אם כבר יצא לכם לקנות במוג'י, הרשת היפנית המינימליסטית, כנראה בחרתם לעצמכם איזה מכשיר כתיבה כובש או משהו ממחלקת האקססוריז לבית - ובכל מקרה, הייתם קונים לעצמכם משהו שכנראה נכנס לתיק שלכם. כל זה יכול להשתנות, עכשיו כשהחברה פונה לבניית בתים.
מוג׳י, שבשנה שעברה הציגו אבי טיפוס של מיקרו-דירות, חשפו לאחרונה סדרה של בתים זעירים. כל אחד משלושת הבתים עוצבו על ידי מעצבי מוצר מובילים: ג׳ספר מוריסון, שעיצב את בקתת השעם, קונסטנטין גרסיק, שעיצב את בקתת האלומיניום, ומעצב הבית של מוג׳י נאוטו פוקסאווה, שעיצב את בקתת העץ.
הבתים עוצבו כולם ברוח קיושו ג׳וטאקו, הסגנון היפני לבניית מיקרו-בתים, שהוא באותה נשימה גם משונה, גם אסתטי וגם פרגמטי בהתחשבותו בצפיפות של החיים במרחב אורבני. בתי קיושו ג׳וטאקו בטוקיו נבנים על מה שהיה בעבר חניה לרכב אחד, ובמקרים אחרים הם ערימה של קופסאות מתכת שמגדילות את שטח האחסון.
עוד באתר לעיצוב הבית:
מחיר סביר וצריכה מחושבת
פרויקט "בקתות מוג'י" שונה במעט מהסגנון השכיח יותר של בתי קיושו ג׳וטאקו בכך שהם מעוצבים יותר כמיקרו-בקתות, המתאימות לנופש לסוף השבוע. אך במקום לעצב בית נופש רחב ידיים באזור הכפר, שלושת מעצבי הבתים של מוג'י הביאו בחשבון גם מחיר סביר וצריכה מחושבת.
הבתים מספקים לדייריהם את שנחוץ להם וקצת אקסטרה. בבקתת השעם של מוריסון, הגדולה מבין שלוש הבקתות, יש מרחב מגורים מרווח, חדר שירותים ומטבח עם תנור. "בכל פעם שאני חושב על חופש בכפר לסוף השבוע, אני מדמיין בית קטן עם כל מה שאני צריך לשהייה קצרה - מקום לבשל, מקום לאכול, מקום להתקלח ומקום לישון בו", סיפר מוריסון.
המיתוג של מוג'י הוא "מוג'י זה מספיק" ("Muji is enough") - המשקף את תפיסת העיצוב הפשוטה והנגישה של הרשת. בכך הם מתבססים על הרעיון של הסופר-נורמלי - הטקסט המשותף שחיברו מוריסון ופוקסאווה בשנת 2008. התזה מאחורי הסופר נורמלי חוגגת את הדברים פשוטים. היא גורסת שעיצוב נמדד לא בקישוטים, אלא בפונקציונלית שלו ובעונג שהוא מכניס לעולם שאנחנו חיים בו. מוג'י אם כך - עם בקתותיה ושאר מוצריה הקסומים - ללא ספק נושאת את לפיד הנורמליות.