איקאה ידועה בפרסומות המקוריות שלה אבל נדמה שזו עולה על כולן: חברת הריהוט השוודי יצאה בקמפיין פרסומי חדש מקומי המזמין נשים בהריון להטיל את מימיהן על מודעה ולקבל הנחה בקניית עריסת תינוק של הרשת. הקמפיין הפרסומי המקורי, אך המוזר יש לציין, מציע לנשים בהריון או לכאלה שרוצות לבדוק אם הן בהריון, לטפטף שתן על פס מיוחד לבדיקת הריון שנמצא בתחתית המודעה - ולחשוף את גובה ההנחה. למעשה מדובר בסוג של בדיקת הריון אינסטנט. "השתנה על הדף הזה עשויה לשנות את חייך", נכתב במודעה.
עוד בערוץ עיצוב הבית:
- לכל הכתבות בערוץ living
- בקרוב ייפתח סניף רביעי של איקאה בישראל
- לכל הסלבס יש חדר כזה בבית, וגם אתם צריכים
להביא את הקופון עם השתן לחנות?
חברת הפרסום השוודית שעומדת מאחורי המודעה, Åkestam Holst, מספרת שהיא נוצרה בשיתוף פעולה עם חברת המחקר לפיתוח מוצרים Mercene Labs, אשר שילבה בה כמה טכנולוגיות לבדיקת הריון. "הפס לבדיקת ההריון מזהה נוגדנים שקשורים להורמון ההריון Hcg ומשנה צבע", הם מסבירים.
המודעה הופיעה במגזין הנשים השוודי Amelia, וגם חולקה לתושבים בדואר. כתגובה, רבים תהו מהו השלב הבא בתהליך – האם נשים הרות אמורות להביא את הקופון לחנות כשהן מסיימות להשתין עליו?
התגובות ברשתות החברתיות היו מעורבות. היו שטענו שמדובר בחיסכון של כסף על בדיקת הריון ועל כן שמחו לקבל זאת בחינם, אחרים פקפקו באמינות הבדיקה והצביעו על היעדר של גורם רפואי אחראי מאחורי הפרסום, והיו גם כאלה שצחקו וטענו שיש הרבה מודעות שמעוררות רצון להשתין עליהן, אבל זאת היחידה שמעודדת את זה בראש חוצות.
IKEA - Pee Ad from Ourwork on Vimeo.
מדובר, אגב, על עריסה מסוג Sundvik, שמחירה עומד בשוודיה על 995 קרונות, שהם כ-122 דולר. מחיר "ההנחה המשפחתית", לפי הפרסום של איקאה, יורד ל-495 קרונות, שהם כ-61 דולר, כך שמדובר בהוזלה די משמעותית של 50 אחוז. השאלה היא האם זה מחיר מספיק משתלם בשביל לקחת את המודעה הזו לשירותים.