עונת "האח הגדול" נפתחה בקול תרועה רמה בהכרזה שהאח החליט להקפיא את הזמן. ומן הסתם, נכנסו לבית אי אלה שעונים שימחישו את הרעיון. "חודש אחד אינטנסיבי במיוחד עבדנו על ארבעת השעונים של בית האח, שמהם אחד בקוטר חיצוני חד פעמי של ארבעה מטרים וחצי", אומר רונן בבלי, בעלי הסטודיו מג'נטה האחראי על עיצוב ובניית השעונים בבית, כמו גם על הספסל, שולחנות הצד והמאפרות שבפינת העישון והשבשבת שבגינה. "העבודה נעשתה בצמוד ובשיתוף עם מעצב הבית מיכאל ששון ותוך היצמדות לבריף ברור ביותר. עם זאת, קיבלנו חופש פעולה לעצב כרצוננו והצלחנו לעבוד יחד כצוות לטובת המטרה".
אם חשבתם שמדובר בעוד סתם כמה שעונים, הרי שאתם ממש טועים. רק פלטת הזכוכית העגולה שמעל שעון הרצפה בחלל הזמן שוקלת 350 קילו. לא מעט מתח ליווה את הנחתה והתאמתה בדיוק למקום. "חיפשנו דרכים שבהן נוכל להפתיע בעיצוב השעונים, ולכן בחרנו בין השאר בגלגלי שיניים אליפטיים, סוגיה טכנית שהיינו צריכים לפתור בכלום זמן, ונוסף לכך היינו צריכים לייבא מנגנון מארה"ב ולהתפלל שהכל יעבוד כמו שצריך ולאורך העונה כולה. היו לנו לא מעט תקלות, לחצים ועבודות מורכבות במהלך הדרך, אבל בסופו של דבר הכל מתקתק ונקווה שיישאר ככה".
עוד בערוץ עיצוב הבית:
עיצוב כחוויה
סטודיו מג'נטה, הפועל כסטודיו בוטיק לעיצוב מוצרים ייחודיים, יושב בתוך מפעל ייצור במרחק 20 דקות נסיעה מנווה אילן. אי שם במושב עמינדב הצופה אל עמק יפהפה ומוקף הרים וצמחייה, רחוק מסצנת העיצוב המקומית. "למרות שאנחנו נמצאים בבועה, מבחינתנו המרחק הוא יתרון כי הוא מאפשר לנו לעבוד בשקט, להפרות זה את זה ולתת לתוצרים לדבר בעד עצמם", מסביר בבלי, "כרגע עובדים בסטודיו ארבעה מעצבים, מעצבת גרפית ואדריכלית ועוד כמה אנשים שעובדים במפעל עצמו. עצם העבודה בתוך בית מלאכה יוצרת תהליכים מהירים ומרגשים ומאפשרת לנו לחוות במהירות את המעבר מרעיון ששורטט בדו ממד לאב טיפוס בתלת ממד".
החברים בסטודיו מג'נטה הסתדרו לא רע. את החופש ליצור ללא מגבלות השיגו מהתקשרות שנמשכת כבר 15 שנה עם קסטרו, שעבורה הם מייצרים את כל מתקני התצוגה בכל החנויות ברחבי העולם. בזמן שנותר הם חופשיים לעצב פריטי ריהוט "לא מינימליסטיים ודי עמוסים וכאלה שניתן לגחך עליהם ולהתבונן בהם בשעשוע", אומר בבלי, "כאלה שבאים לידי ביטוי בצורות, הדפסים, באקלקטיות ובשילובי חומרים". נוסף לצורה ולחומר, לבבלי יש אהבה עצומה לצבע, וזו הסיבה שבחר לקרוא לסטודיו "מג'נטה" (צבע ורוד-סגלגל).
"אני מאוד אוהב עיצוב גרפי למרות שאני לא גרפיקאי בעצמי", מסביר בבלי, "נקודת המוצא שלנו לתוצרים הגרפיים האחרונים ש'אורזים' את מג'נטה היתה עבודתו של הצייר הנרי רוסו. משם התחלנו תהליך שיצר את השפה הגרפית, והיא ממשיכה להתפתח ולהשתנות גם מכיוון שעובדת איתנו מעצבת גרפית חדשה".
ויש גם את מילאנו
עם הזמן ייצר הסטודיו ארוניות עץ שונות, שעוצבו בזוויות, צופו בפורמייקה צבעונית וקושטו בהדפסים. עוד נוצרו שרפרפים צבעוניים בעלי מושב דמוי גלגל הצלה העשוי מתכת, גופי תאורה עם מנגנונים שונים ומשונים ושבשבות. "כל הפריטים האלה, שאנחנו מייצרים בכמויות קטנות, לא היו יוצאים לפועל ללא העבודה המשותפת והמפרה בין המעצבים בסטודיו ואנשי הייצור שלנו וללא ההתגייסות, ההתלהבות והתשוקה שאנחנו חולקים לעיצוב".
בשנה שעברה השתתף הסטודיו לראשונה בתערוכת העיצוב של מילאנו וזכה להתעניינות ולהצלחה רבה. הסטודיו אף בפרס "לקסוס" ואתר העיצוב designboom לפני שנתיים עבור ספריית המנוף שעיצב, וכיום יש לו גם נציגות בגלריה מובילה בעיר. ככה זה כשהעיצוב הוא הרבה יותר בגדר חוויה וזרימה מאשר עסק מסחרי.