בני זוג שילדיו המתבגרים עזבו את הבית, התחתנו והקימו משפחות משל עצמם, החליטו לשפץ את ביתם ולהתאימו לאורח חייהם החדש. לבני זוג חיי חברה פעילים, הם מרבים לארח בביתם ולצרוך תרבות. שניהם חובבי אסתטיקה ואמנות ומרבים לרכוש יצירות למשכנם. הבית בצהלה משתרע על מגרש של כ-600 מ"ר, וכולל שלוש קומות בשני מבנים. רצונם של בני הזוג היה ליצור בית פתוח שהווייתו משדרת חופש ואסתטיקה, פשטות וחום אנושי.
הבית הראשי מחולק לשני אגפים החובקים אזור ישיבה מקורה וצופים לגינת אירוח ובה בריכה. אזור מגורים ומרתף המשמש בעיקר כמחסן. רחבת הכניסה המוזנחת, המוסתרת בקיר, נפתחה והפכה לגן כניסה מרשים. הגינה עוצבה בצורה חופשית, ועצים ניטעו בה בתפזורת.
לפני הכניסה למבנה הראשי נמצאת רחבת חוץ גדולה מרוצפת שרובה מוסתרת בקיר גבוה ומשמשת לאחסון חפצים שיצאו משימוש. חלקה משמשת כרחבת כניסה. צבעו של המבנה הראשי בעל גג הרעפים היה בהיר ונטול אופי. שער הכניסה עוצב מחדש, משני צדיו גדרות ירוקות היוצרות קיר ירוק למראה - אלמנט החוזר על עצמו בתכנון הפרויקט. דלת הכניסה הוגדרה על ידי שני עמודים לבנים, תאורה וכד מעוטר בצמחייה. הדלת הורחבה בצורה מלאכותית בעזרת חיפוי תואם, ומעליה נתלתה פרגולה.
עוד באתר לעיצוב הבית:
- לכל הכתבות בערוץ living
- הדפסי עלים וקדירת לחם: כל הטרנדים לחורף 2016
- כחול לבן: האקססוריז הכי מגניבים ברשת
גוני הקפה זרמו מהפנים החוצה
"תפקיד החומרים שנבחרו היה לשדר הרמוניה, פשטות, טבעיות וחופש", מספרת האדריכלית ענת בר. "לריצוף הבית נבחר פרקט מהוה בעיבוד גס – האלון הצרפתי, בגמר שמן להשגת המראה הטבעי (פרקט של PARQUETEAM). חלק מהנגרות בבית יושם בדיוק באותו חומר".
סקאלת הצבעים שנבחרו לצביעת הקירות השונים בבית היא של גוני קפה. באמבטיות השתמשנו בחומר רזינה המיועד לצביעת משטחים רטובים. להשגת הרמוניה בעיצוב הנגרות השתמשנו בגרניט פורצלן. ולהשגת דגשים וקונטרסט באמבטיות נבחר צבע אפור גרפיט כהה, הבא לידי ביטוי בבחירת הכלים הסניטריים. רעיון הקונטרסט הצבעוני בא לידי ביטוי גם במטבח, שעוצב בגון הקפה ובגון הגרפיט.
הצבעים האפורים-חומים הכהים זרמו למעטפת החיצונית של המבנה, הן בבחירת צבע המבנה עצמו, בחירת גוון הלבנים (אפור-שחור), או פלטות אבן הבלו סטון לריצוף אזור הכניסה. כל אלה מהווים רקע מצוין לצמחייה ולקירות הירוקים. היתה גם חשיבה על צבעי הצמחייה - גוני ירוק עם נגיעות צבעוניות זעירות.
בקומת הכניסה מצויים החללים הציבוריים - סלון וחדר אוכל. זהו חלל בעל תקרה גבוהה, וקירותיו ויטרינות גדולות הצופות לגינה. חלונות היקפיים בחלקים העליונים מחדירים את תחושת החוץ, את העצים ואת אור השמש. חלל האירוח הציבורי אורגן מחדש והסלון מוקם מול הכניסה עם נקודת תצפית לבריכה. חדר האוכל מוקם סמוך למטבח, ותוכננה פינת טלוויזיה נפרדת. ספרייה עתיקה שעוברת בירושה מצאה מקום של כבוד בחלל. על חלק מחלונות הזכוכית נתלו תמונות צבעוניות שהשתלבו בצבעי הגינה המשתקפת. הגלריה המשקיפה על חלל האירוח אורגנה מחדש כאזור קריאה, עתיר מדפי ספרים.
אלמנט עיצובי קושר בין החללים
המטבח הוגדל משמעותית ובמרכזו תוכנן אי גדול המיועד לארוחות לדיירי הבית. לצדו עמדת קפה נוחה ומרווחת. "האתגר עיצובי היה הגדלת שטח המטבח. חלק מהמטבח נמצא באזור שבו התקרה גבוהה וחלקו באזור שבו התקרה נמוכה", מספרת האדריכלית, "לכן נבחר אלמנט עיצובי שיקשור בין החלל הגבוה לנמוך ויודגש בעזרת ניגודי צבעים חומרים וסימטריה, כשאר המטבח מהווה רקע לנושא מרכזי זה". היחידה המרכזית המודגשת תוכננה בצבע גרפיט, כולל משטח העבודה שבוצע מלוחות גרניט פורצלן, בעוד ששאר המטבח, כולל משטח העבודה, בוצע בגון הקיר - קפה בהיר. היחידה המודגשת תוכננה כקיר שלם של ארונות מטבח גבוהים סימטריים שבמרכזם יחידה מיוחדת פתוחה ובתוכה מדף מואר. שני ארונות תריס מאלומיניום משני צדיה. כהמשך הוקם אי מטבח מאותם חומרים כהים, הניצב סימטרית ליחידת הארונות הגבוהים. בעוד שהארונות הגבוהים ממוקמים בחלל הנמוך של המטבח, חלק מהאי באזור הנמוך וחלק באזור הגבוה. על מנת לקשור בין החלקים הותקן מדף זכוכית תלוי מהתקרה, שהפך גם לגוף התאורה המרכזי של החלל על ידי שילוב לד היקפי עליון. מהמטבח תוכננה יציאה מרווחת לגינה קטנה. גינה זו מובילה לאזור חיצוני נוסף, סמוך למבנה המשני.
אגף נוסף ששופץ הוא סוויטת ההורים. דלת אמבטיית ההורים, הממוקמת לצד המיטה הזוגית, הוטמעה בקיר חזית גב המיטה על ידי טפט. כך התאפשר מרכוז הריהוט תוך הדגשת המרחב, וכך נוצר עיצוב לא סימטרי לארוניות הלילה. אהבת הספרים באה לידי ביטוי גם בחדר זה - בין החלונות מוקמו מדפי ספרים, אלמנט טרנדי. באמבטיית ההורים תוכננה מקלחת מרווחת, ובה ספסל המהווה המשך לכיור.
הקומה העליונה, קומת הסוויטות, שופצה למטרות אירוח. הקומה כוללת גלריה המשקיפה לחללים הציבוריים של הבית וכמה סוויטות ילדים.
המבנה המשני, הנמצא בצד אזור הגינה הקדמית וצופה לבריכה, שימש בעבר כיחידת דיור לילד מתבגר, וסביבתו היתה החצר האחורית, אזור תליית הכביסה שאליו יוצאים מחדר המשק. המבנה הפך לסטודיו, אזור תחביבים של דיירי הבית.