בלאק לייבל עם קמבוצ'ה ורכז פלפלת, בהייבול, עם קרח, או גולד לייבל עם מיץ תפוחים ואבקת זהב. רגע, אתם בטוחים שאני נמצא כרגע במתחם רשמי של ג'וני ווקר?
ננסה שוב: חלב שקדים ממותק בתמרים עם בלאק לייבל, או מיץ חמוציות ותה קר עם רמזים של רד לייבל, מיץ קוקוס ופסיפלורה עם... רגע - אתם בטוחים ב-100% שאנחנו לא בשוק לוינסקי?
אז לא, ממש לא, אנחנו לגמרי במתחם שרונה, ואם אתם לא מאמינים אתם מוזמנים לנגוס בפרחי הגארניש. מעבר לבר עומדים חבר'ה בחולצות מכופתרות ומסבירים לי שבסך הכל יצאנו לטיול בוטני קצר כדי לגלות מה טעים לנו עם הוויסקי.
מה הכוונה טעים *עם הוויסקי? קרח, קולה, מילא - אפשר להוריד לרגע את העניבה – אבל להוריד חולצה ולנופף בה מול השופט? על דברים כאלה אפשר לקבל קצת יותר מכרטיס צהוב.
סביב הבר קשת הבעות מלאה, בין עונג לזעזוע; גבר כבן 60 לא מבין בשביל מה צריך את זה - ספרו לו עד מחר שהטעמים המעושנים הולכים יחד עם הפירות האקזוטיים. מהצד השני בת 25 שואלת מה זה בעצם רכז פלפלת, ושני צעירים לידה אומרים על אחד הקוקטיילים שהוא טעים ועדין. בסוף הבר אישה כבת 50 לוקחת עוד לגימה מהמשקה המוזהב. נראה ש"טים וויסקי" עדיין בחיים, למרות הכל.
לא שמנו לב, אבל ג'וני ווקר יחגוג בשנה הבאה 200. אולי הדרמה לא עד כדי כך גדולה - עדיין מדובר במותג הוויסקי המוכר בעולם - אבל מתברר שהצעירים זונחים את הלו-בול, אומר הברמן הראשי, ועלינו מוטלת המשימה למצוא את הדרך לחיך הישראלי ו"לשבור פרדוקסים של איך ראוי ונהוג לשתות וויסקי". ברוכים הבאים למתחם הפופ-החדש של ג'וני ווקר שישנה את כל מה שאתם חושבים על וויסקי.
Discover Your Johnnie – כך נקרא מתחם הפופ-אפ של החדש המותג הסקוטי שיהיה פתוח לקהל עד ה-23 בדצמבר וינסה לעמוד על התפרים המורכבים שבין מסורת אייקונית ועולם משתנה – בקיצור, לרדת לשורש הסלוגן - Keep Walking - אולי אחד הסלוגנים המוכרים ביותר שעולם הפרסום הצליח לייצר.
אם תגיעו לכאן (וכדאי לכם), תגלו שבר קוקטיילים עומד לו בלב המתחם ומאתגר בעזרת צבעים וטעמים קונספציות עתיקות של שתייה ובילוי, כשסדנאות הוויסקי יתרחשו על הבמה שממול. ביניהם אפשר יהיו לצלול לנבכי הטעמים המעושנים ולטעום מהסדרה היוקרתית ביותר של ג'וני ווקר.
לאורך כשבועיים וחצי של פעילות, המתחם יארח גם כמה מהמרצים הכי מבוקשים היום כמו רוני קובן ואיתי אנגל, שידברו כולם על תנועה, יציאה מאזורי נוחות והצלחה נגד הסיכויים. כמובן, לא חייבים לקנות את החוט המקשר ובטח שלא חייבים להשליך אותו על משקה סקוטי עתיק, אבל די בטוח שיהיה מעניין (ההרצאות, אגב, עולות 40 שקלים לאדם בהרשמה מוקדמת).
באומץ לא מבוטל, אפשר להגיד, אחת מהסדנאות (רוב הסדנאות גם הן בעלות של 40 שקלים) סוקרת את ההיסטוריה של הוויסקי תחת הכותרת האופטימית למדי 1820-2020-2220 - כלומר, מאתיים שנה מאחורינו, ומאתיים לפנינו.
כמו יהלומנים שיראים מפני יהלומי המעבדה, מנחי הסדנה משתפים בחשש שלהם מפני כל אותם כימאים-אלכימאים, שמלאכתם מאיימת להפשיט מהמשקה את המסורת שלו עם טכנולוגיה חדשנית. כזאת שהופכת 12 שנות יישון בחבית ללחיצת כפתור פשוטה והמתנה של שבועיים. "כמעט בלתי אפשרי להבחין בהבדל", הם אומרים, ותוהים בקול רם איך הוויסקי, שנחבט לאורך ההיסטוריה חזור וחבוט, ישוב לעמוד זקוף.
מה נשתה, כמה זה יעלה ומה יהיה הסיפור שמאחורי הבקבוק? רגעים של חרדה קיומית תופסים את הבמה, ומיד מתפוגגים עם טעימות מתוך סדרת משחקי הכס של ג'וני ווקר ו-HBO. מהדורה מוגבלת של בלנדד וויסקי חסר פשרות. מזקקות עתיקות נמהלות בסמלים של משפחות סטארק וטארגריין ולרגע זה לא נראה תלוש, שמציאות ודמיון חיים תחת פקק אחד.
וטעים, טעים מאוד, ואם לא ברור לאן אתם הולכים, דווקא נראה שהגעתם. בטח אם אתם מחובבי המשקה הזהוב, כי אז, ללא כל ספק, הביקור שלכם המתחם הפופ-אפ הזה של ג'וני ווקר הוא מקום שאתם חייבים להיות בו.