ישנם מקומות שכשמגיעים אליהם צריך לקבוע מקום מפגש למקרה שהולכים לאיבוד. בין אם מדובר בדיסני וורלד או ברשת איקאה לרהיטים, פנייה לא נכונה בקפיטריה ולכו תמצאו את מה שחיפשתם מלכתחילה, או אחד את השנייה. שני סרטונים שהופצו ברשת בחודש האחרון החליטו לעסוק בדיוק באותה "אימה" שחש אדם שהולך לאיבוד בחנות או "נבלע" באחד מהחדרים המעוצבים במקום בעוד סרטון נוסף החליט דווקא לערוך מתיחה מסוג אחר ולהפיץ בקרב הלקוחות מוצר שבכלל לא שייך לקולקציה של איקאה על מנת לבחון את תגובת הציבור למוצר החדש. לראות וליהנות.
ננעלו בחדר באיקאה
קבוצת הקומיקאים והמנחים הנורבגים אילביס (Ylvis), המורכבת משני האחים וגרד ובארד יילביסקר (Ylvisåker) פרצו לראשונה לתודעה הציבורית עם קליפ הזוי ביותר בשם "השועל" (The Fox), שגרף מעל 227 מיליון צפיות ביוטיוב. הסרטון החדש שהוציאו השניים עדיין רק במיליון הצופים הראשון ומשתעשע עם הרעיון של ללכת לאיבוד ברשת איקאה. התוצאות כמובן משעשעות במיוחד, שכן לא רק שהאנשים שנכנסו לאחת מהתצוגות של החדרים בגדלים השונים נתקעים בחדר מבלי אפשרות נראית לעין של יציאה, אנשים נוספים מטעם ההפקה איכשהו מצליחים להיכנס ואף לצאת בדרך מסתורית, זאת להפתעתם הרבה והתימהון הגדול של הלקוחות שלא יודעים כיצד לצאת מהחדר המעוצב. שכחו אותי בבית, גרסת איקאה.
בכלל לא מוכרים את זה פה
מתיחה נוספת שעלתה השבוע הייתה של הסטודיו המולטידסיפלנרי לעיצוב "אפוול" (Upwell) האמריקני, שהחליט לפשוט על חדר תצוגה באיקאה על מנת להציג את המוצר החדש שלהם, וולהאב (Walhub). הוולהאב הינו כיסוי מתג פונקציונלי המספק מקום לאחסון מכתבים, פתקים חשובים או מפתחות. חברי הסטודיו החליטו לשלוח את אחד מחברי הצוות שלהם, ג'סטין פורקנו, לבוש בתור עובד איקאה, אל הרשת ולהציב בה את המוצר למכירה. הצעד האמיץ נחל הצלחה שכן לקוחות רבים החליטו לרכוש את המוצר והופתעו, כמו המוכרים האמיתיים באיקאה, לגלות שמדובר במוצר שלא שייך לרשת, מה שגרם להרבה באגן ובלבול.
"החנות הזאת נועדה לגרום לך להישאר בה"
נראה שהסרט "כוח משיכה" (Gravity) בכיכובה של סנדרה בולוק, נמצא בדרך ישירה לטקס פרסי האוסקר עם ביקורות מוצלחות במיוחד. דניאל האברד, משתמש יוטיוב, החליט ליצור פרודיה שתשלב את נקודות הדימיון שמצא בין החלל החיצון שמתואר בטריילר המקורי של הסרט לבין רשת איקאה, אותה הוא מתאר בתחילת הסרטון בצורה מאיימת במיוחד: "בגודל של 25 אלף מ"ר אין כושר התמצאות, אין שקט, קליטת ניידים רעה, זה מקום גדול מדי. החיים באיקאה הם בלתי אפשריים".
הסרטון שנוצר בתגובה לטריילר מציג זוג צעיר שמגיע לקנות ריהוט עבור ביתו המשותף, כשלפתע הזוג מתפצל והבחורה הולכת לאיבוד תוך שהיא מתנשפת בכבדות ומסתחררת כמו בולוק בטריילר. במקום שהחמצן יאזול לה, הבטרייה של הנייד עומדת על 13 אחוז בלבד, מה שמעמיד אותה ב"סכנה קיומית" גדולה עוד יותר. באמצעות המוזיקה המקורית מהסרט, האברד הצליח ליצור הקבלה מבנית בין הסרטון שלו לבין הסרטון המקורי. "אם אני לא אשרוד", אומרת הגיבורה לבן זוגה שבינתיים נהנה מכדורי בשר טעימים בקפיטריה, "תבטיח לי שתמשיך לקנות. תבטיח לי שתמצא את יתר הדברים מהרשימה".
קולולו באולם הרהיטים: הזוגות שמתחתנים באיקאה
וגם: הישראלים שמכורים לרהיטים של איקאה