אנחנו רגילים לחשוב על חדרי מלון ישראליים, מפוארים ככל שיהיו, בצורה די סטנדרטית. אבל בכנס התאחדות בתי המלון, Hotel Design, שהתקיים החודש, הציגו שלושה מעצבים שלוש תפיסות של חדר מלון – גם שונות זו מזו וגם שונות מן הסטנדרט המקובל.
עוד בערוץ עיצוב הבית:
ניאון ודגרדה
המעצב אורון מילשטיין הציג את הקונספט Gradientime hotel, ובחר לקחת את עקרון הדגרדה ולהפוך אותו לתמה העיקרית של החדר. דגרדה משמעותו מדרג של גוני צבע המתחלפים מבהיר לכהה או להפך, והאהבה לעולם האופנה היא שיצרה אצל מילשטיין את החיבור. "ההשראה לגיבוש הקונספט העיצובי נבעה מעולם אופנת העילית שאימץ את שימוש עקרון הדגרדה בשנים האחרונות", מספר מילשטיין, "הרעיון היה ליצור חלל רענן, צעיר ואופנתי, המייצר חוויית משתמש נעימה, מעניינת ושונה מהסטנדרטים המוכרים. כזו המשאירה למבקר תחושות מיוחדות, התרגשות והרבה התעוררות נפש". פלטת הצבעים שנבחרה נשענת על צבעי הניאון, והודות לצבעוניות המשתנה נוצרת בחלל תחושת תנועה המשווה ערך מוסף. כל האלמנטים ששולבו בעיצוב ומגלמים את מאפייני הסגנון בוצעו במיוחד (custom made).
גן אורבני
המעצב גיל דביר ביקש ליצור חוויה של גן אורבני, שמספק שלווה ומפלט מן ההמולה של החיים המודרניים. הוא עיצב חדר מלון רך ומנתק מהאינטנסיביות העירונית העוטפת אותנו ביום יום. השימוש באלמנטים צורניים מעולם הטבע ובצבעוניות רעננה, בשילוב נגיעות של עץ טבעי, נותן הצצה ורמז אל המרחבים שמחוץ לעיר. המיטה נמצאת במוקד החלל, והיא מצניעה מאחוריה את אזור הרחצה המרווח.
ביישנות אאוט
המעצבים גרשון צור ואלדד מיטלמן עיצבו חדר בקונספט של "פלאות" מאחורי דלתיים ירוקות. החלל לוקח את המבקרים למקום שבו כל הפנטזיות מתגשמות: בחלל ססגוני בצבעים, בטקסטורות ובאלמנטים, נוצרת סוויטה תיאטרלית ומופלאה שממנה המתארחים לא ירצו לצאת. המיטה המוגבהת והמרחפת מעוררת את החושים ובעיקר את החושניות, וחדר הרחצה השקוף מנטרל כל רגש של ביישנות. הכניסה לחלל המופלא היא דרך שתי דלתות גבוהות המשמשות מצע ורטיקלי לטחב ירקרק המקנה תחושה של טיול בלב יער עד. אל הביתן ניתן להציץ גם דרך זוג עיניים הבנויות בקיר החדר.