קרטון החלב הוא ללא ספק מצרך חיוני ברשימת המכולת שלנו. בלעדיו הקפה לא יהיה הפוך ואת הצ'יריוס אין סיכוי שנשאיר יבשים בצלחת. אבל המחיר שלו עולה ועולה והאריזה המשעממת דווקא נשארת. הסטודיו הישראלי NOT FROM HERE החליט למחות בדרך מקורית על ההתייקרות האחרונה במחיר החלב ויצא עם קו אריזות משעשע עם קריצה פוליטית. ואנחנו חשבנו להביט לחלב בעיניים, לתהות על קנקנו ולבדוק איך אפשר לעצב את האריזה שלו אחרת. מסקנה: אפשר גם אפשר.
הסטודיו הישראלי NOT FROM HERE עוסק בעיצוב רב תחומי בזירה הבינלאומית. רגע לפני הבחירות ולאור המחאה החברתית הוא פיתח את המותג הסאטירי "המחלבה 32". קרטוני החלב מציגים את 29 השרים ושבעה סגני השרים. "בחרנו במוצר המתייקר ללא פרופורציה ולצדו התחושה החזקה והמתסכלת שהולכת ומתחדדת - שחולבים אותנו ללא בושה", מסבירה גילי בר שי, בעלת הסטודיו.
את המארז הידידותי לסביבה עיצבה חברת העיצוב הברזילאית BAITA DESIGN. המתקן שמחזיק את הבקבוקים עשוי מקרטוני ביצים ממוחזרים ושישה הבקבוקים עשויים מאלומיניום ממוחזר.
במסגרת פרויקט בית ספרי, שביקש מתלמידיו ליצור מיתוג חדש לרשת KMART האמריקנית, בחר ווארים צאוי לעצב מחדש את בקבוקי החלב עבור אמהות וילדיהם. הפקק, שעשוי מקוביות אותיות, עוזר ללמד את הילדים את האותיות ומעודד את הצרכנים לאסוף את הפקקים ולהמשיך לרכוש בחנויות הרשת.
חברת העיצוב הרוסית, Depot WPF Branding Agency עיצבה את קרטוני החלב עבור מחלבות משפחתיות. שימוש בטקסטורות מעולם החווה מספרות על מקור החלב וכיצד הוא מיוצר. המארז זכה במספר פרסי עיצוב ואף מוקם בעשיריית אריזות העתיד.
קרטון החלב שמאיית את המילה "חלב", מספר על תכולת המוצר באופן הכי פשוט וברור. הוא עוצב בפרופרציות הרגילות של קרטון חלב על ידי הסטודיו לעיצוב הקנדי VISUAL ADVICE, שפועל בשנה האחרונה מלונדון.
את הבקבוק הלא שגרתי הזה יצר המעצב הספרדי אלפסו סוטלו במסגרת פרויקט לימודי. "חלב הוא מוצר בסיסי שצריך להיות שונה ומשעשע בעיצובו", הסביר. סוטלו עיצב את החלב שלו בפחית שתחתיתה מעוצבת כעטיני פרה.
המעצב הרוסי אנטון ריפונאן, שמתגורר בניו יורק ושוודיה, עיצב את בקבוקי החלב באופן פשוט ונוסטלגי, עם קריצה משעשעת שמתקשרת לגברים, נשים וטף.
הסטודיו האנגלי I LOVE DUST, שידוע באיוריו הצבעוניים עיצב עבור החברה בילי מיילקשייק קרטונים עליזים לשלושה טעמים של חלב.
זה אמנם חלב סויה, אבל חברת KIAN הרוסית עיצבה אותו באריזה יצירתית ויפיפייה, שמעבירה את המסר שחלב סויה זהה בטעמו לחלב רגיל. האריזה עוצבה מזכוכית ו-PET (חומר גמיש) ועומדת על עטיני הפרה שבנויות כמו רגליים.
את האריזות הללו, של חלב בשלושה טעמים, עיצבה המעצבת האנגליה לוסי הוקינג'ס, עבור קהל הילדים. האריזות השמחות מעוצבות כבבושקות עם שפם של חלב ואי אפשר שלא להתאהב בהן.
RISE DESIGN OFFICE היפנית עיצבה את בקבוק החלב עבור מחלבה שבה הפרות מסתובבות חופשי בחורשה במשך כל ימות השנה. הבקבוק מספר על חלב שמגיע מסביבה טבעית ועל פרות מאושרות.
רשת קוסקו עברה מהפך תדמיתי על ידי סטודנטים לעיצוב, שעיצבו מחדש מוצרים שנמכרים ברשת. "רצינו ליצור אריזות חזקות שיעצימו את חוויית הקנייה ויתקשרו עם הקהל הצעיר", מסבירים ברשת. בקבוקי החלב מגיעים בצורת קנקנים במתקן מרהיב.
ואם כבר עיצובים שובבים: עוד חמישה פריטים מדליקים
וגם: עיצובים שגורמים לדברים להיראות ממש אמיתיים