אין הרבה אמנים שיכולים לעשות את מה שטרינה מרי (Trina Merry) מסוגלת לעשות. במהלך אמנותי ייחודי היא הצליחה להעלים דוגמניות צבועות בצבעי גוף לתוך הנוף הסובב אותן בעיר ניו יורק ולהסוות אותן לתוך בניין האמפייר סטייט, גשר מנהטן, גשר ברוקלין, סנטרל פארק ועוד נקודות מפורסמות בתפוח הגדול.
עוד באתר לעיצוב הבית:
- הצצה לבתי בלוגריות עיצוב נבחרות
- בהשראת ארמון ורסאי: הבית הכי יקר בארצות הברית
- מוח מאגוז: סדרת האיורים שתגרום לכם לחייך
נעלי ספורט או מעצבים?
האמנות המתועדת בצילומים היא תוצאה של תהליך מייגע שבו נאסר על הדוגמניות לזוז במשך שעות ארוכות. למרבה המזל, חוקי העיר המתירניים יחסית מאפשרים לנשים לעמוד טופלס באמצע הרחוב.
מרי מספרת על פי הדיווח של Yahoo שהרעיון עלה בראשה אחרי שעברה מסן פרנסיסקו לניו יורק. "רציתי לעסוק בעיר, להבין אותה ולהגיע למסקנות לגביה. כך שבמקום להעמיד אדם ישירות מול בניין האמפייר סטייט או פסל החירות הם מתמזגים בעדינות ברקע ומקבלים השקפה יותר מהורהרת על האדם בתוך הנוף".
על ידי הסוואת הדוגמניות שלה לתוך הנוף הניו יורקי, מרי ניסתה להגיד משהו על מה שבין מיתוס למציאות. "יש יותר נשים מאשר גברים בניו יורק, אולם הרבה מהמאפיינים שאנחנו משייכים לגבריות, כמו אגרסיה, אמביציה ואלימות, נשארים נפוצים בה", היא מסבירה. "לנשים רבות יש מעין פנטזיה של 'סקס והעיר הגדולה' לגבי העיר, הליכה בנעלי עקב של מעצבים, התאהבות ומלא חברות. המציאות היא שרוב הנשים בודדות, עובדות קשה והולכות ברגל או לוקחות את הסאבוויי בנעלי ספורט ולא בנעלי מעצבים".
צבע גוף כחוויה אנושית
מרי משתמשת בצבעי גוף ומבטאת בעזרתם קונטקסט מודרני. היא מסווה את האובייקט שהיא מצלמת לתוך הסביבה ואז מתעדת את הציור בעזרת צילום. "צבע גוף מייצר קשר ייחודי לאדם שצורות אחרות של אמנות חזותית לא מצליחות להשיג. זוהי לחלוטין חוויה אנושית", מרי אומרת.
בתחילת אוגוסט, הצלמת בת ה-33 שמה את אחת הדוגמניות שלה ברחוב בברוקלין ומיזגה אותה לתוך גשר ברוקלין והנוף הסובב אותו. "זה מדהים כשמציירים אותך", סיפרה הדוגמנית ג'סיקה מלו, שלבשה רק תחתוני ביקיני ונעלי ריצה. "מרגישים את תהליך השינוי. המברשת עצמה נעימה מאוד והתחושה היא של מסאז'".
אולם, צביעה בצבעי גוף יכולה לגרום ללא מעט בעיות טכניות. מרי עקבה באדיקות אחרי התחזיות כדי לוודא שאין סיכוי לגשם. היא היתה צריכה לצבוע מחדש חלק מהדוגמנית שלה אחרי שמשאית שחנתה ברקע זזה, והיתה צריכה להתמודד עם הסחת הדעת הקבועה שנגרמה על ידי עוברי אורח ואפילו נהגי מוניות, שלא הפסיקו לשאול שאלות ואף לצלם את הדוגמניות.