1. כשאישה לבד בבית והיא שומעת רעש מוזר, היא תמיד תלך לבדוק מה קורה בבגדים הכי חושפניים שתמצא (המקצועניות באמת הולכות על עירום מלא).
2. תעלת האוורור תמיד תהיה המקום הכי בטוח בעולם לכל שוטר סמוי, טרוריסט או סתם מציצן מזדמן. היא תמיד תתאים בדיוק למידותיו, אפשר יהיה להגיע ממנה לכל נקודה סודית במקום, ואיש לעולם לא יחשוד שמישהו יכול להיכנס אליה.
3. מפקד המשטרה תמיד יעניק לבלש המוביל שלו 48 שעות בדיוק לפתור את המקרה.
4. חתכי סכין, פגיעה מירי צלף וכוויות מדרגה 6 לא יוציאו מגיבורי סרטים ציוץ. אבל כשאחות תגיע לנקות את הפצעים שלהם, הם יתעוותו כמו תמיר אחרי כריזה של האח גדול.
5. בכל חקירה שהיא בסרטים (גם אם מדובר בגניבת אופניים) חובה לבקר לפחות פעם אחת במועדון חשפנות.
6. גיבור שנרדף בסרטי אקשן, תמיד יוכל למצוא מקלט בקרנבל, צעדה או כינוס פתאומי של נזירות, שעוברות ברחוב.
7. אם הראית למישהו בסרט אקשן תמונה של אהובתך, אפשר להתחיל לספור לאחור לקראת הסצנה המרגשת שבה תקפח את חייך.
8. שקיות קניות בסרטי אקשן יכללו תמיד: קופסאות שימורים, מים מינרליים ובגט...שיהיה עם מה לנגב.
9. תמיד, אבל תמיד כשאירוע פלילי כלשהו יתרחש, ניידת המשטרה תיסע בכיוון הלא נכון, ותזדקק לסיבוב דרמטי באמצע הכביש.
10. לגיבור בסרטי אקשן אין שום צורך לנעול את דלת המכונית שלו.
11. כל רכב (גם אם מדובר בבאטמוביל) ניתן להתנעה באמצעות חיבור פשוט של צמד חוטים.
12. אם לא מצאתם את החוט, לא נורא. המפתחות תמיד יונחו במגן השמש או מעל המראה.
13. כל פצצה מצוידת בשעון דיגיטלי עם ספרות אדומות גדולות, שמראות בדיוק כמה זמן נותר לגיבור לפרק אותה.
14. גם אם הגיבור יעמוד מול כיתת יורים, יש לו יותר סיכוי להינצל מאשר אם מדובר ביום האחרון שלו לפני הפרישה.
15. מכוניות שמתרסקות על הכביש יפגינו יכולות אווירות של אקרובט סיני בקרקס.
16. לרשעים תמיד יהיה מבטא בריטי.
17. בשלב כלשהו (גם אם לא באמת צריך) ימצא את עצמו הגיבור משגר טילי כתף לעבר מישהו.
18. ילדים, נשים והורים תמיד יחטפו בשלב כלשהו של הסרט. רווקים ויתומים לעומת זאת? לא נסחטים לעולם.
19. גיקים עם סמארטפון בסרטי אקשן, יכולים לפרוץ לפנטגון תוך כדי שהם עוברים שלב באנגרי בירדז.
20. גיבור בסרטי אקשן תמיד יירה בכתף, מה שלא ימנע ממנו להשתמש ביד בחופשיות גם לאחר מכן.
21. יש רק שני סוגים של נשים בעולם: אלו שרוצות לעשות את זה עם הגיבור ואלו שרוצות להרוג אותו. כולן אגב נטשו קריירה מצליחה כדוגמניות תחתונים כדי למלא את התפקיד הזה.
22. הדרך הכי טובה למצוא חבר בסרטי אקשן היא ללכת איתו מכות קודם.
23. מעליות בסרטי אקשן תמיד נמצאות בדיוק בקומה של הגיבור, אלא אם כן מישהו רודף אחריו. אז הן תמיד יתקעו בצורה מסתורית בקומה העליונה ביותר.
24. ואם כבר מעליות, אם הנבל הצליח להגיע אל הדלת בדיוק כשהיא נסגרת, הוא לעולם לא יושיט יד או רגל כדי לנסות לפתוח אותה מחדש או ינסה ללחוץ על כפתור המעלית, ופשוט ישלים עם מר גורלו.
25. ראיות מרשיעות ימצאו תמיד על גבי דיסק או קלטת עם הכיתוב המבלבל: "קטע הוידיאו המוכיח שהמועמד לנשיאות גנב 25 מיליון דולרים, קנה נשק גרעיני ומתכוון להפעיל אותו ממש בעוד חמש דקות, בבסיס חיל הים האמריקאי ליד הוואי. פנה ימינה אחרי עץ הקוקוס".
26. גזרי עיתונים ישנים תמיד יכילו מידע מפליל, שאף אחד לא באמת טרח לבדוק מעולם לפני כן.
27. אויבים בסרטי אקשן תמיד יאמינו בעיקרון השוויון. לא משנה כמה גדולה קבוצת האויבים בה נתקל הגיבור, תמיד רק נציג אחד ממנה יעמוד מול הגיבור, בעוד היתר מחכים בסבלנות לתורם להפוך אחריו לפירה נבלים.
28. תמיד ימצא צוק, פיר מעלית או סתם בניין גבוה מספיק כדי שהאויב יוכל ליפול ממנו תוך כדי צרחות אל האבדון.
29. רוצח תמיד ינסה לדקור את הקורבן עם יד אחת, בעוד הוא משתמש בכל גופו כדי להרחיק את היד ממנו. אופציה של העברת הסכין ליד השנייה אסורה בהחלט.
30. טייסי מסוקים תמיד יימצאו בקרבת מקום מוכנים להמראה עם טנק דלק מלא, ויסכימו מיד לרדוף אחרי כל מטרה שתוצב להם.
31. הורדת חולצה שוות ערך ללבישת שחפ"ץ. אף גיבור טופלס לא יירה לעולם בחזה.
32. אקסיות לשעבר תמיד יישארו חברות טובות, שיעניקו מקלט, מזון ונכונות מיידית לסקס, בכל שעה ביום.
33. כל דירה בפריס, גם אם מדובר בקומת מרתף, תכלול נוף פנורמי מרהיב של מגדל האייפל.
34. מכה קטנה בראש מספיקה כדי לעלף כל דמות, חוץ מהגיבור כמובן.
35. דמויות שנמצאות רגע לפני המוות ימצאו זמן לספר את כל תולדות חייהם, אבל בדיוק ברגע שבו יצטרכו למסור את הקוד הסודי או המידע המפליל, יכנסו לשרשרת חרחורים קטלנית.
36. הדלקת גפרור בודד שוות ערך ל-100 פלורסנטים לפחות.
37. כל מנעול יכול להיפרץ עם סיכת ביטחון, כרטיס אשראי, קיסם או בנשיפה.
38. גברים תמיד שותים אלכוהול בלגימה אחת, לא משנה כמה גדולה היא הכוס או כמה חזק המשקה.
39. מזוודות יכילו תמיד שלוש שורות מדודות של מזומנים, אפילו אם הן נדחפו לשם במהירות על ידי קופאית היסטרית תחת איומי אקדח.
40. כשהגיבור יוצא מהמונית, הוא תמיד ישלוף מהכיס את הסכום המדויק מבלי להביט לרגע אחד בארנק.
41. כוחות משטרה מתוגברים תמיד יגיעו לזירה דקה אחרי שהקרב הסתיים.
42. תמיד כשהגיבור יפתח את הרדיו או הטלוויזיה, הוא ייפול על מבזק חדשות מיוחד שיספר לו כל מה שהוא צריך לדעת.