לפני כשלושה חודשים הזמין דודו, תושב גבעתיים, ארוחה בשרית ממסעדה בתל אביב לו ולילדיו דרך אפליקציית וולט. עבור הארוחה הוא שילם סכום של 240 שקלים. "אני מזמין דרכם כל הזמן, אף פעם לא היו לי בעיות", סיפר ל-mako. אלא, שהפעם ציפתה למשפחה הפתעה לא צפויה – השליח הגיע עם המשלוח כשהשקית פתוחה, וחלק מהאוכל בפנים כבר נאכל.
"התקשרתי לשליח לברר איך ייתכן שמישהו אכל לנו מהאכול", שחזר דודו, "הוא ציין שייתכן שהשקית נפתחה בגלל עודף משקל". דודו לא הסתפק בהסבר של השליח, והחליט להתעמק בתעלומה. הוא צפה בסרטוני מצלמות האבטחה של הבניין, ונחרד לגלות שהשליח היה זה שפתח את החמגשית ואכל צ'יפס ובשר. "הוא הסתכל לצדדים וכשראה שאין אף אחד פתח את החמגשית ואכל את האוכל בידיים חשופות", הוא נזכר.
לאחר שנחשף לאירוע החריג, הלקוח הלא מרוצה התקשר מיד לשירות הלקוחות של וולט, ואפילו נציגיה התקשו להאמין למשמע אוזניהם. "הם היו בהלם. לא האמינו שדבר כזה קרה", ציין, "הם החליטו לפטר את השליח, ואני ביקשתי שלא יעשו זאת משום שזו הפרנסה שלו. אני לא יודע מה קרה לו באותם רגעים, והמטרה שלי הייתה שמקרים כאלה לא יישנו בעתיד ושיפצו אותי, כי בכל זאת נגרמה לי ולילדים עוגמת נפש רבה".
בסופו של דבר, וולט זיכתה את מחיר הארוחה של דודו וילדיו ופיצתה אותו בסכום של 300 שקלים להזמנה הבאה. "לא ברור לי איך דבר כזה קורה. תאר לעצמך אם זה קרה לעוד לקוחות והם לא יודעים על כך", הוסיף דודו, "איפה הבקרה של החברה על השליחים שלה?".
ואכן, לא מדובר באירוע בודד בו השליחים חוצים את הקווים. לפני כמה חודשים שליח וולט הגיע לבניין יוקרה בתל אביב על מנת למסור משלוח אוכל. השליח, שהיה לחוץ לבצע את צרכיו, החליט להשתין בתוך המעלית. הדיירים שנתקלו בריח בתוך המעלית צפו בסרטוני האבטחה, ונדהמו לגלות את המתועד. הדיירים יצרו קשר עם חברת וולט, דיווחו על המקרה והשליח פוטר. בנוסף, החברה דאגה לשלוח עובדי ניקיון מטעמה לנקות את המעלית והתנצלה בפני הדיירים על המקרה החריג.
אך גם זה לא השיא. לפני כמה שבועות הגיע שליח וולט לבניין חדש ברחוב שפרינצק בחולון על מנת למסור משלוח. בכניסה למעלית הוא שלף מכשיר חד וחרט על הדלתות, ללא שום סיבה. למחרת הדיירים הבחינו בנזק, וגם כאן מצלמות האבטחה הסגירו את האשם – שליח וולט. "לא הבנו למי היה האינטרס לעשות דבר כזה", סיפרה דיירת לאתר "השקמה חולון", "כשצפינו בתיעוד היינו בשוק". במקרה הזה, לטענת הדיירים, חברת וולט לא לקחה אחריות למעשה והמליצה להגיש תלונה במשטרה נגד השליח מאחר והוא עצמאי. החברה מסרה בתגובה לאתר כי בעקבות המקרה השליח פוטר, והם התנצלו בפני הדיירים והמליצו להגיש תלונה – וכך היה.
לפני כשנתיים, שליח וולט נחשד בהטרדות מיניות של לקוחות. בעקבות המקרים שנחשפו לראשונה ב-mako הוגש נגדו כתב אישום. על פי החשד, באחד המקרים הוא הגיע לבניין ברמת גן למסור פיצה, ביים נפילה מהאופנוע, וביקש את עזרתה של א'. "כשראיתי אותו על הרצפה הוא אמר שהוא חייב לקום, שהוא צריך עזרה", שחזרה א', "לא חשדתי בכלום. אני טיפוס שאוהבת לעזור לאנשים. אבל אז הוא ביקש שאחבק אותו כדי לתמוך בו לקום, סירבתי בתוקף. נשמע לי מוזר מאוד אבל הוא סיפר שעבר ניתוח באחת הרגליים וקשה לו".
לדבריה, הוא התעקש שתעזור לו לקום. "עזרתי לו לקום והוא חיבק אותי במשך כשלוש דקות. הוא נגע לי בחזה. הייתי נסערת מאוד. צעקתי לשכנה שתעזור לו ברחתי", סיפרה. א' הגישה תלונה במשטרת רמת גן בגין מעשה מגונה והטרדה מינית, ואז התברר שאותו שליח היה מעורב במקרים נוספים. הצעיר נעצר ופוטר מעבודתו.
ולא רק זה. בשנה האחרונה היו עשרות מקרים של שליחי וולט שתועדו שהם משתוללים בכבישים וסיכנו הולכי רגל ונהגים. רובם פוטרו. בחברה נקטו ביד קשה כלפי אותם שליחים. "יש שליחים שפוגעים בכולנו ועושים לנו שם רע", טוען אורי (שם בדוי) שליח וותיק של וולט, "מרבית השליחים הם בסדר גמור, הגרעין הקטן הוא מהסוג שלא הייתי נותן לו להיות במגע עם אנשים בגלל שאין להם תודעת שירות והם לא מבינים שהם מייצגים חברה ולא את עצמם".
מוולט נמסר בתגובה: "בוולט 15,000 שליחים עצמאיים המספקים הזמנות ללקוחות מהצפון ועד הדרום בנועם ובסטנדרט שירות גבוה. לצערנו, קורה שאחדים מאותם אלפי שליחים פועלים בצורה שנוגדת את הסטנדרטים שלנו, אך אלה מקרים חריגים ומעטים. באותם מקרים חריגים אנחנו דואגים לטפל נקודתית במלוא החומרה כולל סיום התקשרות עם אותם השליחים".