חברת דייסון פרסמה אזהרה מטיפ ויראלי הממליץ לחבר לשואב האבק ראשי מגב שאינם מתוצרת החברה. האזהרה פורסמה לאחר שסרטון של הקומיקאי האוסטרלי כריסטיאן האל מנקה כך את הרצפה צבר כמעט 900 אלף צפיות בטיקטוק.
"משנה חיים. מצאתי ראש מגב לא רשמי של דייסון", כתב האל בטקסט המצורף לסרטון. האל הסביר שראה את ראש המגב בסרטונים בטיקטוק ו"הייתי חייב לקנות אותו". לדבריו, כדי להשתמש בראש המגב יש להתקין אותו במקום ראש המברשת הרגיל, ולמלא מים במכל המגב.
>> לכל הכתבות בערוץ living
>> מצאו עוזרת? הבית של יעל גולדמן ואורי פפר
>> הצצה למלון החדש של מוש בן ארי
מחיר ראש המגב הוא 65 דולר אוסטרליים (כ-160 שקל), והאל אמר שהוא נותן לו ציון של "שמונה מתוך 10", והוסיף: "ממש נהניתי מזה". לדבריו, הרצפה הייתה נקייה למדי גם לפני שהשתמש במכשיר, אבל הניקיון העלים ריח של שתן כלבים.
הסרטון צבר יותר מ-33 אלף לייקים, אבל בין מאות התגובות היו גם לא מעט אזהרות. "הרסתי את [הדייסון] שלי. בבקשה אל תעשו את זה", נכתב באחת התגובות, ובאחרת אישרו: "הדייסונים של אנשים רבים לא עובדים בגלל זה". "הם [שואבי האבק] לא מיועדים לשאיבת לכלוך רטוב אז זה רעיון רע", נכתב בתגובה אחרת.
דוברת דייסון אישרה את האזהרות באתר האוסטרלי news.com.au, ואמרה שהחברה מודעת לכך שבשוק נמכרים אביזרים המיועדים לשואבי האבק של דייסון אך מיוצרים על ידי "צד שלישי". "אנחנו לא ממליצים להשתמש במכשירים של דייסון בחלקים לא מקוריים וכאלה המיוצרים על ידי צד שלישי, מכיוון שהם לא נבדקו לפי תקני האמינות והבטיחות שלנו, וכל נזק שנגרם על ידי חלקים לא מקוריים לא מכוסה באחריות של דייסון", הוסיפה.
@christianmhull Life changing find unofficial Dyson mop head attachment!
♬ original sound - Christian Hull
זו לא הפעם הראשונה שחברת דייסון מפרסמת אזהרה מטיפים ויראליים. ב-2020 נפוץ פוסט של גולשת שסיפרה שהיא מפרקת את שואב האבק שלה ומשרה את החלקים במים למשך הלילה. הפופולריות של הפוסט הובילה לתגובה של חברת דייסון, שפרסמה אזהרה נגד השימוש בשיטה והדגישה שאין לחשוף את המכשיר למים. לדברי החברה, המסנן הוא החלק היחידי שיש לשטוף במים, ומומלץ להוציא אותו מהמכשיר ולשטוף אותו פעם בשלושה חודשים. את שאר חלקי שואב האבק אפשר לנקות עם סמרטוט, אמר דובר החברה.
ב-2019 פרסם האל טיפ פחות בעייתי לקיפול חולצות בעזרת לוח לקיפול בגדים שאפשר לקנות בחנויות לכלי בית וברשת בכמה עשרות שקלים. אמנם לא מדובר בשיטה חדשנית לביצוע המשימה השגרתית, אבל ההתלהבות שלו סחפה יותר מ-10 מיליון צפיות.
When I bought this shirt folder I didn’t realise how much joy it was going to bring me! pic.twitter.com/IaxwZQ3xvN