כחלק מתחרות עיצוב שערך המגזין EVolo לשנת 2014 נחשפו עיצובים חדשים ודרמטיים לגורדי שחקים. במסגרת בהתחרות התקבלו 525 פרויקטים מ-43 מדינותבכל היבשות וחבר שופטים, שהורכב ממומחים בתחום האדריכלות והעיצוב בחרו שלושה זוכים ונתנו 20 ציונים לשבח.
מיער הגשם ועד המדבר
המקום הראשון בתחרות הוענק ליונג ג'ו לי מארצות הברית (Yong Ju Lee) לפרויקט שלו "Vernacular Versatility". המבנה מפרש ארכיטקטורה קוריאנית מסורתית בקומות לשימוש מעורב בת זמננו. הקצה המעוגל של גג המבנה יכול להיות מותאם כדי לשלוט בכמות אור השמש שנכנסה לבית בשעה שהאלמנט המבני הליבה הוא חיבור עץ בשם "Gagu", הממוקם מתחת לגג המערכת העיקרית שבו העמוד פוגש את הקורה והחיבור ביניהם נעשה ללא כל חלקים נוספים כגון מסמרים או ברגים - החיבור הזה הוא אחד ממאפייניו האסתטיים העיקריים של אדריכלות קוריאנית מסורתית.
עוד באתר לעיצוב הבית:
זוכה אחר בתחרות הוא "The Rainforest Guardian Skyscraper", מורכב ממגדל מים, תחנת כיבוי אש יער, תחנת מזג אוויר ומעבדות מחקר מדעיות. הוא מתוכנן בצורת לוטוס, מה שמאפשר לו ללכוד מי גשמים באופן ישיר ולהשקות את הקרקע בעונה היבשה, כשהוא ביער מעל לקו העצים. במקרה של שריפה, אמורים הכבאים לטוס למקום ולכבות את האש עם המים שנאספו.
בנוסף, גורד השחקים הזה יספק מעבדות מחקר מדעיות מיוחדות למדענים במטרה שיעקבו אחר שינויי האקלים ויציבות המערכת האקולוגית. המעבדות משמשות גם כחללי תצוגה לתיירים כדי ליצור מודעות סביבתיות.
הפרויקט "Sand Babel" הוא קבוצה של מבנים אקולוגיים מעוצבים כמתקני מחקר מדעי וכן, אטרקציות תיירותיות למדבר. המבנים מחולקים לשני חלקים. בחלק הראשון, מעל פני קרקע, מורכב מכמה מבנים עצמאיים לקהילה מדבר ואילו החלק השני הוא בחלקו מתחת לאדמה ובחלקו מעל פני הקרקע. חלקו העיקרי של כל בניין שנבנה בחול הודפס באמצעות מדפסת תלת ממדית.
המקום השני הוענק למארק טלבוט (Mark Talbot) ודניאל מרקוביץ (Daniel Markiewicz) מארצות הברית לפרויקט שלהם “Car and Shell: or Marinetti’s Monster”, שמציע עיר בשמיים בדטרויט, מישיגן. מקבלי המקום השלישי הם יוהאו ליו (YuHao Liu) ורוי וו (Rui Wu) מקנדה לפרויקט שלהם "Propagate Skyscraper", שחוקר את השימוש המבני של פחמן דו חמצני בגורדי שחקים.
פרויקט נוסף שנקרא "Launchspire", הוא מגדל אותו תכננו פול אטקינס (Paul Attkins), אדם וודוורד (Adam Woodward) והנרי סמית (Henry Smith) מבריטניה, שואף לחסל את תלות המטוסים בפחמימנים (תרכובות אורגניות המכילות אך ורק אטומי פחמן ומימן) בעת ההמראה, באמצעות כוח אלקטרומגנטי.