המטבח הוא הלב של הבית, אבל בעוד אנחנו משקיעים בעיצוב הסלון והחדרים, אנחנו לא נוטים להשקיע מחשבה יתרה בעיצוב של כלי המטבח. וחבל: בעוד השיקול המוביל אכן צריך להיות פונקציונליות, אפשרי ואפילו קל לאבזר את המטבח בכלים איכותיים שיחזיקו במשך שנים - ושייראו נהדר, הן בפני עצמם והן זה עם זה. 

באופנת כלי המטבח יש טרנדים שונים ממש כמו בכל אופנה אחרת, והשנה החדשה היא הזדמנות ללמוד מהם על דרכים חדשות לעצב את המטבח ולהוסיף לבית שלכם צבע ויופי. 

פודאפיל - 1 (צילום: בועז לביא)
צילום: בועז לביא

כלים צבעוניים

כשחושבים על כלי מטבח, המחשבה הראשונה שעולה לראש היא מתכת - אבל אפילו הסירים והמחבתות המתכתיים לא חייבים להיות כסופים וקרים. בעוד סיר בצבע אדום צעקני למשל הוא בחירה אמיצה ובולטת שלא בהכרח תשתלב עם הלוק הכללי של המטבח, יש דרכים להכניס נגיעות של צבע בצורה אלגנטית יותר. 

פודאפיל - 2 (צילום: בועז לביא)
צילום: בועז לביא

קחו למשל את סדרת Regal הצבעונית מבית Food Appeal. סט הסירים 13 חלקים אמנם ניחן בצבע מיוחד ויפהפה, אבל הגימור שלו לא צעקני אלא יוקרתי. הסדרה הזו מפגישה טכנולוגיה חסרת פשרות עם סגנון מינימליסטי, והתוצאה יפיפה ומתאימה הן למטבחים בעיצוב ישן והן למטבחים בעיצוב מודרני יותר. הסגול והירוק המהפנטים הם האהובים עלינו, ובנוסף אליהם ניתן להשיג את הסדרה גם בצבע בורדו, מנטה, כחול, ורוד, שחור ולבן. לצד ליופי, מדובר בכלים איכותיים מאוד: משטח Black Stone עם ציפוי נון סטיק, והתאמה לשימוש על כל סוגי הכיריים: גז, חשמלי, קרמי ואינדוקציה, ואפילו לתנור. כלומר, לא מדובר רק בטרנד, אלא בכלים יפהפיים ועמידים שיחזיקו במשך שנים. 

פודאפיל - 19 (צילום: בועז לביא)
צילום: בועז לביא

נגיעות צבע לא צפויות

כדי להוסיף צבע למטבח לא חייבים לצבוע את כל הסיר, אפילו בגוונים עדינים ומהממים כאלה - אפשר להוסיף נגיעה מיוחדת של צבע לכלי בשחור סולידי. סדרת Regal הצבעונית של Food Appeal כוללת גם פריטים כאלה - למשל זוג המחבתות של הסדרה, שעשוי מ-Black Stone, אך הידית שלו היא בצבע זהב ובורדו מלכותיים. קו החשיבה הזו הוביל גם ליצירתם של סירים יפהפיים, שצבעם שחור אך הידיות שלהם מוזהבות. כאמור, בנוסף לעיצוב המודרני מדובר בכלים איכותיים מאוד שישמשו אתכם באופן יומיומי לזמן ארוך. 

פודאפיל - 20 (צילום: בועז לביא)
צילום: בועז לביא

גם כלי האכילה, אגב, יכולים לקבל טוויסט עיצובי שכזה. אם בחרתם בסט צלחות בצבע סולידי כמו לבן או אפילו בצבע נועז כמו שחור, אפשר להוסיף לשולחן נגיעה של צבע עם סכו״ם מוזהב מהסט היוקרתי Pure Gold. הסט עשוי מנירוסטה אל חלד בציפוי זהב המבטיחה את בריאותכם, חסונה מספיק לשימוש יומיומי, עמידה בפני חלודה ועמידה לאורך שנים. לצד הזהב, כדאי לציין גם את הסט Pure Black, בשחור מרשים ואלגנטי. 

פודאפיל - 21 (צילום: באדיבות Food Appeal)
קרדיט ישראל כהן | צילום: באדיבות Food Appeal

ולמי שמחפשים לעדן עוד יותר את נגיעת הצבע, אפשר לבחור בכלי מתכת שרק הידית שלהם צבועה - למשל סט סכו״ם עם סטנד תלייה שימושי, שמגיע בוורוד או בתכלת. 

פודאפיל - 17 (צילום: בועז לביא)
צילום: בועז לביא

פורצלן יפהפה 

כלי פורצלן מהודרים הם הבחירה המושלמת לאירוח, ומפנק להשתמש בהם גם בהתנהלות היומיומית במטבח. כשקונים פורצלן, חשוב ללכת על כלים מחומר איכותי. מה למשל? טוב שאתם שואלים - הכירו את פורצלן בון צ׳ינה. בון צ׳ינה נחשב לפורצלן האיכותי ביותר, בזכות דקות וצלילות עד כדי שקיפות של חומר הגלם - לצד קשיחות מוגברת וטכנולוגיית אנטי-צ׳יפ שיעזרו לצלחות להאריך ימים ולהיראות נהדר בדיוק כמו כשיצאו מהאריזה. 

פודאפיל - 14 (צילום: באדיבות Food Appeal)
קרדיט גילי לוינשטיין | צילום: באדיבות Food Appeal

כלי הפורצלן של Food Appeal מציעים אפשרויות למי שרוצים ללכת על לוק קלאסי, למשל בסט הצלחות Gabrielle שמתאפיין בעיצוב פרקטלי ובגימור רטרו ייחודי. אבל הבחירה בחומר קלאסי כפורצלן לא אומרת שאי אפשר לשלב אותו עם עיצובים נועזים יותר - באתר Food Appeal תוכלו למצוא מגוון עיצובים מהממים ומושכי תשומת לב, כמו סט הצלחות Eclipse או Spear. 

פודאפיל - 16 (צילום: בועז לביא)
צילום: בועז לביא

פודאפיל - 12 (צילום: באדיבות Food Appeal)
קרדיט ישראל כהן | צילום: באדיבות Food Appeal

לבן קלאסי 

כתגובה משלימה לנגיעות הצבע הנועזות, הטרנד הלבן עושה לאחרונה קאמבק. מדובר בלוק הרבה יותר מסורתי, אבל אין מה לעשות - הוא פשוט עובד, בכל מטבח ובכל זמן. קחו למשל את סט הצלחות אופל White Moon, בעיצוב נקי ואלגנטי ובגוון לבן בוהק שאינו דוהה. הצלחות עשויות מזכוכית מחוסמת ועמידה, דקה וקלת משקל, ובנוסף בנויות מחומר אנטיבקטריאלי שאינו סופח נוזלים ושאריות מזון ומתאים למדיח ולמיקרוגל. 

פודאפיל - 15 (צילום: באדיבות Food Appeal)
קרדיט גילי לוינשטיין | צילום: באדיבות Food Appeal

בחירה בטרנד הלבן, אגב, לא אומרת שאי אפשר להכניס נגיעות עדינות של צבע: האופציה הסולידית ביותר היא שוליים מוזהבים, ואפשר גם ללכת על עיטורי שוליים בולטים יותר, למשל Leaf Crown או עיטורי התחרה המיוחדים של Isabelle. 

פודאפיל - 4 (צילום: באדיבות Food Appeal)
קרדיט ישראל כהן | צילום: באדיבות Food Appeal

כשעורכים שולחן לארוחת חג או לאירוח מיוחד אי אפשר שלא לשים עליו מפה להשלמת הלוק האלגנטי. בתחום המפות עדיף לא להשתגע עם צבעים מוגזמים - אבל גם בתחומי הלבן והקרם אפשר למצוא באתר Food Appeal עיצובים אלגנטיים שילכו טוב עם כל סט צלחות וסכו״ם שתבחרו. 

פוד אפיל (צילום: מירי ליברמן)
צילום: מירי ליברמן

צלחות קרמיקה שטוחות

ונסיים בטרנד מינימליסטי והורס שבטח שמתם לב אליו אם אכלתם במסעדות בתקופה האחרונה: אנחנו מדברים כמובן על צלחות הקרמיקה השטוחות לחלוטין, עם שוליים מוגבהים לשימוש נוח. סט הצלחות Gray Granite עשוי מקרמיקה קלה לניקוי בגימור חלק במיוחד, ומתאים לשימוש במדיח כלים ובמיקרו. הלוק המודרני והמינימליסטי מתאים הן לשימוש יומיומי והן לצלחות מנות מיוחדות, והלוק הפשוט והיפהפה שלו פשוט כבש את לבנו. 

רוצים את כל הטרנדים האלה אצלכם במטבח? היכנסו