makoland

הפסטיבל ה-8 לסרטי ילדים ונוער יוצא לדרך - צפו בקטעים מהסרטים שיציגו בו

השבוע נפתח פסטיבל הקולנוע הבינלאומי לסרטי ילדים ונוער בסינמטק תל אביב. הפסטיבל יתקיים לראשונה בעיצומו של החופש הגדול בין התאריכים 22-27 ביולי. יוצגו במסגרתו 30 סרטים מרחבי העולם, רובם בבכורה. צפו בקטעים מתוך הסרטים המדהימים

ענבל סינגר | מקולנד | פורסם 22/07/12 11:25:58

במסגרת הפסטיבל לסרטי ילדים ונוער יוקרנו 30 סרטים מרחבי העולם, רובם יוצגו בהקרנת בכורה וזכו בפרסים רבים בפסטיבלים חשובים ביותר. הסרטים מיועדים לילדים בטווח גילאים רחב: מגיל שלוש ועד 13.  בין הסרטים תוכלו למצוא את "דרקון הקרח" שמגיע אלינו משבדיה, את "הילד והעורב" שצולם בהולנד, "המסע לארקדיה" האמריקאי ו"בין זאבים" הספרדי. בין סרטי התחרות תוכלו לצפות בסרטים הבאים:

ניקוס השקנאי (יוון, 2011)

יאניס, נער בן 14, חי עם אביו חיים שקטים על אי יווני קטן. מאז מות אמו מערכת היחסים עם אביו רק מתדרדרת. יום אחד מוצא יאניס שקנאי צעיר ומחליט לקחת אותו עימו הביתה ולגדל אותו בסוד, משימה לא פשוטה באי קטן. במהרה הידידות המיוחדת והאידילית שנרקמת בין השניים הופכת לשיחת אנשי האי ואף מובילה להשלמה עם אביו. סרט קסום ומיוחד במינו.

בימוי: אוליבייה הורלייט, תסריט: אריק בויסט, אוליבייה הורלייט, צילום: מישל אמאת'יו, הפקה: ג'רמי בורדק, אלן גרנדגררד, שחקנים: טיבולט לה גולק, אמיר קוסטריצה, ג'ייד-רוז פרקר.

המסע לארקדיה (ארה"ב, 2012)

מסע התבגרות של נערה המתמודדת עם מציאות מורכבת. מעבר דירה לבית חדש בקליפורניה חושף את מחלת האם. ימים חולפים ואין אות ממנה בעוד שהאב מספק רק תשובות מעורפלות. זהו מסע התבגרות והתמודדות נוגע ללב.

בימוי: אוליביה סילבר, תסריט: אוליביה סילבר, צילום: אריק לין, הפקה: ג'וליאן פאברה, סילן תומס, ג'יי סטפן, שחקנים: ג'ון הוקס, ריאן סימפקין, קנדל טול, טיי סימפקין.

בין זאבים (ספרד, גרמניה, 2012)

סיפור מעורר השראה על אומץ לב והישרדות. סיפורו יוצא הדופן של מרקוס, בן ה-7, המועבר לחזקתו של רועה עיזים קשיש המתגורר באזור נידח. לאחר מותו נותר מרקוס להתמודד לבדו עם כוחות הטבע האימתניים ורוקם ידידות מופלאה עם להקת זאבים. עיבוד קולנועי על פי סיפור אמיתי.

בימוי: גררדו אוליביירס, תסריט: גררדו אוליביירס, צילום: אוסקר דוראן, הפקה: חוסה מריה מוראלס, שחקנים: ג'ון חוסה באלסטה, סנצ'ו גרסיה, מנואל קמחו.

דרקון הקרח (שבדיה, 2011)

דרקון הקרח מתוך "פסטיבל לסרטי ילדים ונוער" | תמונת AVI: mako

סרט קצבי על חברות ואהבה ראשונה. סיפורו של ילד שבדי בעל דמיון מפותח שמתגורר עם דודתו וממציא סיפורי מעשיות על אביו ולהקתו. בחזרתו הביתה הוא פוגש ומתאהב בילדה מקומית עבורה הוא מוכן לסכן גם את חייו. עיבוד מרשים ויוצא דופן לספר ילדים שבדי.

בימוי: מרטין הוגדל, הקאן ביירקין, תסריט: פיטרה רייבן, צילום: טרונד הוינס, הפקה: פיטר הילטונן, שחקנים: פיליפ אולסון, פלין אנדרסון, האמפוס אנדרסון-גריל.

הילד והעורב (הולנד, 2012)

סרט נוגע ללב על חברות יוצאת דופן בין ילד לגוזל פצוע. זמנים קשים עוברים על יויו בן ה-10. הוא חי עם אביו קשה העורף בזמן שאמו מופיעה ברחבי ארה"ב ולכן נאלץ להתמודד עם שאלות רבות לבדו. נחמתו היחידה היא גוזל עורב פצוע בו הוא מטפל בסודיות, הרחק מעיני האב וברגישות נוגעת ללב.

בימוי: בודווין קול, תסריט: בודווין קול, ג'ולין לארמן, צילום: דניאל בוקה, הפקה: יאן ואן דר זנדן, ווילנט בוקלמן, שחקנים: ריק לנס, לואק פטרס, סוזן ראדר, חוסיין קאהיט אולמז.

המוזיקה של ריקי ראפר ו-וונדי המדליקה (פינלנד, 2011)

ריקי ונלי בני ה-8, מבלים את חופשת הקיץ על אי קסום בפינלנד, ופוגשים את וונדי המדליקה. רגשות קנאה צפים ביניהם וחברותם מתערערת, אך האהבה ההדדית מנצחת. עיבוד קולנועי מרהיב בצבעוניותו, משעשע וסוחף לסדרת ספרי ילדים.

בימוי: מארי רנטסילה, תסריט: סיניקה נופולה, טינה נופולה, צילום: תימו הנאנן, הפקה: לאסה סארינן, רימבו סאלומה, שחקנים: לאורי קאג'ו, אוליביה איינלי, ואני אוטילה.

במסגרת הפסטיבל יוצגו גם סרטים שיוקדשו רובם  ככולם לעולמם, חוויותיהם וחלומותיהם של ילדים מכל העולם. מה למשל?

אין כמו דוקובו (צרפת, 2012)

קומדיה מהנה במיוחד לכל המשפחה על תלמיד יצירתי ושובב. קומיקס מצליח קם לחיים בקומדיה ססגונית וצבעונית. דוקובו בן ה-11 לא אוהב לבלות את זמנו בלימודים, ומעדיף להשתובב ולקרוא ספרי קומיקס. אביו מזהירו שאם יסולק מבית הספר החדש, התחנה הבאה היא פשוט פנימייה. למרות האיום המרחף מעל לראשו, דוקובו ממשיך בתעלוליו, שמתגלים בטיול השנתי כיעילים ביותר להצלת חבריו.

בימוי: פיליפ דה שוברון, תסריט: פיליפ דה שוברון, מארק דה שוברון, צילום: כריסטוף פטוראנז', הפקה: רומן רוטמן, שחקנים: אלי סימון, ג'וזפין דה מקס, וינסנט קלאוד.

מקל תעלול (נורבגיה, 2011):

החלק השלישי בטרילוגיית סרטי "מקל תעלול". מעשה בילד ג'וניור ובחברו הדמיוני טוינגסון, ענף מדבר משעשע. כשזה נעלם יוצא ג'וניור להרפתקה מופלאה שבסופה הוא מוצא חבר חדש. סרט המשך לאור הצלחת הסרט הקודם. עיבוד קולנועי מרגש לספר דני.

בימוי: ארילד אוסטין אומנדסן, תסריט: כריסטין סקוגהיים, צילום: טרונד טונדר, הפקה: פין גיירדרום, סטן ב. קווה, שחקנים: אדריאן גרונייק סמית', פטרוס א. כריסטנסן, פרניל סורנסן, יאן גונאר רויס.

 

>> מיוחד: האנשים שמאחורי "עידן הקרח 4" מדברים

>>  שוברים את החום: גם השבוע זוכים בכניסה משפחתית לפארק המים "שפיים"

 

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן