השף חיים כהן חובב רכב אספנות חווה בסוף השבוע את מה שעובר על אנשי עסקים ואזרחים המחזיקים בבעלותם רכבי אספנות יקרים ונדירים. כהן פרסם פוסט שבו סיפר כיצד שלושה גנבים גנבו ביום חמישי בלילה את מכונית האספנות שלו מסוג 'אלפא רומיאו' ג'י.טי.סי נדירה מחניון המסעדה שבבעלותו. הרכב, הוא משנת ייצור 1965, כאשר שלושה כלי רכב כאלה יש בארץ, של כהן היחידה שנוסעת על הכביש, ועוד 900 בכל העולם. השלושה הגיעו בחצות הלילה עם אופנוע 'טי מקס' וגנבו תוך שניות את המכונית ונעלמו.
המשטרה פתחה בחקירה בניסיון לאתר את הגנבים. וכהן הוא לא היחיד שרכב אספנות שלו נגנב. היו מקרים של גניבות 'רולס רויס' ו'יגוארים' נדירים משנות השישים שהוחזקו בחניות בתים של אנשי עסקים ביישובים יוקרתיים באזור המרכז והשרון.
"רכבי אספנות נחשבים ללהיט בקרב הגנבים. קל מאוד לגנוב אותם. אין להם לרוב אמצעי הגנה משוכללים וחלק מבעליהם לא מבטח אותם בגלל עלויות ביטוח גבוהות מאוד", ציין קצין משטרה, "כנופיות של גנבים משטחי הרשות וישראל עוקבים אחרי מי שמחזיקי ברכבי אספנות, בישובים שהם מתגוררים היכן הם מחנים ואז גונבים אותם. כמה מאות רכבי אספנות נגנבו בשלושה השנים האחרונות. הם גם נכנסים לאתרי פייסבוק ו'יד 2' שבהם מוצעים רכבי אספנות משיגים מידע מבעליהם, שחלקם מפורסמים ואז מבצעים את הגנבות. עסק כלכלי משתלם מאוד".
הגנבים נוהגים באמצעות מקורביהם יוצרים קשר עם בעלי המכוניות ומציעים להם לשלם כופר שנע בן 50 אלף שקל ועד רבע מיליון שקל.
"גנבו לי מכונית ספורט יקרה ונדירה שהייתי נוסע בה מידי פעם. פרצו את שער החנייה של הבית וגנבו אותה תוך דקה וחצי אולי. לא ביטחתי אותה כי הסכום שביקשו מחברת הביטוח היה גבוה מאוד", שחזר א', תושב מרכז הארץ, "אחרי יום קיבלתי טלפון מאחד הגנבים והוא ביקש ממני כופר של 50 אלף שקל. הם יודעים שאין מה לעשות עם הרכבים האלה הרבה גם פירוק לא שווה ולכן דורשים כופר. אני מכיר אנשים ששילמו 100 אלף שקל וגם רבע מיליון שקל לגנבים עבור רכב אספנות שגנבו להם".
לדברי גורמים במשטרה במרבית המקרים הגנבים מחביאים את המכוניות במקומות מסתור ברחבי הארץ כדי לאפשר את קבלת דמי הכופר מבעליהם במהירות רבה תמורת החזרתם המכוניות היקרות והנדירות. "הם מחביאים את המכוניות במנהרות, בשטחי הפזורה הבדואית בנגב ובצפון הארץ, מקומות שלמשטרה אין לרוב גישה ומנהלים משא ומתן עם בעלי המכוניות על מתן כופר", ציין גורם במשטרה.
תגובות