ממשיך להיות קשה מצבו של הנער בן ה-16 שנדקר בבית ספר תיכון בעיר רחובות ונפצע קשה. המשטרה פתחה בחקירה וזמן קצר אחרי האירוע עצרה ארבעה חשודים. לפי ההערכות כרגע, הרקע למקרה פלילי ומדובר בסכסוך בין ארגוני פשיעה הפועלים באזור.
החשודים, שלושה קטינים ובגיר בן 18, קפצו מעל גדר בית הספר, נכנסו פנימה ודקרו את הנער. חלק מהעצורים מוכרים למשטרה אך הסיבה לדקירת הנער טרם התבררה. בשלב זה החשודים שותקים בחקירתם ומכחישים קשר לאירוע.
ד"ר עידו בן צבי, נוירוכירורג מבית החולים שניידר שמטפל בנער, עידכן הבוקר: "מצבו כרגע יציב, הוא בסך הכל עבר את הלילה בסדר אחרי הניתוח, אבל עדיין לא יצא מכלל סכנה. אנחנו עדיין חוששים מאוד למה שיהיה איתו בהמשך".
באשר לפציעת הראש אמר ד"ר בן צבי, "הפציעה מאוד חמורה, הוא נפגע בכל השכבות של הראש. יש איזשהו נזק ממש למוח. מה יהיה איתו בטווח ארוך? רק הזמן יגיד. אנחנו עדיין בזמנים מאוד ראשוניים וחוששים".
עדיין נשקפת לו סכנת חיים?
"כן. הוא כרגע יציב, אבל יש כל מיני דברים שיכולים לקרות בימים הקרובים כמו בצקת ולחץ על המוח, שיכולים עוד לשנות לרעה את מצבו".
עד כמה פגיעה כזו, דקירה בראש, חריגה?
"בדרך כלל הדברים שאנחנו רואים במקרה של קטטה מהסוג הזה, אלה דברים יותר שטחיים. פה היה משהו יחסית חמור, שגם פגע פיזית ברקמת המוח עצמה - זה משהו שהוא יחסית חריג".
רס"ב איתי קוקס, ראש צוות החקירה בימ"ר מרכז, עידכן הבוקר: "מדובר באירוע חריג מאוד. תקיפה כל כך חמורה עם פציעה כל כך קשה בין כותלי בית הספר בשעות היום, באמצע יום לימודים. זה חריג לכל הדעות ובכל פרמטר שאני מכיר".
"נאספו ראיות רבות ממקורות שונים, הן ממקורות אנושיים והן ממקורות חיצוניים אחרים. לגבי המניע עצמו, כרגע קשה להתייחס בצורה מדויקת מאחר והנושא עדיין בחקירה. מדובר בראשיתה של חקירה לאור פרק הזמן הקצר שעבר מתחילת האירוע".
כמה מהר הגעתם לאותם חשודים?
"במהירות די גבוהה, זמן קצר אחרי האירוע. על מנת שלא לפגום בחקירה עדיף שלא אתייחס לגבי איך הגענו לאותם חשודים. מדובר בבחורים צעירים מאוד. מצבו של הבחור שנפצע קשה, הוא מורדם ומונשם בבית החולים, מקבל טיפול מציל חיים".
תלמיד בבית הספר שבו לומד הנער תיאר לאחר האירוע: "זה היה מצב היסטרי. למרות שיש שומרים וגדר, אנחנו לא מרגישים בטוחים. אחת המורות צעקה את השם של הנער, 'דקרו אותו, דקרו אותו'. אומנם הוא לא חבר שלי, אבל אני יודע שהוא ילד טוב. לא מבין מה קרה".