דמיינו לעצמכם גלידת וניל משובחת עם קצפת מתוקה ופירות יער טריים וחמצמצים, ומעליה סירופ שוקולד שזולג מטה באיטיות. אם אתם מרגישים כמו הומר סימפסון בחנות של דונאטס, או שבדיוק נזכרתם במאכלים אחרים שמצליחים לעורר בכם תיאבון, תוכלו בהתאמה לעורר את הבית שלכם וליצור אווירה מקפיצה ורעננה, שתשאיר בכם ובאורחים תיאבון לעוד.
בקצב המהיר של היום, חשוב מאוד לעצור לפעמים ולהתמקד בתענוגות החיים ובמה שעושה לנו טוב. בשונה מדוכני מזון מהיר, אוכל מושקע שמוגש בצורה אסתטית, הוא תאווה ותענוג לכל החושים. ואם אנחנו כבר משקיעים היטב בעצמנו, שווה להשקיע היטב בסביבה הקרובה שעוטפת אותנו, ולתבל אותה בכל טוב.
טפט מבצל וספה ממרשמלו
מוטיב האוכל חלחל כבר מזמן לתחום האופנה, כשהוא מעטר בגדים בהדפסי ענק או תכשיטים המאובזרים בתליונים ובאלמנטים מעוררי תיאבון. עתה הוא מוזמן אל תוך הבית, כמנת ביניים מלהיבה. למרות שמעולם לא היינו מעצמה קולינארית ראשונה במעלה, אנחנו מתהדרים במטבח רווי טעמים וניחוחות מבית אבאמא, משופעים מסעדות שף יוקרתיות, ובל נשכח את אינפלציית תכניות הבישול בטלוויזיה. הבולטות שמקבל האוכל, מעבר לצריכה יומיומית, הפכה לא מכבר לטרנד עיצוב מרענן ומלהיב, במיוחד בתקופה החמה.
אוה קמחי, מנכ"ל ומבעלי "קמחי תאורה" מציינת כי עולם האוכל היווה מאז ומעולם מקור להשראה וליצירה. "ההתעסקות היומיומית סביב האוכל הופכת אותו למעניין ולמסקרן, דווקא בגלל שהוא נמצא בסביבתנו כל העת. זה פשוט מתבקש", היא מסבירה.
מעבר לשדרוג המתכונים ואופני ההגשה, טרנד האוכל התפתח לכיוונים נוספים והנוכחות שלו הפכה להיות רלוונטית מאי פעם באמצעות פריטי עיצוב ואביזרים בהשראת אוכל או מאכלים. ג'יימי הרננדורנה, מנהל השיווק של "חזי בנק", מדגיש כי כשם שחשוב לשף להגיש את המנה בצורה שתעורר את כל החושים, כך גם המעצבים רואים באוכל השראה לפריטי עיצוב שונים ויוצרים גרסאות מעניינות למאכלים שעל הצלחת. "ממש כמו שפים דגולים שמתעקשים להמשיך לחדש, להפתיע ולרענן לנו את החיך", הוא מוסיף.
כך תמצאו שהפרשנויות החדשות מציעות הרבה מעבר לגרסאות מועתקות של מאכלים מוכרים ויותר מסתם קריצה או פנייה לאחד החושים בלבד. נוכח הפיוז'ן העיצובי, הטרנד שיכול היה להפוך ללעוס מדי במהותו, התפתח והפך רלוונטי ומושך מתמיד.
הדפס הבצל שכמעט אף בית בשנות ה-70 לא נמלט ממנו הוא אחת הפרשנויות המוכרות, אם כי פסיכדלית במהותה, לירק עתיר השכבות, שיוצר סביבו אווירה חמימה ועוטפת. גרסה דומה לאותו טפט מוכר אפשר למצוא בחיפוי הקיר מקולקציית Rythm ב"גולדשטיין גלרי טפט" (290 שקלים לגליל).
גם כורסת המרשמלו בעיצובו של ג'ורג' נלסון שעשתה היסטוריה בסוף שנות החמישים והפכה למוצר אייקוני זכתה מאז לגרסאות רבות. בהשראת המרשמלו יצרו האחים קאמפנה גרסה שממחישה היטב את הממתק, תוך ניצול תכונותיו לטובת העיצוב: רכות, קלילות ומתיקות (59,800 שקלים ברשת "טולמנ'ס").
1. טיימרים למטבח בצורות של ירקות ופירות. 32 שקל ליחידה, רשת סוהו.
2. פד לעכבר בצורת לחמניה. 59 שקל, גימיק.
3. כרית בצורת סוכרייה. 129 שקל, דארלן.
4. מעצור לדלת בצורת גבינה צהובה. 44 שקל, רשת סוהו.
גלידה בחדר הרחצה, פלפלים במטבח
הדמיון בין עולם האוכל לעולם העיצוב ניכר בשני דברים עיקריים: ראשית, התשוקה שלנו לעיצוב, במיוחד בעידן המודרני, אשר כמעט ומשתווה לתשוקה שלנו למאכלים ערבים לחיך. שנית, אנחנו צרכנים נלהבים של מוצרי עיצוב כמעט ברמה שבה אנחנו צורכים אוכל. הרבה מעבר למה שצריך. העיצוב בהשראה הקולינארית, באופן פרדוקסלי אולי, אינו מאפשר ליצור סביבו עומס ויזואלי בשל הדומיננטיות שלו בחלל. לכן כדאי להקפיד על הגשת הטרנד במנות שף קטנות בלבד (ולאו דווקא במחירים מופקעים).
בשנתיים האחרונות כמעט ולא נותר איש שפספס את טרנד הקאפקייקס, יבוא מהארצות שמעבר לים. ואם נרדמתם ופספסתם בכל זאת, לא תוכלו להישאר אדישים למראה של כרית הקאפקייק שוודאי תעשה לכם חלומות מתוקים (30$ באתר fredflare); מוטיב של גלידות או שלגונים יעזור לכם להכניס אווירה עליזה וקיצית הביתה, ואפילו יסייע לקרר את הטמפרטורה בפנים (החל מ-1,950 שקלים לדלת בהדפס ארטיקים ברשת open gallery); והחדר המרענן והנקי בבית זוכה אף הוא לגרסאות גלידה מתוקות משלו, באדיבות מעצב העל פיליפ סטארק שיצר כיורים לאמבטיה בהשראת גביעי קונוס לגלידה (25,000 שקלים ב"חזי בנק").
ואם מתחשק לכם להיות אלגנטיים, תוכלו לרתום את האוכל ליצירת הסגנון המתאים לכם. ומה יותר מתאים מהמטבח למשימת שילוב אלמנטיים מעולם הקולינריה? וילונות בהדפס פלפלים יקנה לחדר רווי ניחוחות הבישול נגיעות כפריות, ויתבלו אותו במעט חריפות (החל מ-150 שקלים למטר ברשת "אורגון"), ואילו משטחי חיתוך מזכוכית של חברת JOSEPH JOSEPH יהפכו גם את אלביס פרסלי לפנטזיה קולינרית (139.90 שקלים ברשת "סוהו").