makoland

מרגש: בני בן ה-11 נפגש עם התורם שלו

רק שלוש שנים אחרי שמקבלים תרומת מח עצם, אפשר אם רוצים לפגוש את האדם שתרם, ולפעמים גם הציל חיים. בשבוע שעבר התקיימה פגישה כזו בין בני לדן שתרם לו מח עצם ובזכותו ניצלו חייו

המהדורה הצעירה | פורסם 18/12/11 14:03:44 

כעבור שלוש שנים נפגש בני קאוצינסקי בן ה-11 עם דן שחורי שתרם לו מח עצם. זה קרה בשבוע שעבר בבית החולים "שניידר" - בית חולים לילדים.

בני מספר על השתלת מח עצם שעבר ושהצילה אותו ממחלת הלוקמיה: "זה היה לדעתי קצת מצחיק, כי ד"ר שטיין נכנס עם מזרק גדול עם מח עצם ועם מזרק קטן יותר. באותו זמן אני זוכר שראיתי טלוויזיה. לא הייתי צריך אפילו לסגור את הטלוויזיה בזמן ההשתלה".

"מח עצם הוא המפעל איפה שמייצרים את הדם מדי יום", מסביר ד"ר ג'רי שטיין, מנהל יחידת השתלות מח עצם בבית החולים "שניידר". "בלוקמיה יש עיוות של התוכנה, שלפיה מייצרים את הדם. כמו במשחק מחשב, אם יש עיוות בתוכנה אז יוצאות שטויות במסך ואי אפשר לשחק. הדם הבריא לא יוצא לפועל בלוקמיה".

עוד מוסיף ד"ר שטיין: "לילדים שצריכים השתלת מח עצם אנחנו מביאים מח עצם מבן אדם בריא שמתאים בבדיקה מאוד מיוחדת. המח עצם הבריא יש לו תוכנה תקינה. כמו שמתקלקל המחשב ואתה מביא חלקי חילוף אחרים בכדי להחליף מה שהלך".

רגע לפני שבני ודן נפגשים, בני משתף בתחושה שלו: "לדעתי החלמתי. אני לא יודע עד כמה זה נכון, אבל אני מקווה שזה ככה". המפגש נפתח בחיבוק לבבי ביניהם. לאחר מכן דן מצטנע ומושך בכתפיו. "לא עשיתי כלום", הוא אומר, "זה היה ממש משחק ילדים". אמו של בני מתקנת אותו, "עשית. פחדתי שלא ימצאו לו תורם. אין לו אחים ואחיות, זה קשה למצוא".

דן חושב שהוא ובני דיי דומים. אכן יש הרבה דימיון, לא רק מבחינה חיצונית, אלא גם בשמחת החיים ובהתייחסות הקלילה והחיובית שלהם אל מה שהם עברו.

לסיכום אומר דן לבני: "אני חייב להגיד שאני מעריך את זה שאתה אומר 'אחרי ההשתלה ישבתי במיטה מבסוט כי ראיתי טלוויזיה'".

 

רוצים לראות עוד ולהיות מעודכנים?  צפו בתכנית המלאה ב-VOD של מקולנד

צפו ב"מהדורה הצעירה" ביום שישי בשעה 14:45 בערוץ 2. מומלץ!

>> תחרות מגניבה: בואו לעצב בגדים לכלבים לקראת החורף

>> פרסים חלומיים בסקר השינה הגדול

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגיות: המהדורה הצעירה  
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן