ראש השנה עוד רגע כאן ואחריו ניכנס כולנו לתקופת החגים. חוץ משאר ההכנות בבית, את מרכז תשומת הלב יקבל שולחן החג. אז איך משדרים שקט ורוגע בין כל ההמולה? הולכים על לבן כמובן.

הפיתוי של שולחן לבן ערוך למשעי תופס את המהות של עונת החגים. אימוץ הגוונים של לבן על לבן מעורר תחושה של שלווה, אינטימיות וחגיגיות שמזוהה לעתים קרובות כל כך עם התקופה המיוחדת הזו של השנה. אבל לא מדובר רק בהיעדר הצבע הרועש והבלטת הלבן המרגיע, אלא גם בשלל השכבות והרגש שגוונים שונים של לבן יכולים להעביר.

שולחן ראש השנה של FOX HOME חוגג את הקלאסיקה במיטבה, עם שלל פתרונות אירוח לצד רעיונות למתנות שכל בני המשפחה והמארחים ישמחו לקבל. סיפור השולחן של White Pearl מעניק פרשנות מתוחכמת ומודרנית של "לבן על לבן" (במתודת טון-סור-טון) ומזמין את האורחים להיכנס באופן מידי למרחב רגוע, נקי, טהור ושליו, אך מציע באותו זמן גם עוצמה שקטה של הצבע החגיגי האולטימטיבי.

פוקס הום-ראש השנה 2023 - 2 (צילום: באדיבות פוקס הום)
צילום: באדיבות פוקס הום

המוטיב הנצחי של הלבן – לשולחן חג שהוא רק שלכם

קודם כל, השולחן מאופיין בפלטת צבעים רגועים ומשובץ באלמנטים העמוסים במוטיבים נצחיים ועמידי-טרנדים מבחינה טקסטוריאלית, כך שכולם יחד יוצרים ריתמיקה של אדוות מרגיעות ונינוחות.

תסמכו עלינו: המבט של האורחים יימשך מיד למתח שבין הפריטים הבוהקים שמונחים לצד צבעי המט, כמו למשל חבקים בהם שזורים פנינים בוהקים המדמים אלמוגים, שיעטפו מפיות בד צחורות. בנוסף, אף אחד ואחת לא יצליחו לפספס את הפלייסמנטים העגולים בהם שזורים חוטים מבריקים עם עיטורי פנינים שאותם תניחו על גבי מפה לבנה קלאסית עם גוונים של אבן וצדפים. 

מחפשים טאצ' אורגני? אפשר לדמיין שולחן מעוטר בפרחים עדינים המהדהדים את הרגש הזה. פרחים, בשבריריותם ובאלגנטיות שלהם, צריכים להוסיף לאווירה מבלי להכריע אותה. לכן בחירת פרחים בעלי גבעולים או עלי כותרת עדינים, אולי קאלות לבנות וטהורות או שושנה עדינה, שמבטיחות שההילה הלבנה הכוללת תישאר ללא הפרעה לטבע בארוחה שלכם.

פוקס הום-ראש השנה 2023 - 5 (צילום: באדיבות פוקס הום)
צילום: באדיבות פוקס הום

איך עורכים שולחן חג? עם כמה שיותר גוונים של לבן

את השולחן ניתן לערוך ב-2 סטים של מערכות אוכל בצבע לבן: סט אחד מפורצלן בגימור גלי ואמורפי, הכולל קערית מרק, צלחת למנה ראשונה וצלחת למנה עיקרית  -וסט השני עשוי קרמיקה בגלזורה ריאקטיב, שמדמה טקסטורה של תנועות המים. כלי הגשה משלימים שיצטרפו לחגיגה העשירה הם קערות עמוקות ופתוחות, יחד עם כלי הגשה באובל קטן וגדול.

אבל מה שבאמת הופך את התפאורה הזו למודרנית היא כלי האוכל: חלפו הימים של צלחות שטוחות סטנדרטיות. כיום, הטרנד נוטה לכיוון כלים א-סימטריים. הצורה הייחודית שלהם לא רק מוסיפה נופך של מודרניות אלא גם משפרת את החוויה הקולינרית וגם יוצרת תנועתיות ומייצרת עניין בעיצוב השולחן. הצורות המיוחדות הללו, בשילוב עם טהרת הלבן, יוצרים חווית אוכל בלתי נשכחת למפגשי החג. אז הנה לכם חוויה, זיכרון וחגיגה של ההנאות הפשוטות של תקופת החגים.

כדקורציה נציב במרכז השולחן אגרטלים בגדלים שונים ככלי נוי שקופים בעלי טקסטורה מחורצת של פסי-גלים, שלצדם נניח אגרטלים לבנים מקרמיקה עם טקסטורה גלית מחורצת בשני גבהים. דרך נוספת לייצר שדרה מרכזית בעריכת השולחן היא באמצעות ריבוי פריטים שלא בהכרח גונבים את הפוקוס, בזכות העדר הצבע שלהם, כך ניתן לעטר את השולחן עם מעמדים לפילר – בהם נציב נרות פילר בהשראת ספירלה, ופמוטים מזכוכית שקופה, שיעבדו היטב עם נרות לבנים עם חריצים מסתובבים אותם אנחנו ממליצים להדליק על מנת להוסיף לחגיגיות של הארוחה.

פוקס הום-ראש השנה 2023 - 3 (צילום: באדיבות פוקס הום)
צילום: באדיבות פוקס הום

לא לשכוח להביא מתנה (לבנה)!

הוזמנתם כמארחים? חדשות טובות: רשת FOX HOME מציעה פריטים קלאסיים בפרשנות מודרנית עם סממני חגי תשרי, שיכולים להיות מתנה למארחים ולהשתלב מושלם על השולחן. בין הפריטים ניתן למצוא קעריות בצורת רימון בצבעי כסף או זהב, דבשן שקוף האידיאלי להגשת תפוח במארז דבש חגיגי יחד עם מעמד מעץ מולבן בצורת תפוח. גם הסדינים הלבנים של פוקס הום יכולים להיות מתנה נהדרת לחג אותם אפשר לשלב במארז מתנה חגיגי יחד עם כלי ההגשה. מועיל, יפה וגם פרקטי.

פוקס הום-ראש השנה 2023 - 4 (צילום: באדיבות פוקס הום)
צילום: באדיבות פוקס הום

לסיכום, אין ספק שהגימור של הכלים, הצורה הקעורה ושלל האלמנטים הלבנים והשקופים על טהרת צבעי המאט עדיפים על צבעים חזקים ואפילו מתאימים למתנה שתביאו כאורחים. באופן כללי, זה הטרנד החם ביותר בתחום עיצוב הפנים - להשתמש בצבע יחיד ובודד ולשלב טאצ' עדין של גוונים דומים – אז אתם מצטרפים בדיוק בזמן לחגיגת הלבן. חג שמח!