אם אתם חובבים סרטוני יוטיוב פופולריים, הסיכוי שפספסתם בשנה האחרונה את איזייה מוסטפה והפרסומות שלו ל"אולד ספייס" שואף לאפס. מוסטפה כיכב בקמפיין "הגבר שהגבר שלך יכול להריח כמוהו" - קמפיין שעשה, מאז שעלה לאוויר בשנה האחרונה, קרוב ל-29 מיליון צפיות ביוטיוב - וזה רק בסרטון אחד. לאחר עליית הסרטון ההוא מוסטפה הופיע בעוד 180 סרטונים אישיים ביוטיוב, בהם הוא התייחס אישית לגולשים שדיברו על אולד ספייס ברשתות חברתיות ובבלוגים.
מוסטפה הפך לכוכב, ועכשיו הוא חוזר עם סדרת פרסומות חדשה. הפרסומת הראשונה תשודר לראשונה ב-7 לפברואר (יום אחרי הסופרבול), אבל כבר עכשיו שוחרר ליוטיוב טיזר בן דקה ורבע לסדרת הפרסומות החדשה. בטיזר מוסטפה עומד כהרגלו חשוף חזה ועטוף במגבת ומדבר באותו סגנון שהכתיר אותו כ"גבר-גבר" של שנת 2010: "שלום גבירותיי - ושלום לגברים, יונקים וחיות ועצי הסקויה הענקיים שביער. כמו שאתם יכולים לראות, חזרתי. וזה לא בגלל ששכחתי את הז'קט שלי".
הוא ממשיך ומלהג משהו על הפרסומת החדשה וגם מזכיר לכולנו את הפרסומות הקודמות שהוא כיכב בהן. לסיום, הוא מבקש מאתנו להסתכל עמוק לתוך עיניו החומות והמהממות כדי שנוכל להיזכר ביחד בפרסומות הקודמות שלו. המצלמה עושה זום אין, ומוסטפה מתרברב, "אתם פשוט לא יכולים להסיר את עיניכם מהעיניים המהממות שלי".
לטיזר הזה יש כבר מעל חצי מיליון צפיות מאז שהוא עלה לאוויר לפני קצת יותר משבוע. טיזר נוסף, בו מוסטפה מדבר על "מעריץ-על" שיזכה לשדר את הפרסומת אצלו, עלה לאוויר לפני שלושה ימים ומתחיל לעשות צפיות יפות גם הוא. אם שום דבר לא ישתבש, אנחנו צופים שהסרטונים החדשים של אולד ספייס יעשו גם הם עשרות מיליוני צפיות אם לא יותר. ההיסטריה תחזור על עצמה.
השאלה היא כמובן, למה? מה הופך את הפרסומות של אולד ספייד לכזה להיט אינטרנטי? האם לאיזייה מוסטפה יש כזאת נוכחות שכובשת גברים ונשים כאחד? לא יודעים מה איתכם, אבל אנחנו לפחות לא מרגישים שנכבשנו על ידי העיניים החומות המהממות שלו. ואנחנו די בטוחים שרוב הנשים השפויות לא ירצו ליפול במלכודת הדבש הזאת, ולא משנה כמה טוב הוא נראה. ובכל זאת, עשרות מיליוני אנשים ברחבי העולם לא יכולים להפסיק להסתכל עליו. התשובה להצלחה טמונה, ככל הנראה, במושגים כמו כוח האינרציה, והליכה אחרי העדר. ברגע שכולם ראו משהו, גם אתה רוצה להסתכל עליו, מתוך סקרנות, כדי לדעת מה יש שם שכל כך הרבה אנשים רוצים לראות.
כי תכל'ס, אם מישהו היה שולח לך במייל פרסומת למוצרי טיפוח ובה גבר חצי עירום מסתכל עליך במבט יהיר, לא בטוח שהיית ממהר ללחוץ על פליי. ועדיין, בדיוק כמו שאנחנו לא יכולנו להימנע מכלתוב עליו, אתה לא הולך לסיים לקרוא את הכתבה הזאת בלי לצפות בטיזר החדש שלהם. ככה זה עובד. תקן אותנו אם אנחנו טועים.