בשבוע האחרון יצא למסכים בעולם הסרט ״עשיר בהפתעה״ (התרגום החוטא למציאות של Crazy Rich Asians), גרף סכומים נאים בקופות (יותר מ-26 מיליון דולר רק בארצות הברית) ובעיקר הפך לסנסציה ברשתות החברתיות עם יותר מ-350 אלף ציוצים בטוויטר רק בסוף השבוע. למרות שמדובר בקומדיה רומנטית קלילה וכיפית, יש לה משמעות פוליטית עמוקה יותר: מאז ״חוג שמחת המזל״ שיצא לפני 25 שנה לא היה סרט מיינסטרימי שכל שחקניו הם ממוצא אסייתי.

עוד בערוץ עיצוב הבית:  

אבל הסרט לא עוסק ביוצאי אסיה בארצות הברית, אלא משאיר את הלבנים מאחור ומטיס את הדמויות שלו היישר לסינגפור. שם מגלה רייצ׳ל, גיבורת הסרט, שהחבר שלה ניק גדל למשפחה עשירה, ונוחתת בלב השפע הראוותני. יחד איתה נחשפים הצופים לחייהם של העשירים בסינגפור, מדינה שבה אחד מכל 34 אנשים הוא מיליונר – ומגלים עולם שבו עושים שופינג בשאנל ודיור כאילו היו זארה. הבתים המוצגים מפוארים בהתאם עם גרמי מדרגות מרשימים, גנים מפוארים, טפטים יוקרתיים ושנדלירים נוצצים. למעשה, הסרט אפילו חטף ביקורת על כך שמדובר ב״פורנו עשירים״ בתקופה שבה רבים מאזרחי העולם חיים בעוני.

אתר נופש מרינה ביי סנדס, סינגפור. (צילום: MBS)
מרינה ביי סנדס בסינגפור, אתר נופש בתכנון האדריכל הישראלי-קנדי משה ספדיה | צילום: MBS
אתר נופש מרינה ביי סנדרס, סינגפור. (צילום: פרנק פינקרס)
מרינה ביי סנדס | צילום: פרנק פינקרס

אתר נופש מרינה ביי סנדרס, סינגפור. (צילום: טימוטי הרסלי)
מרינה ביי סנדס | צילום: טימוטי הרסלי

הכל מתרחש על רקע קו הנוף של סינגפור, המאופיין באדריכלות מודרנית מרשימה ואפילו עוצרת נשימה. אחת הדוגמאות המפורסמות ביותר היא מתחם מרינה ביי סנדס (Marina Bay Sands) שתכנן האדריכל הישראלי קנדי משה ספדיה ונמצא בבעלותו של שלדון אדלסון. המתחם כולל שלושה מגדלים בגובה 55 קומות, הכוללים מלון יוקרה, מרכז קונגרסים, קניון, מוזיאון, שני תיאטראות גדולים, שבע מסעדות שף, מרכז החלקה על הקרח וקזינו ענקי.

שלושת הבניינים מחוברים מבנה עילי הנקרא סקיי פארק ובו אחד מאתרי הצילומים החביבים בעיר – בריכת אינפינטי באורך 150 מטר המשקיפה לנוף המרהיב של עיר. ספדיה גם תכנן את מבנה סקיי הביטאט בעיר, מתחם מגורים ששטחו הבנוי יותר מ-12 אלף מ"ר וגם בו יש כמובן בריכת גג מרשימה.

קווין קוואן, שכתב את הספר שעליו מבוסס הסרט, סיפר שכך הוא גדל בסינגפור עד שעבר לארצות הברית בגיל 12, ושיטוט באינסטגרם חושף את החיים האמיתיים של אותם עשירים בטירוף באסיה. אם הסרט גורם לכם להרגיש רע שאתם חיים בסלון שמעוצב בחסות איקאה, חשבונות האינסטגרם האלה יגרמו לכם לבכות מקנאה.

A post shared by OTHON CARVALHO ENGENHARIA (@othon.carvalho) on

מתחם סקיי הביטאט בסינגפור, גם הוא בתכנון אדריכל משה ספדיה

A post shared by Агентство недвижимости НКС (@nks_an) on

A post shared by Binettou.Goanvic (@tisme_dkr) on

A post shared by Chloe Lim (@lim_chloe) on

בהתאם לקהל המשתמשים של הרשת החברתית, מדובר בחשבונות של יורשים צעירים, וכמו כולם גם הם חולקים כל רגע מהחיים שלהם. אבל שבמקרה שלהם החיים כוללים חדרי ארונות עצומים עמוסים פריטי מעצבים, חופשות בריזורטים מפוארים, מטוסים פרטיים מעוצבים לעילא ובתים שרחוקים מאוד מהמינימליזם היפני או הסקנדינבי. שם הקוד כאן הוא עומס, והם לא חוסכים בצבעים, פרינטים ושילובים שלעתים נראים כמו פארודיה על עשירים - כל פריט מותרות שיכלו להשיג שוכן באותו החדר.  

יש אפילו חשבון אינסטגרם שמוקדש כולו לחיים של הילדים העשירים של סינגפור. לשם נאספים פוסטים משלל חשבונות אינסטגרם מנקרי עיניים, והוא נותן תמונה מלאה יותר של החיים של הסינגפורים מיליונרים. מה זה כולל? הצעירים העשירים נוסעים במכוניות יוקרה, כשלחלקם יש צי שלם של מכוניות שכאלה, לרוב בגוונים מטאליים. נדמה שכשהם לא נחים במטוס פרטי עם תיקים ומזוודות שעולים יותר משכר הדירה השנתי שלנו, הם שטים ביאכטה. בשאר הזמן הם סועדים במסעדות יוקרה, אם כי כמעט אף פעם לא תראו אותם אוכלים - הם יעלו רק תמונות של כוסות יין ושמפניה.

שעוני יוקרה הם מצרך פופולרי אצל הגברים, ושני המגדרים חובבי שופינג של בגדים ואקססוריז. אם אצל הבלוגריות האמריקאיות תראו בתמונה תיק גוצ׳י אחד או שקית כתומה בודדת של הרמס, בסינגפור זה לא כך. כל ביקור בחנות מסתיים בעשר שקיות לפחות של המותג ותכולתם יכולה להגיע לשווי מאות אלפי דולרים, אם לא יותר. חדרי הארונות שלהם, בהתאמה, יביכו אפילו את הקרדשיאנס.

 

A post shared by Michelle Yeoh �� (@michelle.yeoh) on

A post shared by Yen Kuok 郭燕光 (@yenskiboo) on

A post shared by ɛℓℓу Laм ♡ 林心兒 (@elly) on

A post shared by YOYO CAO (@yoyokulala) on

A post shared by ɛℓℓу Laм ♡ 林心兒 (@elly) on

A post shared by ɛℓℓу Laм ♡ 林心兒 (@elly) on

A post shared by @elroxcheo on

A post shared by ปิ๊บปี้ (ภัทรพล พึ่งบุญพระ) (@peepy_and_mother_lee) on

 

A post shared by ♡ ᒍᗩᗰIE ᑕᕼᑌᗩ ♡ 蔡欣颖 (@ec24m) on

A post shared by ♡ ᒍᗩᗰIE ᑕᕼᑌᗩ ♡ 蔡欣颖 (@ec24m) on

A post shared by Willabelle ☁️ (@willamazing) on

A post shared by MAE TAN (@marxmae) on

A post shared by ♡ ᒍᗩᗰIE ᑕᕼᑌᗩ ♡ 蔡欣颖 (@ec24m) on

A post shared by Feiping Chang 張翡玶 (@xoxofei) on

A post shared by calista �� (@xcalikins) on

>> רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק

A post shared by kanelk_k (@kanelk_k) on

A post shared by Rich Kids Of Asia (@therichkidsofsingapore) on

בטיולים שלהם מסביב לעולם הם שוהים במלונות המפוארים והיוקרתיים ביותר, ואלה מתועדים בפוסטים ברשתות החברתיות הרבה יותר מאשר הנוף שמסביבם. בכלל, נדמה שהסינגפורים העשירים הצעירים לא מנסים להראות שיש להם גם חיים יומיומיים אמיתיים, כמו לכולנו. כל פוסט ופוסט שהם מעלים הוא חגיגה קפיטליסטית של חפצים ממותגים ויקרים, בלי הפוגה עבור רגע קצת יותר קז׳ואל. חיים אמיתיים? זה לעניים.