בשנים האחרונות המשטרה ורשות המיסים החרימו מאות כלי רכב יוקרתיים שהיו שייכים לעבריינים בארגוני פשע. הקנס עבור אותם עבריינים נאמד במעל 100 מיליון שקל. במרבית המקרים בתי המשפט נעתרו לבקשת המשטרה, רשות המיסים והפרקליטות לחלט את המכוניות לטובת קופת המדינה בטענה שהן חלק מהלבנת הון, ושהן נרכשו כתוצאה מעבירות פליליות. המכוניות נמכרו במכירות פומביות והכסף הועבר לאוצר המדינה.
כעת עבריינים רבים הפיקו לקחים והחליטו לרכוש מכוניות צנועות בהרבה, כמו מאזדה 3 או סקודה ישנות כדי להימנע מהפסד כספי. רבות מהמכוניות נרשמו על שם קרובי משפחה ואנשי קש. "הפסדנו עשרות מיליוני שקלים מהחרמת המכוניות היוקרתיות, אבל כל זה נגמר", סיפר עבריין מצפון הארץ.
קצין חקירות ומודיעין במשטרה מנתח את הדברים באופן שונה. "זה נכון שהחרמת כלי הרכב היוקרתיים גרמה להם נזק כספי גדול ופגעה בבכירי ארגון הפשע בצורה קשה, אבל ההחלטה שלהם לא לנסוע יותר ברכבי יוקרה נובעת מכך שהם רוצים להוריד פרופיל כדי לא להתבלט בשטח וכדי שלא נגיע אליהם ונבצע מעקבים אחריהם", אמר הקצין. "מצד שני, לנהוג במכוניות פחות נוצצות מסייע להם להטעות אותנו אבל מונע מהם להלבין הון".