מן הידועות היא שמה שבאמת מוכר את המוצר הוא לאו דווקא טיבו אלא האופן שבו הוא מוצג. זאת הסיבה שחברות רבות משקיעות לא מעט מזומנים ומזמינות ממשרדי עיצוב את האריזות הכי חכמות ומקוריות שאפשר להשיג. הנה עשר כאלה, שיגרמו לכם לרצות את המוצר הרבה לפני שבכלל תבינו מה הוא.
עוד באתר לעיצוב הבית:
- 14 פריטים שיעזרו לכם לצלוח את המחלה בסטייל
- דירת קבלן בהוד השרון שקיבלה זריקת אופי
- 12 מלונות מפעימים בתאילנד
עם פפרוני: אריזות קונדומים בצורת קופסאות פיצה
המעצבת הרוסייה מרינה מליגינה (Marina Malygina) יצרה קונספט עיצובי משעשע של אריזות קונדומים שנראות כמו קופסאות פיצה. את ההשראה לעיצוב קיבלה באופן מפתיע מהדמות של ג'ואי מ"חברים", שנהג להתלבט אם הוא מעדיף אוכל או סקס. על ידי שילוב שני הדברים החשובים ביותר לג'ואי ולתרבות האמריקאית בכלל, מליגינה ניסתה לפנות לאנשים צעירים שאוהבים לעסוק בשני התחומים הללו. נראה שהצליחה.
שיהיה לכם יום כתום: אריזות משלוחים
המעצבת מבוסטון צ'נצ'ן הו יצרה את הקונספט לקופסאות חדשות למשלוחים לחו"ל המשפר את החוויה של פתיחה וטיפול בקופסאות. הקופסה החדשה נקראת "Corner Pack" וכוללת פינה מקופלת בחלקה העליון המסומנת בצבע כתום בהיר. כדי לאפשר פתיחה של האריזה על המשתמש פשוט להרים את הקיפול. הקופסה בנויה כך שאינה זקוקה לחיבורים נוספים להרכבה. כמו כן, הו עיצבה מחדש את תוויות המשלוח, כך שהמידע ההכרחי מצוין בצורה פשוטה וקלה להבנה.
הגנה מרבית: יו.אס.בי קונדום
כונני היו.אס.בי של USB Brando עוצבו כמו קונדומים כמשחק עם הרעיון של הגנה מפני וירוסים. הכוננים עשויים סיליקון ועטופים באריזות עם לוגו כחול המזכירות קונדומים בודדים. תוכלו לקנות אותם כאן ממחיר התחלתי של 14 דולר (55 שקל) לכונן בגודל 2 ג'יגה ועד 37 דולר (145 שקל) עבור כונן בגודל 32 ג'יגה.
שקוף שזה וודקה: בקבוק עמוד שדרה
הכירו את הקונספט "וודקת עמוד שדרה" (“Spine Vodka”) בעיצוב יוהנס שולץ (Johannes Schulz), המועמד לפרס העיצוב הגרמני לשנת 2015. הרעיון מאחורי העיצוב הוא שלמשקה שלכם יש "עמוד שדרה", כלומר הוא משקה מצוין כפי שהוא מבטיח שיהיה. הזכוכית השקופה משקפת מוצר שלא צריך להסתיר שום דבר ופשוט יכול להפתיע ולהדהים את הבוהה בו.
טרי טרי: אריזות לעוגיות
לנה ודרק לואיס (Lana and Dereck Lewis) הם אם ובנה המנהלים עסק משלוחים לעוגיות בשם Thelma. מדי יום השניים אופים עוגיות שוקולד צ'יפס ואז שולחים אותן באריזה המגניבה הזו שעוצבה יחד עם הסטודיו Saturday Mfg ומצביעה על הטריות המוצר.
להפשיל שרוולים: אריזת מתנה H&M
מי לא היה רוצה לקבל מתנה בתוך מתנה? המעצבת השבדית לין גוסטפסון (Linn Gustafson) עשתה מחווה לחנות השבדית הידועה וחשבה על רעיון מקורי לאריזת בגדים באמצעות דגם חולצה ריאליסטית.
חברה עם שורשים: כלים מעץ
יצרנית כלי המטבח מעץ הגדולה בדנמרק, Scanwood, מחפשת כל הזמן רעיונות מקוריים חדשים שיעזרו לה למכור את מוצריה. במקרה הזה, תהליך הכנת מוצרים מחומרים טבעיים נחקר באופן חזותי - דשא ושורשים מציגים את הסיפור השלם שעומד מאחורי החברה באריזה אחת פשוטה ומגניבה בעיצוב Good Morning Technology.
קו הרקיע: ספגטי ניו יורקי
העיצוב זוכה הפרסים הזה שייך לסטודנט אלכס קרימר (Alex Creamer) מסידני, אוסטרליה, שלקח רעיון פשוט של יצירת קווים לכיוון ייחודי. בחלק התחתון של המכל שחזור של מבנה הקרייזלר הנודע מניו יורק, שגורם לספגטי להיראות כאילו היו גורדי שחקים.
לטפס על הסולם: אוזניות מוזיקליות
האוזניות הללו, שעוצבו על ידי קורין פו (Corrine Pant), מציגות כיצד שינוי קל באריזה יכול לעשות הבדל ענק. על ידי שימוש במבנה של רטט הצרכן נעשה מהופנט מהרגע הראשון, ומובן שהשימוש בצבעי שחור ולבן תורם לכך. כמו כן, במקום להשתמש בדבק או פלסטיק, פו הצליחה למצוא דרך מקורית לעטוף את האוזניות סביב הקרטון כך שיראו כמו תו ויצביעו על שימושן העתידי.
בייבי בום: קולקציית ספארי לתינוקות
כשחברת פישר פרייס רצתה להשיק מכלים למזון לתינוקות, היא לא חסכה ופנתה למעצב האמריקאי דייב פיקט (Dave Pickett). התוצאה: שימוש בגרפיקה וחומרים פשוטים המציגים את עמידות המוצרים, ושימוש בצבעים בולטים ומגוון בעלי חיים העוזרים בהעברת המסר.