יום שלישי שעבר. שעת לילה מאוחרת באחת השכונות היוקרתיות בנתניה. נהג גרר תמים למראה נראה מחנה אותו בסמוך לג'יפ מרצדס, יוצא החוצה ומבצע נעילות אחרונות לפני גרירת המכונית. אחד השכנים, שיצא החוצה לסיבוב עם כלבו, שאל את נהג הגרר לפשר מעשיו וזה השיב לו בקור רוח: "בעל הווילה הזמין אותי. יש לו תקלה במכונית. אני מסיע אותה למוסך לתיקון על הבוקר". למחרת, בעל המרצדס נחרד לגלות שהיא נעלמה כלא הייתה. נהג הגרר היה למעשה חבר בכנופיית גנבי כלי רכב יוקרתיים שפועלים באזור השרון ודרום הארץ בשיטה כמעט זהה. המרצדס הגיע למשחטה בשטחי הרשות הפלסטינית בדרום הר חברון.
"חצי דקה וגנבו לי את המרצדס. השכנים לא חשדו. הם חשבו שבאמת הזמנתי גרר לקחת את הרכב למוסך", שחזר בעל הג'יפ היוקרתי. "הגנבים הצליחו לנטרל את כל אמצעי המיגון. הבנתי שבלילה אחד הם גררו חמישה ג'יפים וברחו לקלקיליה וג'נין".
גנבי כלי הרכב היוקרתיים שפועלים במרכז הארץ, חיפה והשרון מצאו שיטות חדשות לגנוב את המכוניות מבלי להתאמץ יותר מדי לפצח את מערכת המחשב. כך מצליחים לגנוב בתוך דקה ג'יפ מרצדס, למבורגיני או ב.מ.וו.
על פי החשד ראשי כנופיות הגנבים הם יהודים שוכרים נהגי גרר לביצוע המשימות. הם למעשה מביימים גרירת כלי רכב יוקרתיים מיישובים לצרכי תיקון והעברתם למוסכים כדי להערים על השוטרים והנהגים ולגרום להם לחשוב שהם בעלי גרר שהוזמנו על ידי הבעלים.
עשרות כלי רכב יוקרתיים נגנבו באחרונה בשיטה הגרר והנגרר. במשטרה בודקים חשד שבעלי גררים משתפים פעולה עם הגנבים וכשהם נחקרים או נעצרים טוענים שלא ידעו שמדובר בכלי רכב גנובים. על פי ההערכות, על כל מכונית יוקרתית גנובה בעל הגרר מקבל סכום של 5,000 שקל מהגנבים ולעיתים יותר - תלוי ברמת הסיכון להיתפס.
"לפעמים בעלי הגרר עצמם הם גם הגנבים", טוען קצין חקירות במשטרה, "שכרו אותם בהתחלה לגרור את הכלי הרכב היוקרתיים אבל לאחר מכן הם החליטו שהם גם יכולים להרוויח מזה הרבה מאוד כסף אז לפעמים מבצעים את הגניבה בעצמם".
כך למשל בשבוע שעבר שוטרי תחנת משטרת ראש העין עצרו על חם נהג משאית גרר מדרום הארץ שהעמיס ג'יפ ב.מ.וו בשווי של כחצי מיליון שקל בפחות מחצי דקה מאחת השכונות בעיר. השוטרים, שקיבלו דיווח על גניבת הג'יפ , עצרו את נהג הגרר-משאית והוא נלקח לחקירה.
גרר אחד גנב 6 מכוניות בערב
"זו שיטת גניבה נקייה, אף אחד לא יכול לחשוד בנהג הגרר שהוא גנב את מכוניות היוקרה. גם שכנים ועוברי אורח יחשבו שלא מדובר בגנב אלא בגרריסט שהוזמן להעמיס את המכוניות לתיקון במוסכים", הסביר קצין משטרה. כמה ימים לאחר מכן נגנבו כמה מכוניות מרצדס בשיטה דומה.
שיטה אחרת היא שיטת הנגרר: הגנבים מגיעים לחניונים תת קרקעיים בערים במרכז הארץ עם נגרר ותוך 20 שניות הם מחברים את כלי רכב היוקרתי לגרר ועוזבים את המקום. כך קרה השבוע כאשר בשיטה זו נגנבה מכונית למבורגיני מחניון תת קרקעי בראשון לציון בשווי של 2.5 מיליון שקל. החשוד בגניבת הלמבורגיני נעצר.
"הלמבורגיני נתפסה אבל לא מעט מכוניות יוקרתיות בשווי עשרות מיליוני שקלים הוברחו לשטחי הרשות בשלמותן או בחלקים", ציין קצין משטרה, "הגנבים כל הזמן משכללים את השיטות ובזמן האחרון הם נועזים יותר וגונבים כלי רכב יוקרתיים שהעמלה עליהם גבוה מאוד ויכולה להגיע למאות אלפי שקלים, הרבה תלוי בסוף המכונית".
לפני כמה שבועות נגנבו מרחוב אחד בחיפה שישה כלי רכב באמצעות נהג גרר. כמה ימים לפני כן נגנבו שמונה מכוניות בשווי כולל של כשני מיליון שקל.
"הגנבים מקבלים הזמנות ורשימות מבעלי מוסכים ומשחטות בשטחי הרשות אילו כלי רכב מבוקשים והם מבצעים את הגניבות", הסביר גורם במשטרה.
במשטרה עצרו באחרונה שלושה בעלי גרר שגנבו כלי רכב יוקרתיים. הם חשודים שהיו חברים בכנופיות של גנבי מכוניות יוקרה. השלושה נחקרו וכעת בכוונת המשטרה להגיש נגדם כתבי אישום.