בבניין ישן ויפהפה, סמוך לתיאטרון הבימה, נמצאת דירתה של עדי בירן, מלאה בפריטי וינטג' שמלווים אותה מאז ילדותה. המרפסת, הנמשכת לאורך חזית הבית, משמשת כחדר עבודה, סטודיו לציור ופינת ישיבה
יצא לכם להיכנס לדירה שממרכזה אפשר לקבל הצצה לכל חדר וחלל בה? זה בדיוק מה שקרה לנו כשנכנסו לדירתה של עדי בירן. קסמה של הדירה מצוי כבר בחלל הכניסה, המשמש כמרכז הבית, ודרכו מגיעים לשאר החללים. כשנעמדנו במרכזו יכולנו לקבל טעימה מכל חדר, מה שגירה את בלוטות הטעם ועשה לנו תיאבון להמשיך לפטרל בין חדריה. הדירה נמצאת בבניין ישן ויפהפה, סמוך לתיאטרון הלאומי הבימה.
הכניסה. מגרה את בלוטות הטעם | צילום:
הגר דופלטצילום:
הגר דופלטטעימה מכל חדר | צילום:
הגר דופלטמרפסת הנמשכת לכל חזית הבית | צילום:
הגר דופלטמרפסת הנמשכת לכל חזית הבית | צילום:
הגר דופלטצילום:
הגר דופלטצילום:
הגר דופלטצילום:
הגר דופלטהצצה לכל חדר וחלל | צילום:
הגר דופלטשני רישומים של pam cooper מניו יורק | צילום:
הגר דופלט צבעוניות חמימה ונעימה
הדבר הבולט והמושך בדירתה של עדי הוא ללא ספק הצבע. במרחב שולטת צבעוניות חמימה ונעימה. ברחבי הבית משולבים פריטי וינטג' רבים שמלווים את בעלת הבית מילדותה, והיא מספרת שקשה לה להיפרד מהם. יכול להיות שזה נובע מהסיבה שבילדותה נהגה משפחתה לעבור דירות וישובים רבים בשל עיסוקו של אביה, שהיה איש צבא." "כילדה גרנו בהמון מקומות, מהקיבוץ, לעיר ולארה"ב - שם גרנו בבסיס של המארינס", מספרת עדי. "שואלים אותי מאיפה אני, ואני תמיד מרגישה שאין מקום אחד".
רהיטים רבים וחלק מהאביזרים בבית עוצבו על ידי מעצבים ואדריכלים ידועים. למשל ספה, כיסאות ושרפרף של le Corbusier, כיסאות, שולחן וכיסא נדנדה של איימס, וגוף תאורה איקוני של האחים castiglioni parentesi. את שני הרישומים של pam cooper רכשה עדי בניו יורק.
בדירה מרפסת הנמשכת לכל חזית הבית, ומשמשת כחדר עבודה, סטודיו לציור לבנות ופינת ישיבה. אתם יכולים לדמיין את בני הבית רובצים בה בשבתות עם קפה ועוגיות.
מתקשה להיפרד מחפצים | צילום:
הגר דופלטהדבר הבולט הוא ללא ספק הצבע | צילום:
הגר דופלטספרייה מרשימה | צילום:
הגר דופלטחדר עבודה, סטודיו לציור לבנות ופינת ישיבה | צילום:
הגר דופלטצילום:
הגר דופלטצילום:
הגר דופלטצילום:
הגר דופלטצילום:
הגר דופלטצילום:
הגר דופלטצילום:
הגר דופלטצילום:
הגר דופלט
כשהבית ריק זה בזבוז
"בשבילי הבית היה תמיד גם מקום העבודה", עדי אומרת, "גם כשהיה לי סטודיו מצאתי את עצמי הרבה פעמים עובדת ויוצרת פגישות בבית. זה כלכלי ונוח, ומעבר לזה, מבחינתי כשהבית עומד ריק זה בזבוז - החיים של הבית הם תמיד יותר נרחבים מהחיים של המשפחה בו. אם אני לא משתמשת בבית אז שמישהו אחר ייהנה ממנו". וכשהיא אומרת שמישהו אחר ייהנה ממנו, היא גם מתכוונת לזה. לאחרונה הקימה עדי יחד עם שותפה את splacer, אתר המציע לשכור בתים מיוחדים למטרות שונות. השתיים חוקרות זה שלוש שנים את השינויים שעובר הבית הישראלי. כיצד משפיעים עליו גורמים כמו יוקר המחיה, משפחות חדשות וטשטוש הגבול בין הפרטי לציבורי, כאשר הבית הופך להיות גם מקום העבודה, האירוח ואפילו תצוגה. את המחקר תיעדו השתיים בסדרת תמונות.
עבודה של אוהד בנית | צילום:
הגר דופלטצילום:
הגר דופלטצילום:
הגר דופלטצילום:
הגר דופלטחדר השינה. החיים של הבית הם תמיד יותר נרחבים מהחיים של המשפחה בו | צילום:
הגר דופלטארון של פעם | צילום:
הגר דופלטצילום:
הגר דופלטצילום:
הגר דופלטצילום:
הגר דופלט_OBJ
תגובות