כשמעצבת הפנים ג'יין קנינגהם ביקשה ממני לבדוק מתי יש לי שבוע פנוי, שאלתי אותה כמה פרויקטים נצלם. היא ענתה שמדובר רק בפרויקט אחד, אבל כשנתנה לי פרטים נוספים לא הופתעתי שנדרש שבוע לצילומים. מדובר באחוזה ששטחה 1,765 מ"ר בשטח של 4.5 דונמים ליד מגרש גולף אקסקלוסיבי בנוואדה. הבית הראשי כולל שתי קומות ומרתף, ובנוסף יש בשטח עוד שתי וילות לאורחים.
עוד בערוץ עיצוב הבית:
>> על גג העולם: הצצה לבית המטריף של אורטל עמר
>> אימצנו: השיטה המעולה של הגולשת לניקוי המקלחת
בעל הבית הוא איש עסקים וזה ביתו השני בארצות הברית. מקנינגהם, בעלת משרד העיצוב Room Resolutions, הוא ביקש לחדש את הבית עד הפרט הקטן ביותר ולעצב אותו בסגנון אירופי עם מוטיבים אסייתיים.
בפרויקט בגודל כזה האתגר של צלם אדריכלות ועיצוב הוא לספק למעצבת מספיק תמונות ברמה גבוהה שיתאימו לפרסומים שונים – כמו מגזינים של מטבחים, ריהוט ועיצוב – וללקוחות המתגוררים באחוזות בסדר גודל דומה.
כשהגעתי לשטח ערכתי סיור עם המעצבת ואז התחלתי בצילומים. ביום הראשון צילמתי את קומת המרתף שבה שני חדרים לעובדים, חדר כושר, חדר אורחים, חדרי כביסה, חדר זן, חדר טלוויזיה ועוד. המטרה בצילומים הייתה להדגיש את היכולת של המעצבת לתכנן ולעצב גם חדרים פחות רשמיים, דבר שיכול להיות מאתגר מכיוון שהם קטנים יחסית.
ביום שני התחלתי בצילום יחידת המגורים הראשית, הכוללת שני חדרי רחצה נפרדים ושני חדרי ארונות ונמצאת בקומה השנייה. מכיוון שהאחוזה גדולה מאוד והשטח ענק, לא יכולתי לחכות שאור השמש יאיר את חדר השינה המרכזי כמו שרציתי, ולכן השתמשתי בתאורת סטודיו המדמה תאורה טבעית השוטפת את החדר ואת חדרי הרחצה. המשכתי בצילום חדרי האורחים – אחד מעוצב בסגנון חם ובגוני חום וזהב והשני בסגנון קיצי יותר ובגוני ירוק. סיימתי בצילום חדר הרחצה השחור, משימה מורכבת מכיוון שהאריחים השחורים בולעים את כל האור הטבעי. גם פה השתמשתי בהמון תאורה מלאכותית בשביל להדגיש את כל הפרטים וגם את הייחודיות של החדר.
ביום הצילומים השלישי התמקדתי במטבח הראשי (יש גם מטבח שירות מאחור) וחדר האוכל. במטבח האתגר המרכזי היה לצלם את השיש הכולל תאורה מובנית. משטח שיש הוא תמיד אוביקט מורכב לצילום, ובוודאי כשצריך לצלם באמצע היום את האור הבוקע ממנו. לצורך כך צילמתי מספר תמונות רב כשהחדר חשוך ומואר ובהמשך ערכתי אותן. בצילום חדר האוכל רציתי להדגיש את פריטי האמנות המעטרים את החדר, שהושקע בהם כסף רב. גם פה השמש לא סייעה לנו והייתי צריך להרים מספר מנורות סטודיו מחוץ לבית כדי לדמות אור טבעי וחם שנכנס לחדר.
>> רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק
ביום הרביעי צילמתי את הספא והבריכה המקורה. בין הבית לספא ולווילות האירוח מחבר גשר מקורה, שהוא לבדו בגודל של דירה. הצילום בחללים האלה מורכב מכיוון שאין בהם כמעט אור טבעי והאריחים מבריקים ומחזירים אור. כשיש כמה חדרים המחוברים זה לזה חשוב לרמוז בתמונה הראשית על מיקום החדרים הנוספים, ולכן בחרתי בזווית צילום המדגישה את גודל החלל ורומזת על מיקום הסאונה וחדר השיזוף (משמאל) והכניסה לספא (מימין) תוך כדי שמירה על האינטימיות של המקום.
ביום החמישי צילמתי את הסלון המרכזי, את הבריכה החיצונית המשקיפה אל מגרש הגולף ואת אולם האירועים המרוצף בשחור לבן. לא קל לצלם חלל בגובה 12 מטרים והשתמשתי בהמון תאורת סטודיו כדי לדמות תאורה טבעית ולהדגיש אלמנטים כמו הנברשת והפסנתר.
היום האחרון הוגדש לצילומי אווירה לצילום ערב/שקיעה. כדי לצלם את הבית מזווית שבו רובו נראה עמדתי במעגל התנועה של השכונה – שכונה סגורה שדייריה עשירים מאוד. התחלנו לצלם לפני השקיעה כדי למצוא את הזווית הנכונה, ולאחר מכן חיכיתי לתפוס את האור האחרון הנושק למבנה. בהמשך השתמשתי בתאורת סטודיו המדמה את האור מפנסי הרחוב כדי להדגיש את כל האלמנטים האדריכליים. לבסוף רציתי לצלם את פנים המתחם עם וילות האירוח ולצורך כך היה צריך לפתוח את השער החשמלי. מכיוון שהשער סירב להישאר פתוח, נאלצנו לפתוח אותו 25 פעמים עד להשגת התמונה המושלמת.
צילום אדריכלות ועיצוב פנים: שי וליץ
מעצבת פנים: Jane Cunningham - Room Resolutions