האם מחירי כלי הבית בישראל צפויים לרדת? שבע שנים אחרי שנכנסה לישראל, רשת האופנה H&M תפתח מחר (ה') חנויות ראשונות לעיצוב הבית תחת השם H&M Home. החנויות ייפתחו בקניון עזריאלי ת"א ובקניון עזריאלי "ראשונים" בראשון לציון, שייפתח גם הוא השבוע. הסניפים החדשים יפעלו בקונספט של חנות בתוך חנות בשטח כ-300 מ"ר, ויכללו גם כניסה נפרדת. הם יציעו פריטים לעיצוב הבית ופריטי טקסטיל ודקורציה לסלון, חדרי שינה, אמבטיה, מטבח וחדרי ילדים. הקולקציות של H&M Home בנויות סביב קונספטים שונים: חדר מגורים, חדר השינה, המטבח וחדר האמבט.
עוד בערוץ עיצוב הבית:
גם באופנה נגרמה ירידת מחירים
מסיבוב בחנות עולה כי היא מציעה את הטרנדיים האופנתיים העכשוויים בעיצוב הבית. החנות הראשונה של H&M Home נפתחה ב-2009 בסטוקהולם וכיום הקונספט כולל 218 חנויות ברחבי העולם. תחום כלי הבית נחשב לתחרותי יחסית וכדי להיות שחקן משמעותי תצטרך H&M להביא בשורה ברמת המחיר והעיצוב. לפני כשבע שנים נכנסה לתחום רשת האופנה פוקס עם חנויות עצמאיות למותג פוקס הום, שכבר פרוס עם למעלה מ-60 חנויות. בנוסף, בסביבות חג הפסח תפתח רשת זארה חנות ראשונה בישראל של זארה הום בקניון האופנה של גינדי תל אביב. רשת גולף אנד קו השיקה השבוע אתר מכירות מקוון ומעניקה בו 25% הנחה לשבוע הקרוב.
H&M נכנסה לישראל בשנת 2010 וכניסתה לשוק האופנה הישראלי היא אחת הסיבות לירידת המחירים בענף. המחירים הנמוכים ש-H&M יכלה להציע בשל גודלה העצום ומחירי השכירות הנמוכים שקיבלה מהקניונים גררו רשתות אופנה נוספות להתאמת מחירים כלפי מטה. גם הפעם, בתחום אופנת הבית, מבקשת הרשת לגרום לאפקט דומה והעקרונות המוצהרים המנחים את H&M Home הם איכות במחיר הטוב ביותר, תוך התחשבות בסביבה. ביקשנו לבחון את הצהרה זו אל מול המתחרים הישירים של הרשת - פוקס הום וגולף אנד קו באמצעות בדיקת מחירים של מוצרים שונים המוצעים בשלושת הרשתות.
יש מחלקה מיוחדת לילדים
לבדיקה זו ישנם מספר סייגים הקשורים לכך שהרשתות, כמעט בכל קטגוריה, מציעות מגוון גדול של מוצרים באיכויות משתנות, עיצוב שונה, וטווח מחירים רחב לכל מוצר המקשים על השוואה מדויקת. עם זאת, ניתן לראות מההשוואה כי H&M Home מציעה את המחירים ההתחלתיים הנמוכים ביותר בחמש מתוך שמונה הקטגוריות שנבדקו: כריות נוי, מצעים, וילונות אמבטיה, שטחי אמבטיה וסלי כביסה. אחריה מדורגת פוקס הום המציעה את המחירים הזולים ביותר בשתיים מתוך שמונה הקטגוריות והאחרונה היא גולף המציעה את המחיר ההתחלתי הנמוך ביותר רק בקטגוריה אחת מאלו שנבדקו - קרש חיתוך.
בהתאמה, גולף מציעה את טווחי המחירים הגבוהים ביותר בארבע מתוך שמונה הקטגוריות: כריות נוי, קרש חיתוך, מאג לקפה ושטחי אמבטיה. פוקס הום ו-H&M Home מציעות כל אחת את הטווח הגבוה ביותר בשלוש קטגוריות. עם זאת, לא מדובר בפערים גדולים בטווחי המחירים ולא מדובר במוצרים זהים, אלא בקטגוריה זהה והשונות תלויה גם באיכות ובעיצוב משתנה של המוצרים.
ממצא מעניין נוסף שנמצא בבדיקה הוא ש-H&M Home מציעה קטגוריה של חדרי ילדים ובה מגוון של מוצרים מאוירים ומותאמים בגודלם לילדים, לעומת מתחרותיה שלא מציעות אופציה זו. לדברי גלעד קרונר, מנכ"ל מאץ' ריטייל זכיינית H&M בישראל, "מדיניות המחירים תהיה דומה לזו של רשת האופנה, של איכות ואופנתיות במחיר הטוב ביותר. סניפים נוספים ייפתחו בהתאם להצלחת הרשת".
פורסם לראשונה בדה מרקר
לעוד כתבות בדה מרקר:
השכר הגבוה של עובדי חברת החשמל
החיים הכפולים של איש העסקים הישראלי
>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?