ילדים יודעים מה טוב להם ולא רק להם - זו הייתה הנחת המוצא של המעצב והאמן דומיניק ווילקוקס הבריטי, שיזם פרויקט מקסים להגשמת המצאות של ילדים. ווילקוקס ביקש ממאות ילדים בעיר הולדתו סאנדרלנד, לצייר לו רעיונות להמצאות חדשות, הוא אסף את הרעיונות המוצלחים והישימים ביותר והוציא אותם אל הפועל בעזרתם של יצרנים מקומיים.
את הרעיון שאב דומיניק מספר המצאות משונות שאליו נחשף בצעירותו. את הספר הראה לו מורה ואמן שביקש ממנו לחשוב על רעיונות משלו ולצייר אותם. כך גילה שיש לו כישרון בהמצאות ובחדשנות. מאז, עבודותיו באמנות ובעיצוב מוצגות ברחבי העולם בגלריות ובמוזיאונים. אך לאורך הזמן, הוא לא שכח לרגע את הדבר החשוב ביותר שלמד - עד כמה אדם אחד יכול להשפיע על היצירתיות של אדם צעיר אחר, והחליט להניע את הפרויקט.
כשהבחין ווילקוקס עד כמה הרעיונות שקיבל לידיו היו חכמים וחדשניים, החליט לתת לפרויקט שם: INVENTORS! ליצור המצאות של ילדים. הוא אמנם לא הראשון שחשב על זה (הראשונה הייתה אם שהפכה את ציורי ילדיה ליצירות אמנות, וחברת איקאה אף אימצה את הרעיון והפכה את ציורי הילדים לבובות), אבל הוא בהחלט הראשון שלא פחד מההמצאות המורכבות.
עוד בערוץ עיצוב הבית:
- לכל הכתבות בערוץ living
- עודף מ-100: 14 פריטים שישדרגו את הבית
- קופת חיסכון נמסה ועוד הפתעות. החמישייה
60 מתוך 600
בראשיתו של הפרויקט הוביל ווילקוקס כמה סדנאות לילדים בני 4 עד 12 שארכו כשעתיים. הוא הציג בפניהם את עבודותיו שלו וביקש מהם לצייר את הרעיונות שלהם. הוא לא הגביל אותם כלל - הרעיונות יכלו להיות מטורפים לחלוטין או שימושיים ופונקציונליים. הרעיון אף עורר את דמיונם של הורים, מטפלים ומורים, ששלחו לווילקוקס את הרעיונות שלהם גם כן.
בין הרעיונות הנבחרים אפשר למצוא את ה"וו לפרינגלס" של ג׳ורג'יה בת ה-11, הקורקינט המשפחתי של וונדי בת ה-9, מנורה עם תריס לעמעום האור של ליילה בת ה-11, מזלג לקירור האוכל של אמיליה בת ה-6, משקפיים שמביטים אחורנית של אלכס בן ה-11, תא טלפון לבעלי מוגבלויות של קולין בן ה-5 ואפילו אוזניות שעוזרות לך לשמוע את עצמך שהומצאו על ידי אלן (שלא הסגיר את גילו ורק כתב - "קשיש").
לאחר שאסף למעלה מ-600 ציורי המצאות - מרעיונות מגוחכים לחלוטין ועד ללא פחות מגאוניים - בחר ווילקוקס כ-60 רעיונות שבהם איתר פונטציאל ממשי. הוא הציג את הציורים ליצרנים מקומיים שביקשו לקחת חלק בפרויקט, וכל יצרן בחר לעצמו אחד. הממציאים הצעירים הוזמנו לפגוש את היצרנים, שם הסבירו להם לעומק את הרעיון שלהם. ליצרנים ניתנו ארבעה שבועות לעבוד על הפרויקט, ממש כמו בייצור מוצרים בעולם האמיתי, עד לתערוכה שהציגה את עבודותיהם, שנפתחה בעיר באמצע החודש שעבר. אז בפעם הבאה שילדיכם מגישים לכם ציור, במקום לתלות אותו על המקרר, שקלו את הפוטנציאל האמיתי שלו. מי יודע, אולי אתם מגדלים את המעצב הבא.