איקאה העולמית הודיעה היום שהקטלוג שהופץ בחודש ספטמבר האחרון יהיה הקטלוג האחרון שתפרסם הרשת, הן בגרסה מודפסת והן בגרסה האלקטרונית. מאיקאה נמסר: "במהלך השנים איקאה הפכה לדיגיטלית ונגישה יותר, תוך שהיא מאמצת דרכים חדשות ליצירת קשר עם אנשים רבים יותר. התנהגות הלקוחות וצריכת המדיה השתנו, והפופולריות של הקטלוג פחתה. בהתאם, קיבלה איקאה העולמית את ההחלטה לסיים בכבוד את המורשת של קטלוג איקאה ולהביט לעתיד בהתרגשות.
עוד בערוץ עיצוב הבית:
"בשנים האחרונות בחנה איקאה פורמטים חדשים להפצת תוכן הקטלוג. בשנים אלה נאספו ידע ותובנות, כך שאיקאה תמשיך לעזור לאנשים לתכנן את צרכיהם וחלומותיהם בבית, בעזרת כלים מרגשים, קיימים וחדשים".
"אנחנו לא מתחילים מאפס. שינינו היבטים רבים באינטראקציה עם הלקוחות שלנו, ואנחנו ממשיכים לעמול כדי למצוא דרכים חדשות להעצים את הידע, המוצרים והפתרונות הייחודיים של IKEA לבית, בדרכים, ערוצים ופורמטים חדשים", אמר קונרד גרוס, מנכ"ל Inter IKEA Systems B.V.
במהלך 70 שנות פרסומו זכה קטלוג איקאה לפרסום רב ואיפשר לחברה לא רק להציג את המוצרים החדשים אלא גם את האופן שבו הם משתלבים בפריטים הקיימים ולתת לקונים טיפים שונים.
>> רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק
בשנת 2018 הודפס הקטלוג ב-250 מיליון עותקים – פי שניים וחצי מכמות ספרי התנ"ך המודפסת בעולם בכל שנה, והשנה, לכבוד חגיגות ה-70, איקאה השיקה אתר ובו כל הקטלוגים שלה, משנת 1951 ועד היום – אוצר אמיתי לחובבי עיצוב.