה. כשחזרתי לארץ, זה נהיה מוזר. שלושה-ארבעה-חמישה ימים אחרי העברה לחו"ל רואים בדרך כלל את הכסף, אבל שבועות שלמים הוא לא הופיע".
ניסית לברר איתו מה קרה?
"היינו בקשר כמעט יום יומי כדי לראות איפה הדברים עומדים. איכשהו כל הזמן הייתה לו סיבה מאוד טובה למה הכסף לא מגיע. הופעלו עליי לחצים מאוד כבדים כדי לראות איפה הכסף נמצא. בסוף הספק הציב אולטימטום, שאם עד תאריך מסויים הכסף לא יגיע הוא יבטל את ההזמנה והמקדמה לא תוחזר".
מתי גילית שאותו לבייב הוא נוכל הטינדר?
"לא הבנתי את זה עד שהכתבה הראשונה עליו פורסמה בעיתון השבדי. כשזה התפוצץ, הייתי מופתע מאוד מגודל הממדים של הסיפור הזה. עד לאותו רגע לא הבנתי מה זו העסקה ההזויה הזאת שעשיתי, לא היה לי הסבר למה שקרה. מעולם לא נתקלתי בסיטואציה כזאת ואני לא חושב שמישהו אי פעם נתקל בה. זה עשה לי סגירת מעגל".
נגרם לך נזק של ממש, לא רק בכסף אלא גם בקשרים עם החברה הגרמנית.
"הנזק העיקרי זה ניתוק הקשר העסקי עם הספק בחו"ל שסיפק לנו את הרכבים האלה. אחרי ארבע שנים שניסיתי בצורה סיסטמטית ליצור איתו קשר ולהסביר מה קרה ולא קיבלתי שום מענה, הוא שלח לי הודעה קלילה אחרי שראה את הסרט. צחקנו על מה שהיה, הוא גם ביקש סליחה על כל השנים האלה שלא היינו בקשר והציע שניפגש שוב ונחדש את הקשר העסקי. לפחות משהו אחד חיובי יצא מכל הסרט".