שואבי האבק האלחוטיים הפופולריים של דייסון נוטים לייצר בעיות מפעם לפעם, אחת הנפוצות שבהן היא שהסוללה של דייסון לא נטענת. זיהוי הבעיה יכול להיות מתסכל, שכן יש מעט מידע בנושא, והגיע הזמן לשנות זאת, כיוון שיש כמה גורמים אפשריים שיכולים להיות המקור לתקלה, ומרכז התמיכה של דייסון מספק כמה טיפים שימושיים לזיהוי מקור התקלה.
<< לכל הכתבות בערוץ living
המטען: המגעים רופפים?
השארתם את הסוללה במטען במשך שעות, חיברתם אותה לשואב, לחצתם על המתג, ושום דבר לא קרה. ייתכן שתבחינו באור מהבהב שמסמן שהסוללה לא נטענה מספיק, אך הסיבה לכך לא ברורה. יש כמה גורמים אפשריים לבעיה, ואחד הדברים הראשונים שכדאי לבדוק הוא אם התקלה נובעת מהמטען עצמו.
למי שמשתמשים בתושבת הטעינה המצורפת, ייתכן שהבעיה פשוטה כמו פין טעינה שאינו מיושר כראוי. מצב כזה עלול לגרום למגע לקוי בין כבל הטעינה לסוללה, מה שמונע ממנה לקבל חשמל.
לפי דייסון, "כדי לשחרר את פין הטעינה ולהוציאו, דחפו את מגע הטעינה הכסוף לכיוון החלק האחורי של תושבת הטעינה". לאחר מכן, חברו את כבל המטען ישירות למכשיר ובדקו אם האור הכחול דולק באופן רציף. אם כן, הסוללה נטענת והבעיה נפתרה. תוכלו לנסות לחבר את תושבת הטעינה מחדש מאוחר יותר ולוודא שהחיבור יציב יותר.
אם הסוללה עדיין לא נטענת גם כשהמטען מחובר ישירות אליה, כדאי לבדוק אם הבעיה נובעת מהשקע החשמלי עצמו על ידי חיבור המטען לשקעים אחרים בבית. אם זה לא עוזר, סביר להניח שהסוללה היא הגורם לתקלה.

הסוללה: חפשו נזקים
כדאי לבדוק אם הסוללה פגומה. אולי היא ניזוקה בעקבות נפילה, מכה או שנמחצה תחת חפץ כבד. בדף ההוראות של דייסון ממליצים לבדוק סוללה שאינה מחזיקה טעינה על ידי בחינת המעטפת החיצונית ולוודא שאין בה סדקים או נזקים גלויים. אם יש סימני נזק, החברה ממליצה שלא לנסות להטעין את הסוללה שוב או להשתמש בה בשואב האבק, שכן הדבר עלול להיות מסוכן. במקום זאת, מומלץ לפנות לקו התמיכה.
גם אם המעטפת החיצונית של הסוללה נראית תקינה, ייתכן שהתאים הפנימיים פשוט חדלו לתפקד. התבלות סוללות היא תהליך בלתי נמנע וקשה לחיזוי. חשיפה לקור קיצוני או אחסון ממושך של סוללות לא טעונות עלולים לזרז את התהליך, אך אף סוללת ליתיום אינה מחזיקה מעמד לנצח.
לפי דייסון, "ישנם כמה גורמים שמשפיעים על אורך חיי הסוללה, כולל אופן השימוש, האחסון והתחזוקה של כל מכשיר". החברה מציינת כי לשואבי האבק האלחוטיים שלה יש אחריות יצרן לשנתיים, הכוללת גם את הסוללה, ולכן כדאי לפנות לתמיכה אם המכשיר בן פחות משנתיים. אם האחריות פגה, ייתכן שתצטרכו לרכוש סוללה חלופית.
חסימה בצינור היניקה: האוויר זורם?
רק בגלל שהשואב אינו נדלק, זה לא בהכרח אומר שהבעיה היא בסוללה. אם הסוללה טעונה במלואה והשואב עדיין נכבה מיד לאחר לחיצה על כפתור ההפעלה, ייתכן שהבעיה נגרמת בגלל חסימה בנתיב זרימת האוויר.
זרימת אוויר מוגבלת עלולה לגרום למנוע לעבוד קשה יותר ולהתחמם יתר על המידה. מצב כזה עלול לפגוע ברכיבים הפנימיים, ולכן חברות כמו דייסון מתקינות מנגנון כיבוי אוטומטי שמגן על המכשיר. לפי דף התמיכה של דייסון, "חסימה בזרימת האוויר תגרום למכשיר להיכבות מסיבות בטיחותיות."
שיטות פתיחת הסתימות משתנות בהתאם לדגם, ודייסון מספקת הוראות מפורטות באתר התמיכה לכל שואבי האבק העדכניים שלה. בחרו את הדגם שלכם, ותגיעו לדף מותאם אישית עם טיפים לפתרון בעיות, מידע על תחזוקה ורשימת חלקי חילוף ואביזרים שאפשר להזמין במקרה של נזק למכשיר.
>> מומחים חושפים: התקלה הנפוצה בשואב האבק של דייסון והפתרון
>> השואב שוטף החדש של דייסון: צעצוע יקר או מכשיר ניקוי חובה בכל בית?
>> חוץ מלשטוף את הפילטר: זה מה שכדאי לעשות כדי שהדייסון שלכם ימשיך לעבוד כמו חדש
תגובות