קומה מינוס אחת בקניון G סיטי בראשון לציון נראתה די שוממת לפני כמה שבועות. אולמות הקולנוע כבר נפתחו לקהל הצופים והעסקים חזרו לשגרה, אבל בצהריי היום האווירה עדיין מנומנמת. מי שנצפו שם ערניים למדי היו אריה, תינוקת בת כשמונה חודשים שהתהפכה במרץ על השמיכה, אמא שלה רותם מלכה, אוריין אזרד - אחותה של רותם, ואבא/סבא דוד. שלושת האחרונים עמלו על סידורים אחרונים והתקנות לקראת פתיחתו של מיזם חדש בקניון: בית הקפה האינסטגרמי הציוני הראשון. במקום, הנקרא Instaflowers ושטחו 200 מ"ר, יכולים המבקרים ליהנות מקפה ועוגה על רקע תפאורה מושקעת וססגונית המיועדת לצילומי אינסטגרם. 

>> לכל הכתבות בערוץ living 

>> הסלבס כבר גילו, עכשיו אתם: מלון הבוטיק המשגע באילת

>> כ-8 מיליון צפיות: הטיפ של הגולש לחיסכון בנייר טואלט

במשך שמונה חודשים (מינוס שני סגרים) עמלו שתי האחיות מקריית אתא - יוצרות בנייר ובעלות המותג Instaflowers - על הכנת אלפי פרחי נייר, שהפכו לסימן ההיכר שלהן, ועל תכנון ועיצוב החלל. יחד עם אבא, אמן ונגר במקצועו שפותר כל בעיה, וצוות עובדים הן הקימו מגוון חדרים מרהיבים ושונים, בהם חדר לאוהבים בגוני ורוד-אדום מקושט בפרינטים של נשיקות, חדר בהשראת ג'ונגל פראי שבמרכזו תלויה נדנדה רומנטית, חדר עם איורים בשחור-לבן וחדר וי.איי.פי שעוצב על טהרת הלבן ומיועד לאירועים אינטימיים. 

 אינסטפלאור, G CITY (צילום: אפי שמח)
"בית הקפה הכי פוטוגני בארץ". בית הקפה ב-G סיטי בראשון לציון | צילום: אפי שמח

3 - אינסטפלאור, G CITY (צילום: אפי שמח)
"בנות מגיעות עם סטים של בגדים ומחליפות לצילומים" | צילום: אפי שמח

את ההשראה לעיצוב החלל קיבלו האחיות מבתי קפה אינסטגרמיים בלונדון ודובאי וממוזיאון הגלידה בניו יורק. "גילי סוסתיאל-ניסנבאום, מנהלת השיווק של הקניון, וקבוצת גזית גלוב הגשימו לנו חלום ששכב במגירה שלנו מתחילת הדרך - להקים מתחם דגל משלנו על שם העסק שלנו", הן מספרות, "אפשר להגיד שזה הבית קפה הכי פוטוגני שתמצאו בארץ. הרעיון הוא לשלב חוויה שלמה בניחוח חו"לי - מהקפה והעוגה הכי טעימים ועד תפאורה שהיא שואו. היום העולם מתנהל דרך הרשתות החברתיות, אנשים רוצים לעלות את התמונה שתגרוף הכי הרבה לייקים, הכי הרבה תגובות ושיתופים. במקום הזה מקבלים מענה לכל הקריטריונים". 

לדברי השתיים אין עובר אורח שנשאר אדיש למראה המהפנט. "המתחם אמנם מושך יותר נשים מגברים, אבל הוא פונה לכל הגילים והרבה לקוחות חוזרים אלינו", מספרת אזרד. "בנות מגיעות עם סטים של בגדים ומחליפות לצילומים".  

על העוגות המוגשות במקום אחראיות הקונדיטוריות חגית קוזי, בעלת המותג ריפ קייק, והודיה שאלתיאל. התפריט הפוטוגני כולל קייקסיקל נוטלה, קרם בורלה לב, פאבלובות ורודות, עוגת פטל ולימון ועוד (מחיר לעוגה אישית: 20-55 שקל). מלבד אכילת עוגות וצילומים על רקע הפרחים, במקום אפשר לרכוש את פריטי המותג שהאחיות יוצרות בעבודת יד, בהם קומבינציות של פרחים, אותיות בחיתוך לייזר ואקססוריז מעוצבים לבית ולמשרד. מחיר הכניסה 20 שקל וחינם לרוכשים קפה ועוגה. 

1 - אינסטפלאור, G CITY (צילום: אפי שמח)
חדר מעוטר בנשיקות | צילום: אפי שמח
4 - אינסטפלאור, G CITY (צילום: אפי שמח)
חדר מעוטר בפרחים לבנים | צילום: אפי שמח

אינסטפלאור,  ג, G CITY (צילום: אפי שמח)
רותם מלכה ואוריין אזרד בבית הקפה | צילום: אפי שמח

מבת מצווה משפחתית למסיבות של סלבס

כשאוריין אזרד (37) בעלת תואר בעיצוב אופנה, חזרה לפני כארבע שנים מרילוקיישן בברצלונה, אחרי שהתגוררה שם במשך שמונה שנים, ילדה שני ילדים ושיפצה שני מלונות בוטיק, היא חיפשה הרפתקה חדשה. במשך ימים ישבה בדירה של אחותה רותם מלכה (36), נשואה פלוס שלושה ובעלת תואר בתקשורת חזותית, ויחד הן העלו רעיונות ליצירה משותפת, כזו שתבטא את האהבה המשותפת שלהן למלאכת יד ויצירה. אחד הרעיונות שעלו היה ליצור פרחים מנייר, מלכה ציירה שבלונה של שושנה ויחד הן גזרו, והדביקו, קיפלו והידקו עד שיצרו פרח מושלם, ראו כי טוב והכינו עוד אחד ועוד אחד. "את היום סיימנו בהכנת מסגרת מעוטרת עשרות פרחים מנייר", הן נזכרות.  

את המסגרת הפרחונית השאילו לבת משפחה שחגגה בת מצווה, והיא שימשה כעמדת סלפי חגיגית, שדרוג לעמדה שהפכה בשנים האחרונות לפריט חובה באירועים ושמחות. בחגיגה נכחה גם השחקנית חן אמסלם, חברת המשפחה, והיא נדלקה על הפריים וקיבלה רעיון לחתונה שלה, שנערכה כמה חודשים לאחר מכן. "חן התלהבה וביקשה שנחשוב על רעיון לעמדה חגיגית עבורה", מספרות אזרד ומלכה. "לחתונה שלה הכנו קיר עגול בקוטר של 3 מטרים עם פרחי נייר ענקיים ולבנים בתוספת נגיעות בטורקיז". הקיר הפרחוני והמסנוור הכה גלים באינסטגרם, והלייקים והשיתופים הפכו מהר מאוד את צמד האחיות לתיוג חם באירועי סלבס.

אינסטפלאור, חתונה חן אמסלם (צילום: יחצ)
מלכה ואזרד עם חן אמסלם ומאור זגורי בחתונתם | צילום: יחצ
אינסטפלאור, חתונה חן אמסלם - 1 (צילום: יחצ)
קיר הפרחים שהכינו לחתונה של אמסלם וזגורי | צילום: יחצ

"ליום הולדת של ג'וזי, שחגג 34 בבר שלו, עיצבנו קיר פרפרים מנייר בצבעי צהוב, אדום וכחול", הן מפרטות. "לעדן בן זקן עשינו קיר שבסופו של דבר נקרא על שמה 'קיר עדן' - קיר מלבני ברוחב 3 מטרים מעוטר בפרחים בצבעי פסטל בשילוב כדורים דמויי פנינים גדולות. לחתונה של דודו אהרון עיצבנו קיר פרחים בשחור לבן שהתאים לקונספט של האירוע. ליולי, בתה של מיכל הקטנה, יצרנו בסיס פרחוני לשולחן המתוקים בצבעי ורוד פוקסיה עזים, ולמסיבת הרווקות של השחקנית מגי אזרזר עיצבנו קיר עלים". 

כשעמדת הסלפי הפורחת הפכה לביזנס רווחי באירועים משפחתיים ועסקיים, החליטו האחיות לקרוא לבייבי שלהן Instaflowers, אז גם החלו לזרום אליהן הזמנות מהחברות המובילות במשק. הן עיצבו אלמנטים מנייר לקמפיין של שילב ואת חלונות הראווה של מייקל קורס ושל מותג התכשיטים H שטרן, אבל הפרויקט הכי מרגש שקיבלו בתחילת הדרך היה מרשת ללין. בשנת 2019 החברה הטיסה אותן לקנדה כדי שיעצבו קיר קונספט מהודר לסניף הראשון שנפתח במדינה. השתיים יצרו קיר ברוחב 6 מטרים ובו שמות הניחוחות של המותג בשילוב פרחי נייר ענקיים בצבעי פסטל בהירים. מאז אפשר למצוא את הקיר במלוא תפרחתו בכל הסניפים המשופצים של הרשת - בארץ ואפילו ביפן.

אינסטפלאור, ללין קנדה (צילום: יחצ)
קיר הפרחים שיצרו בסניף ללין בקנדה | צילום: יחצ
אינסטפלאור, ג, ללין קנדה (צילום: יחצ)
סניף ללין בקנדה | צילום: יחצ
אינסטפלאור, חנות ללין - 3 (צילום: מאיה באומל בירגר)
סניף ללין בארץ | צילום: מאיה באומל בירגר
אינסטפלאור, ג, חנות ללין - 2 (צילום: מאיה באומל בירגר)
צילום: מאיה באומל בירגר
אינסטפלאור, חנות ללין - 1 (צילום: מאיה באומל בירגר)
צילום: מאיה באומל בירגר

פרויקט גדול נוסף הן יצרו בנתב"ג של טרום הקורונה. בהתרעה קצרה של כמה ימים הן התבקשו לכסות בפרחי נייר את כל הקירות בכניסות הראשיות של נתב"ג. "עבדנו בנתב"ג מסביב לשעון - יום ולילה - כדי לעמוד בזמנים, גייסנו 10 נשים כל יום כדי שתעזורנה לנו לייצר ערימות על גבי ערימות של פרחים - לצייר שבלונות ולגזור כל שבלונה במספריים. זה היה טירוף אבל הצלחנו", הן קובעות.  

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Instaflowers.il (@instaflowers.il)

איך אתן רואות את דור האינסטגרם?
"דור צעיר שמצליח לפרנס את עצמו וליצור תכנים שמתאימים לגילו ומעניינים את קהל היעד שלו, זה דורש אמביציה, שאפתנות, מסירות, אחריות - תכונות שאנחנו מאוד מתחברות אליהן. כמובן שאנחנו מאמינות במינון הנכון ובאיזון הנכון". 

"אם נבקש את הירח, אבא יגיד לנו 'אין בעיה'"

את האהבה שלהן לאמנות ויצירה הן ספגו מהבית. לאביהן דוד הייתה נגרייה מפורסמת בקריות, "קלאס", ושם הוא עיצב וייצר רהיטים ופריטים לבית ושיווק לחנויות ברחבי הארץ. כיום דוד הוא מנהל פרויקטים ומגשים החלומות של בנותיו. "בלעדיו זה לא היה קורה, אבא הוא יד ימין שלנו וגם שמאל. אם נבקש את הירח, הוא יגיד לנו 'אין בעיה'", אומרות אזרד ומלכה. "הוא נותן לנו את השקט, השלווה והביטחון לעוף על החלומות שלנו והוא תמיד יהיה שם לעזור בהגשמתם. לא מדובר על גב כלכלי אלא ממש פיזית לייצר, לבנות, לעצב, לפתור בעיות ואינסוף רעיונות, תמיד שם וכיף אדיר שהוא כל כך מאמין בנו".  

בין שתיהן העבודה מתחלקת בהתאם לתחומים שכל אחת חזקה בהם - מלכה, מעצבת גרפית, אחראית על האיורים והגרפיקה, ואזרד אוהבת יותר לעבוד על הדיטליים הקטנים. "יש לנו טעם דומה ולרוב אנחנו רואות עין בעין, אבל אם יש מחלוקת אנחנו נמצא תמיד פתרון יצירתי כדי לגשר עליו. וגם אם יוצא לנו להתווכח, זה נשכח אחרי שתי דקות. האמת, אין לנו זמן אפילו לריב", הן צוחקות, "הכל קורה מהר". 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Instaflowers.il (@instaflowers.il)

  

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Instaflowers.il (@instaflowers.il)

  

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Instaflowers.il (@instaflowers.il)

  

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Instaflowers.il (@instaflowers.il)

>> רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק

>> הירשמו לניוזלטר של living

החודש עברו השתיים להתגורר במרכז הארץ - מלכה עברה לתל אביב עם בן זוגה ושלושת הילדים, ואזרד, שנפרדה לפני שנה מבן זוגה ואבי ילדיה, עברה להרצליה. "כרגע אנחנו עובדות מסביב לשעון על אירועים, תפאורה לתכניות טלוויזיה שיעלו בקרוב ועיצוב חנויות והשקות", הן מספרות. "בעתיד אנחנו מניחות שעולם המדיה יתפוס תאוצה והסלפי החדש יתנהל בצורות אחרות, אנחנו מהמרות על הולוגרמות".

מה החלום הבא?
"יש הרבה חלומות באופק, אבל כרגע אנחנו רוצות שבית הקפה ימשיך להצליח ויגדל – אם זה מבחינת אירועים, סדנאות, חנות, צילומים ועיצוב מחדש של חדרים. אנחנו מקוות שאנשים ירצו לחזור כדי ליהנות מהאמנות ומהחוויה הייחודית שאנחנו מציעות, מהקפה והעוגה ומעוד דברים חדשים וטעימים שיתווספו בהמשך. במהלך הקורונה צילמנו סרטוני DIY שהיו מאוד פופולריים ברשת, אז נשמח לקבל איזה תוכנית DIY שתעסוק בעיצוב ובאמנות".