קיה סורנטו 2009 עם יכולות שטח משודרגות
חברת קיה מוטורס שיחררה בקוריאה תמונת "טיזר" אפלולית של הדור החדש של רכב הכביש-שטח "סורנטו", שייחשף רשמית בתערוכת ז'נבה. בניגוד למודל הנוכחי הרכב ניצב על שלדת שטח-כביש אחודה ולא על שלדה נפרדת נוסח רכבי שטח-עבודה ולראשונה הוא יוצע עם שבעה מקומות ישיבה, אם כי עדיין לא ברור אם הדגם בעל שבעת המקומות יהיה גם לייצוא.
בראש רשימת החידושים של הרכב ניצב מנוע טורבו-דיזל חדש בנפח 2.2 ליטר, שעושה שימוש בטכנולוגיות סינון פליטה וניהול מנוע מתקדמות כדי להשיג צריכת דלק (רשמית) של כ-14.1 ק"מ לליטר. המנוע, בתקן יורו 5, מייצר 200 כ"ס והוא ישודך לתיבה אוטומטית בת 6 מהירויות. הן המנוע והן תיבת ההילוכים פותחו בקבוצת יונדאי וישמשו בעתיד גם דגמים של החברה-האם. לישראל צפוי הסורנטו החדש להגיע במחצית השנה של השנה עם מנוע הדיזל ועדיין לא ידועים מפרטים ומחירים.
קרייזלר גרנד צ'ירוקי
מה לא עושים כדי לשכנע את מקבלי ההחלטות בארצות הברית להמשיך ולהשאיר את קו החמצן הפיננסי פתוח. במסגרת מסמכי "תוכנית ההתחדשות" שהגישה קרייזלר למשרד האוצר האמריקני כחלק מבקשתה להגדיל את קו האשראי הממשלתי, הציגה החברה גם תמונות מוקדמות של מודל 2010 החדש של הג'יפ גרנד-צ'ירוקי הרבה לפני השקתו הפומבית.
מעט מאד פרטים נמסרו על הרכב למעט העובדה שהוא יצויד ב"תא הנוסעים האיכותי ביותר בקבוצתו" וכי הוא ישיג חיסכון של 19% בדלק לעומת הדגם הנוכחי. העיצוב מגלה נטישה של הקו הגיאומטרי, שמאפיין כיום את דגמי החברה ואת הגרנד-צ'ירוקי בפרט, לטובת מראה "מותך" ויצוק עם משטחים קמורים והדוקים ופרופורציות ספורטיביות יותר. גם תא הנוסעים מראה קפיצה משמעותית באיכות.
ספקולציות מדברות על אופציה לשורת מושבים שלישית ועל בסיס גלגלים ארוך יותר משמעותית מהדגם היוצא. עוד מדובר על דגם שיוצע עם מנוע היבריד.
מרצדס E קלאס קופה
לקראת תערוכת ז'נבה חשפה מרצדס תמונות ופרטים רשמיים של ה-E קלאס קופה החדשה, שמחליפה את סדרת ה-CLK. המכונית נשענת על פלטפורמת ה-E קלאס סדאן החדשה ומציעה תצורת מושבים של 2+2 כאשר גם במושב האחורי נהנים היושבים מחלל פנים כשל מכונית סדאן. מגוון המנועים דומה לזה של ה-E קלאס סדאן והוא כולל כמה אופציות "ירוקות" מרשימות.
אחת מהן היא בדגם ה-250CDI טורבו דיזל, שהמנוע שלו מצויד בשני מגדשי טורבו ומייצר 204 כ"ס ומומנט של 50 קג"מ. למרות ההספק והביצועים הדגם מסתפק בצריכת דלק רשמית ממוצעת של 19 קילומטר לליטר סולר ורושם פליטה של משפחתית קטנה. ה-E קופה צפויה להגיע ארצה במחצית השנייה של השנה.
פיאט 500 קונברטיבל
חובבי הנוסטלגיה ורכבי האספנות שומרים בליבם פינה חמה לגירסה בעלת גג הבד הנפתח של הפיאט 500 העגלגלה, שלא מעט דוגמאות שלה הגיעו לארץ. את הגירסה העדכנית של אותה יצירה נוסטלגית תציג פיאט בתערוכת ז'נבה בשבוע הבא.
גם למכונית החדשה יש גג בד שמתקפל מעל רוב שטח הגג בנוסח מטרייה אם כי הפעם מדובר בגג עם מנגנון קיפול/פתיחה ממונע. הגג לא יורד לחלוטין אלא רק נע על המסילה כדי לשמור על קשיחות מבנית. המנועים לא השתנו משמעותית והמחיר עדיין לא ידוע.
פורשה פנאמרה החדשה
אחרי חשיפת העיצוב החיצוני של הפנאמרה החדשה, חושפת פורשה פרטים על עיצוב הפנים של מכונית הספורט-קופה-ארבע-דלתות החדשה, שתיחשף רשמית בז'נבה.
למכונית יש תא שמחולק למעין ארבעה "תאי משנה" כאשר לכל אחד מהיושבים ברכב כורסה עצמאית משלו, שמתכוננת באופן מלא. עם ארבעה נוסעים מציעה המכונית נפח הטענה שימושי של 445 ליטר כאשר קיפול המושבים האחוריים מגדיל את הנפח ל-1250 ליטר. תא הנוסעים מצויד במערכות היי-טק רבות ובמערכת קול בת 1000 ואט שנתפרה עבורה על ידי יצרן ציוד אודיופילים גרמני.
המכונית תושק בספטמבר ותגיע ארצה זמן קצר לאחר מכן. למרות שמחירה הסופי טרם ידוע, יש לה כבר בארץ מספר הזמנות "סגורות" של לקוחות פורשה.
אאודי A4 ALLROAD
לאאודי כבר יש רכב כביש-שטח גדול, רכב כביש-שטח קטן (Q5) ורכב "פנאי" על בסיס ה-A6 אבל זה לא מפריע לה להוסיף עוד דגם פנאי/שטח למגוון. בתערוכת ז'נבה תציג החברה דגם קרוס-אובר חדש על בסיס ה-A4 סטיישן, שנושא עליו את הסימון של משפחת רכבי הפנאי "ALLROAD".
הרכב עטוי בכל המחלצות הקרביות הצפויות כוללת פגושים מאסיביים בצבע שונה, משטחים דמויי משטחי מיגון בקצה התחתון של המרכב מלפנים ומאחור, מסילות גג ומרווח גחון מוגבה. הרכב מצויד בהנעה כפולה-קבועה עם מערכת בקרת יציבות, שחשה אוטומטית בנסיעת שטח ומתאימה את פעולתה והוא יוצע עם שלושה מנועים: בנזין 2 ליטר טורבו בהספק 211 כ"ס, טורבו-דיזל 2 ליטר בהספק 170 כ"ס ובפסגת ההיצע V6 טורבו-דיזל בנפח 3 ליטר עם הספק של 240 כ"ס. הגרסה הבכירה מסוגלת לזנק מאפס למאה קמ"ש ב-6.4 שניות ועדיין להחזיר כמעט 12 ק"מ לליטר בממוצע.