חברת המוצרים לבית Snowe מוכרת את קולקציית המצעים החדשה שלה – המורכבת מפריטים ורודים – במחיר נמוך בשבעה אחוזים מהמחיר של פריטים דומים. הצבע הוורוד משמש בדרך כלל למיתוג של מוצר כמיועד לנשים – ופעמים רבות מוצרים אלו גם יקרים יותר.
תופעה זו מכונה "המס הוורוד" – המחיר הגבוה יותר של מוצרים הממותגים כ"המיועדים לנשים" לעומת אלו "המיועדים לגברים". במחקר שפורסם ב-2016 ונערך על ידי המחלקה לצרכנות של ניו יורק ובו נבדקו כמעט 800 מוצרים נמצא כי מוצרים הממותגים כמיועדים לנשים יקרים בממוצע בשבעה אחוזים ממוצרים דומים שאינם ממותגים כך. התופעה נמצאה במוצרי טיפוח כמו שמפו, סכיני גילוח ודאודורנטים וכן במוצרים אחרים כמו קסדות אופניים ובגדים. כך שנשים מרוויחות פחות – בישראל הפער עומד על 17 אחוז בשכר לשעה ו-34 אחוז בשכר לחודש, לפני נתוני קרן המטבע העולמית שפורסמו בתחילת החודש – ומשלמות יותר.
עוד בערוץ עיצוב הבית:
- לכל הכתבות בערוץ living
- הכבוד שקיבלה המשפחה של קייט, ולא של מייגן
- חוקרים מגלים: הטיפ המפתיע לשמירה על המשקל
המטרה: להגביר מודעות ומכירות
ההוזלה של המצעים הוורודים נועדה להגדיל את המודעות לתופעה. "אנחנו יכולים ליצור תרבות חדשה שבה היחס ללקוחות הוא מכבד ושוויוני", אמרה בהצהרה רייצ'ל כהן, שייסדה את החברה עם בן זוגה אנדרס מודאק. אנחנו מברכים על היוזמה וגם על המהלך השיוויק החכם שאמור לסייע בהגדלת המכירות וביחסי הציבור של החברה.
>> רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק
תגובות