הגשר הימי הארוך בעולם -הונג קונג-זוהאי-מקאו - נפתח סוף סוף, לאחר לא מעט תלאות וסיקור שלילי. אורכו של הגשר 55 קילומטרים, והוא מחבר בין הונג קונג לסין, דרך מקאו. הפרויקט, שסיומו התעכב בשלוש שנים, עלה כ-20.5 מיליארד דולרים, ותשעה פועלים נהרגו במהלך הבנייה שלו, מה שגרם לרבים לתהות האם הוא באמת נחוץ ולא סתם משמש כמפגן ראווה וכוח. 

עוד בערוץ עיצוב הבית:

View this post on Instagram

A post shared by CGTN (@cgtn) on

View this post on Instagram

A post shared by Swazi Rugs (@swazirugs) on

View this post on Instagram

A post shared by Giulio Masperi (@giulio_masperi) on

 

View this post on Instagram

A post shared by Frankie Wong (@frankie_rar) on

בנוי נגד רעידות אדמה, סופות והתנגשות ספינות

הגשר, בגלל מיקומו ואורכו החריג, נבנה כך שהוא צפוי לשרוד רעידות אדמה, סופות ואפילו התנגשות של ספינה, במידה ותתרחש תאונה. בחלקו העמוק ביותר הוא נבנה כ-7 ק״מ מתחת לקו המים, וגובהו הוגבל, מכיוון שהוא נמצא באזור בו מטוסים ממריאים ונוחתים בשדה התעופה של הונג קונג.

הגשר יקצר את המסע מהונג קונג לסין מארבע שעות לחצי שעה, וזו היא הסיבה העיקרית המוצהרת לבנייתו. למרות שבנייתו החלה ב-2009, הרעיון לגשר הוצג לראשונה כבר בשנות השמונים, וצפויים לעבור בו 40 אלף רכבים מדי יום. יחד עם זאת, מדובר בעיקר בתחבורה ציבורית ומסחרית, ורכבים פרטיים של תושבי הונג קונג ומקאו ידרשו לרשיונות מיוחדים על מנת לחצות אותו.

בעת תכנון הגשר, נתקלו בבעיה יוצאת דופן - בהונג קונג ומקאו נוהגים בצדו השמאלי של הכביש ואילו בסין בצד ימין. הפתרון לבעיה היא נקודת מפגש באמצע הגשר, בו הנהגים יוכלו להחליף בין צד אחד לשני של הכביש, מבלי לגרום לתאונות או פקקים.

View this post on Instagram

A post shared by Rachel (@rac_dd) on