אמנות לעם: בשנים האחרונות הפכו רחובות הערים בעולם למקור השראה ולזירה פופולרית יותר עבור אמנים ויוצרים מקומיים. שם, מחוץ לגבולות הסטודיו, הגלריה או הקנבס, הם מוזמנים להציג את עבודתם על רקע תפאורה משתנה, ולמקסם את החשיפה שלהם בפני קהל מגוון וגדול יותר - קהל העוברים ושבים. אם יוצא לכם לבקר בקרוב בערים המרכזיות ברחבי הגלובוס, הנה שלושה מיצבים מעניינים ששווה לראות מקרוב.
רחובות פריז: דינוזאור בגודל טבעי
הדינוזאור מזן טירנוזאורוס רקס, בגודל טבעי הוצב סמוך לנהר הסיין בפריז ונראה מרהיב בגודלו ובעיצובו. המיצב שנבנה על ידי האמן הצרפתי philippe pasqua, בנוי מ-350 עצמות יצוקות מכרום, גולגולת מאסיבית, זנב ארוך ושיניים ענקיות. הדינוזאר הכסוף שהופיע בלב פריז בגודלו האמיתי הפתיע את העוברים והשבים, שלא כל יום נתקלים ביצור פרה היסטורי ברחובות הציוריים של העיר.
ברלין: תפוחי אדמה נגד מלפפונים
האמן הגרמני פיטר פיינק, הידוע בעבודותיו המתריסות, מציג במוקדים שונים ברחבי העיר, סדרת עבודות רחוב הומריסטיות עם מסרים סמויים. בעבודותיו הפכו למשל תפוחי אדמה לדמויות אנושיות באמצעות משקפי שמש, והם הוצבו כמפגינים מול סניף מקדונלד'ס בעיר. מנגד, מנסה לבלום את הפגנתם חבורת מלפפונים. המיצבים המשעשעים נועדו, בין היתר, לחוות דעה על מדיניות הצרכנות של החברה המודרנית ולבדוק כיצד מגיב הקהל אליהם. לפי האמן פיינק, המאפיינים הפיזיים של ירקות כמו: טקסטורה, מרקם וקווי המתאר, משווים להם תכונות ייחודיות ואנושיות.
איטליה: ידיים למעלה
אם יצא לכם לטייל ברחובות העיר קונאו שבצפון מערב איטליה בזמן הקרוב, בטח תבחינו שמתוך מרפסות הבתים בסמטאות הצרות, מנסות לגעת אחת בשנייה, זוגות זוגות של ידיים משני צדי הסמטה. מיצב הרחוב של האדריכל האיטלקי, meinero emanuele, נבנה כחלק מאירוע אמנות שמתקיים במקום ("ZOOart 2013") ומתאר את המצבים בהם אנחנו משתמשים בידיים לצורכי התקשרות.
שתי הצורות הבולטות של תקשורת בינאשית אותן בחר האדריכל לבטא הן: לחיצת יד ושליפת אקדח - כשהמשמעות שלהן היא אוניברסלית: האחת מעידה על איחוד וקרבה, השנייה על איום ועוינות. בעוד שבתחילת הסמטה הידיים מנסות להגיע אחת לשנייה, בהמשך המסלול חלקן נסוגות בהפגנתיות לאחור, כדי לסמל את הקרב שבין מלחמה ושלום.
עוד ברחובות: אמנות אורבנית מהפנטת
וגם: תפאורות סוריאליסטיות בפסטיבל האופרה