זה דבר שבשגרה בעת ישיבה במסעדות: מלצר שמתחלף תוך כדי השירות, או מנהל משמרת שמגיש את החשבון וגובה את התשלום בסיום הארוחה. יצחק פירו, לאה יריב וחבריהם ישבו במסעדת סוהו בראשון לציון, סעדו להנאתם וכשביקשו לשלם את החשבון, על סך 900 שקלים, ניגש אליהם אדם שהציג את עצמו כמנהל המשמרת.
"אספתי מהחברים את הכספים. ראיתי שיושב בשולחן לידנו בחור ומסתכל עלינו", תיארה לאה ב"חדשות הבוקר", "הוא שמע אותנו מדברים. אחת החברות הייתה אמורה לשלם בטלפון, באפליקציה. הוא ניגש, בזמן שכל הסכום לידי ושאל אותי: 'יש בעיות?'. עניתי לו: לא, למה שתהיינה? הוא אמר: 'טוב, אקח את הכסף'. אמרתי לו: שנייה, יש את החברה שצריכה לשלם באפליקציה. הוא אמר: 'אני מיד חוזר עם המכשיר'".
משהו בו היה נראה לכם חשוד?
"הוא לא היה נראה לי שונה. השאלה הראשונה ששאלתי אותו זה מי אתה, והוא ענה: 'אני מנהל המשמרת'. לא היה לו תג שם, אבל לאף אחד מהמלצרים לא היה. חיכיתי וחיכיתי עד שיחזור עם המכשיר כדי שהחברה תשלם. הוא לא חזר".
מה עשיתם באותו רגע?
לאה: "ניגשתי למלצר ושאלתי אותו: תגיד, איפה מנהל המשמרת שלך? הוא לקח את הכסף ועדיין לא חזר עם המכשיר לאפליקציה לחברה. הוא הראה לי מישהו שזה מנהל המשמרת, והוא לא דומה לאותו אחד שישב לידי ולקח ממני את הכסף. ברגע הזה האסימון נפל. רציתי להראות להם במצלמות האבטחה מי הבן אדם".
פירו: "סיפרנו את הסיפור והם אמרו, 'נלך לבדוק במצלמות'. החזיקו אותנו במסעדה יותר משעה, עד שהפתיל שלי נגמר. אמרתי: תקשיבו, אני נותן לכם רבע שעה. אם לא, אני מזמין משטרה. שלוש דקות אחרי זה הם התעשתו".
איך נגמר הסיפור?
פירו: "בבוקר צילצל אליי בעל הבית, ככה הציג את עצמו. אמר שהם מתנצלים, מבקשים סליחה, שקרה מה שקרה".