בחצות הלילה, בין שלישי לרביעי, יוכרז חג Shopping IL, ויותר מאלף אתרים בישראל, ובהם עשרות אתרים העוסקים בעיצוב הבית, יפצחו ב-48 שעות (8-9.11) של מבצעים חסרי תקדים בחגיגת הקניות השנתית הגדולה ביותר ברשת, שיזמה גוגל. השמועות אומרות ששווה במיוחד לחכות כדי ליהנות מאלפי מבצעים, מחירים מצוינים, שירות בעברית ומשלוחים נטולי מכס ושאר היטלים.
מבין אלפי החנויות שגויסו לחגיגות בתחום עיצוב הבית תוכלו ליהנות ממבצעים באתרים של רשתות כמו הום סנטר, אייס, עמינח, הולנדיה, אירופלקס, פריד, דארלן, אמריקן קומפורט, דיוואני, סוהו, הצורפים, גנים ושושנים, מילגה ואקלקט. מבין החנויות הקטנות יותר והמעצבים תוכלו ליהנות מהנחות אצל מופו, 1of135, פתק דיזיין, טאץ' אנד ווד, עיונה, מיקאסה, מיקה בר ורבים נוספים.
עוד בערוץ עיצוב הבית:
- לכל הכתבות בערוץ living
- נגמר המקום בארון: פתרונות חלופיים לפריטי החורף
- זמן הצטיידות: 22 אקססוריז לחורף
בלי לצאת מהבית
לובה שרגא, אושיית אינטרנט ובעלת הבלוג fashion-tails, גילתה את האונליין שופינג לפני כמעט עשור כשחיפשה מציאות מקוונות בתחום האופנה והביוטי ואחר כך גם בתחום עיצוב הבית עבור המהדורה הראשונה של הבלוג שלה. "עבורי זו הייתה שאלה של כיצד אני קונה דברים בלי לצאת מהבית. כי בדיוק כפי שלא נהניתי לכתת רגליי בין חנויות ותאי מדידה, לא ראיתי צורך לעשות זאת גם בחיפוש אחר פיצ'פקעס ואפילו ריהוט לבית. מעבר לכך שזה חוסך נסיעות, זמן, חיפושים ואינסוף הסחות דעת מיותרות, אני מוצאת שדווקא קל יותר להבין כיצד הפריטים יסתדרו כשאני מביטה בהם מבעד למסך המחשב ויושבת בתוך החלל שאותו אני מתעתדת לעצב. המגוון בחנויות מצליח לבלבל אותי, ודווקא חוויית האונליין שופינג מסייעת לי לשמור על מיקוד".
תמי שמעוני, מעצבת פנים, יבואנית, יזמית ובעלת עמוד הפייסבוק החדש superb, שהפכה בשנים האחרונות לאושיה בתחום הרכישה הנוחה והמשתלמת באינטרנט, ממליצה בהחלט לבדוק את ההנחות הגדולות שיוצעו בחג הקניות הישראלי. היא בעצמה מתמחה בקניות מקוונות בחו"ל. "את יכולות החיפוש המשוכללות שרכשתי עם השנים אני מנצלת בעמוד הפייסבוק על מנת לחלוק מהידע שלי לקהל הרחב באמצעות העלאת המלצות לרכישה ברשת של פריטים לבית ופריטי אופנה שבחנתי קודם לכן מהיסוד. בנוסף לכך, אני מעבירה גם קורסים לנשים שרוצות לקנות ברשת אך עדיין חוששות ומלמדת אותן את רזי הרכישה ברשת, כך שזו תהפוך להנאה גדולה עם תוצאות קנייה מעולות".
שמעוני מעידה על עצמה שהכל התחיל כשגם היא חיפשה השראות ומקורות מעניינים ברשת כשהחלה לתכנן את ביתה הפרטי לפני כעשר שנים. "כך, מתוך כמיהה להעשיר את עצמי במידע, פשוט מצאתי את עצמי משוטטת ברחבי העולם באמצעות המחשב שמאפשר לי גישה לאינספור מקורות בלחיצות מקשים פשוטות ובלי לצאת מהבית".
הקלות הנסבלת
עם הזמן פגו החששות ושמעוני מצאה את עצמה מבצעת אינספור הזמנות בחנויות המקוונות בנוחות ובביטחון. "אני חושבת שהשינויים שחלו באופציה לקנות ברשת מבורכים משום שבמקביל להשראה האינסופית שאפשר לקבל באינטרנט יש גם גישה לפריטים שנמצאים במרחק רב מכאן ושאחרת לא היינו יכולים להשיג", היא אומרת, "בזמן תכנון הבית פניתי לרשת כדי לדייק את החזון שלי וחיפשתי תמונות שדומות למה שאני מדמיינת, אבל קיבלתי גם בלי סוף רעיונות חדשים והזדמנות להתבונן על פרטים חשובים גם ברמות העיצוב והגימור".
שמעוני שמרה את כל המידע בתיקיות שתכולתן לא רק הקלה עליה בזמן ההתקשרות עם בעלי המקצוע בבחינת "תעשה לי כזה", אלא שתמונות ההשראה כיוונו אותה, הלכה למעשה, לחפש ברשת פריטים ברוחן ובהשראתן. "למרות שדרוש פה לא מעט דמיון וטעם טוב, וגם יכולת להעז, יכולתי להיות די בטוחה שאקבל מראה הרמוני והומוגני בחסות אותה תיבת השראה".
שרגא מסכימה עם שמעוני ואומרת שמעבר לכך שהקניות ברשת מקנות לה תחושת התמצאות טובה יותר מאשר בחנויות רגילות, הן גם מאפשרות לה לצוד פריטים מקוריים וייחודיים. "כאן בארץ אנחנו נתונים לחסדיהם של אתרים בינלאומיים שיסכימו לשלוח אלינו מוצרים, ואלו עדיין בודדים ושולחים לרוב רק מוצרים קטנים יחסית", אומרת שרגא "אבל, בכל זאת, יש משהו בטאץ' הזה וביכולת לאסוף פריטים מסביב לעולם בלי לצאת למסעות שהופכים את הבית למקום מעניין. גם בארץ אני בהחלט מרגישה שבשנתיים האחרונות אנחנו מתחילים ליישר קו עם העולם, וגם כאן חלה קפיצת מדרגה משמעותית ומרשימה בתחום עיצוב הבית אונליין. היום כבר קיימים לא מעט אתרים המאפשרים את חוויית הקנייה ברשת, ואפילו באיקאה יש אופציה להרכיב וויש-ליסט וירטואלי ולבוא לאסוף את הפריטים, כך שהעניין ימשיך להתפתח עם הזמן".
כולם בשביל אחד
כששמעוני נשאלת אם חוויית הרכישה המקוונת מתאימה לכולם, היא טוענת שכן אם כי נדרש זמן ללימוד והסתגלות בעיקר באיתור מקורות נכונים ברשת. "אם מתחילים במקורות השראה כמו מאגרי תמונות ובלוגים, אפשר קודם להתמלא בחזון ואז לאסוף לתוך תיקיות תמונות של מה שהיית רוצה שיהיה לך בבית. ברגע שקיים אוסף אחיד וכיוון משמעותי, אפשר להתחיל במלאכת החיפוש אחר הפריטים הספציפיים. אני, באופן אישי, אוספת מידע בתיקיות באמצעות הקלדת מילות חיפוש רלוונטיות. כך, אני נותנת לרשת לסחוף אותי עד שאני מגיעה לתוצאה מדויקת, מפורטת, יצירתית, עשירה ומפתיעה הרבה יותר מאשר אם הייתי ניגשת לחנות וקונה את כל הפריטים במקום אחד".
לאחר שנים של שיטוטים אינסופיים ברשת, שמעוני מרשה לעצמה לרכוש לא רק פריטי נוי אלא גם אלמנטים קבועים כמו כיורים וברזים. "הרעיון הוא להימנע מרכישות מהירות ואימפולסיביות על ידי כך שאוספים עגלות וירטואליות באתרים שונים, משווים מחירים, קוראים ביקורות של רוכשים קודמים, בודקים תנאי משלוח ורק אז מחליטים", היא אומרת.
"הטיפ שלי לקנייה בטוחה הוא תמיד לשים לב למידות כי הפרופורציות בתמונות עלולות להטעות", מציינת שרגא, "באותו הקשר, אני ממליצה להפוך את סרט המדידה לחבר הכי טוב ולעשות בו שימוש כדי לדמיין כיצד הפריט ישתלב בעיצוב הבית. נוסף לכך, אני נעזרת רבות בביקורות המוצרים ומעודדת גם אתרים בארץ להוסיף אפשרות כזו. פעמים רבות הביקורות חסכו לי מפח נפש גדול כאשר מוצרים שחשקתי בהם התגלו כבלתי שמישים על סמך ניסיון מר של משתמשים אחרים. עם זאת, היתרון ברכישה בארץ הוא שלמרבית אתרי העיצוב יש מדיניות החזרות נוחה ולעתים אפילו חינמית, מה שמצמצם את הסיכון באופן מהותי".
והנה כמה מבצעים שהולכים לקרות בחגיגה: