מוטיב ההפתעה של "לופט 81 " מתחיל כבר במיקומו הלא צפוי בסוף נחלה במושב במרכז הארץ, ובכברת דרך ארוכה למדי שיש לעבור עד שמגיעים להנגר המשמש לו כמשכן. אך גם בנקודה זו קשה עדיין לצפות את העתיד להתגלות בתוכו פנימה, את חלל האירועים האסקפיסטי שיצרה בו המעצבת לינור גבעולי. "המבנה שימש בעבר לתעשייה ולמגורים, וכשהתפנה החליט בעליו להפכו למקום שיארח מסיבות רווקים, ויכלול פונקציות מפנקות מותאמות לכך, כג'קוזי, שולחן פוקר, מסך LCD גדול ואזור בר. אך עם התקדמות תהליך התכנון התרחב הייעוד שהוגדר בתחילה לכדי מרחב לאירוח אירועים קטנים מכל הסוגים". מספרת גבעולי.
איך יוצרים עושר ויזואלי
החלל, ששטחו כ-100 מ"ר וחלקו מתנשא לגובה רב מאד-5.5 מ', כלל במקור חדר אחד וחדר רחצה+שירותים, כאשר יתרת שטחו השתרעה כמרחב לופטי פתוח בעיקרו. עם תקציב רזה למדי שהוקצה לתכנון-עיצוב לא ניתן היה לבצע בו מהפכים מבניים, כך שחלוקה זו נותרה כשהייתה והתכנון של גבעולי נדרש להתיישר עמה. גבעולי: "בחלל אמנם שולבו אי אלו תוספות מינוריות בבניית גבס, אך לא במידה שהשפיעה על נתוניו וזרימתו, כך שהמטרה הייתה להוציא את המיטב מהקיים. ליצור אזורים מוגדרים לפונקציות ולפעילויות שונות, ולשוות לכלל החלל חזות ייחודית שתהיה נכונה לכל קהל ולכל סוג אירוע: עשירה ומעניינת, אך לא מובהקת מידי לכיוון כזה או אחר. נקייה אך גם משולבת טוויסטים, מוקפדת וסקסית בעת ובעונה אחת".
במסגרת האילוצים נותר ריצוף הקרמיקה של החלל כשהיה, וכך גם הקונסטרוקציה החשופה - שבמקרה זה הותרה על כנה במתכוון, כאשר מלאכת העיצוב נטוותה כאוסף של פתרונות יצירתיים שהגתה גבעולי תוך שימוש בחומרים מקוריים, כמו גם בפריטים מסוימים שהיו ברשות הבעלים. "נקודת המוצא הייתה, למעשה, ארונית קטנה עם משטח שיש קררה שהייתה ברשותו, ונראתה לי מתאימה לשמש כיחידת כיור בשירותים. היא הרגישה צרפתית משהו, ולכן השלמתי את עיצוב החלל עם תאורה תואמת שמזכירה את פנסי הרחוב בפריז, בשילוב ריצוף בדיגום משבצות שחור-לבן שמטפס כחיפוי חלקי לקיר". ממשחק האריחים, נולדה, למעשה, הנוסחה המובילה את המארג העיצובי יוצא הדופן, אותה מגדירה גבעולי כמושתתת על פטרנים: על משחקי מוטיבים חוזרים שנועדו לחבר בין האזורים, ובה בעת לייצר ייחוד ועושר וויזואלי.
חדר שינה כצימר רומנטי
חדר השינה הקיים הממוקם בסמוך לכניסה תוכנן לשמש כסוג של צימר המוצע לבעלי השמחה/אירוע, ומרכז הכובד של התכנון היה, מטבע הדברים, החלל המרכזי הפתוח שמשמר קשרי מבט בין אזוריו השונים, ואשר אותו ביקשה גבעולי לשבץ במוקדי הפתעה. אחת ההתמודדויות המאתגרות הייתה מבחינתה קיר גבוה שהינו גם ארוך מאד, ולפיכך דרש פתרון שישווה לו עניין וירכך תחושה של מסה רבה.
כמי שבעבודתה נהנית לשחק עם חומרים ולעשות להם הסבת ייעוד אותה היא מגדירה כטרנספורמציה בחומר, גם כאן מצאה גבעולי את הפתרון בדמות שימוש לא שגרתי בחומר מייצב קרקעות המשמש בד"כ בחקלאות ובסלילת כבישים, אך במקרה זה גויס על ידה לחיפוי הקיר - חומר פלסטי שחור בתצורת כוורת מחוררת, שמתיחתו מייצרת נפח ומרקמו המחורר שפוגש את האור הנופל עליו מייצר ממד דינאמי, הנצפה באורח משתנה מאזורי החלל השונים. פתרון נוסף מתגלה גם בקיר גבוה הסמוך לקיר זה, שבחלקו העליון הותקנה מסגרת אלומיניום גדולה, שאף היא, כמו ארונית השירותים, הייתה בבחינת אובייקט שבנמצא. בתוך המסגרת שולב טפט ולא תמונה כמצופה, כאשר גווניו ודיגומו הרפטטיבי מתכתבים עם חיפוי הכוורת תוך יצירת השלמה ויזואלית וחיבור בין גבהי החלל.
הר ראשמור על הקיר
אזור הבר ממוקם במרכז החלל, ואת היותו אזור השמחה הראוי להגדרה ולנוכחות מיוחדת, הדגישה גבעולי באמצעות חיפוי קיר בטפט תמונה של פסל הגרניט שבהר ראשמור בארה"ב: עבודתו של הפסל גאטסון בורגלם שחצב בהר את ראשיהם של ארבעה מנשיאי עבר של המדינה- לינקולן, ג'פרסון, וושינגטון ורוזוולט גבעולי:" השילוב בין קוויו הנוקשים של הפסל שמייצרים תחושת כוח ועוצמה, לבין הבעות הפנים היוצקות ממד אנושי, מקנה עניין שונה שחשוב היה לי ליצור באזור זה".
הבר, כמו גם קורות העץ של התקרה מעליו, נצבעו בסגול, גון שמופיע גם בעמודים שנצבעו בו ובפריטי ריהוט ודקורציה, ואזור הג'קוזי הממוקם בסמוך, כמו מאחורי הבר, מתבשם, אגב, כך מעיצובו הדומיננטי. הפינות האחרות בחלל נגזרו מהפונקציות ומסוגי הפעילויות שהוא מציע, דוגמת פינת פלייסטיישן חביבת קהל, אזור שולחן פוקר, בו בינות לכיסאות האחרים שילבה גבעולי כיסא לבן יחיד אותו הכתירה ככיסא המנצח, ופינות ישיבה לסיטואציות חברתיות שהינן חלק בלתי נפרד מדינמיקה של אירועים. כך, למשל, לאונג' להסבה משותפת, שהודגש באמצעות צביעת פסים שכמו עוטפת אותו ומדגישה את מהות הביחד, או פינות אינטימיות יותר, להמתקת סוד של אחד לאחד.
את נוסחת הפטרנים מגלמת גם התאורה, שתוכננה כמקבצי גופים שנתלו באזורי חלל שונים, ואופן הפצת האור המשרטט תפזורת צללים על התקרה עושה גם הוא שלו בהעשרת האווירה והדגשת הסצנה העיצובית. מעל שולחן הביליארד הותקנה תאורה המשלימה חזות מוכרת ואופיינית לשולחנות מסוג זה, וכל מערך התאורה צויד באפשרויות עמעום להשגת אופציות אווירה מותאמות לסיטואציות שונות. פריטי הריהוט שנבחרו לאזורים השונים הינם מודולאריים וניתנים לניוד קל, ובתוך מעניקים גמישות שימוש וממד דינאמי העונה על צרכים משתנים. "הפיכת ההנגר ל"לופט 81", שקרוי כך, אגב, על שם המשק בו הוא ממוקם, קרמה עור וגידים כתהליך איטי, היות ובעל המקום הקים אותו במו ידיו, מספרת גבעולי על החלל המזמין ושזור ההפתעות שהתקבל בסופו של יום, ועובדה זו דווקא מתיישבת היטב עם סיפורו ומשלימה אותו - סיפור של ניצחון היצירתיות על דלות התקציב.
אפרופו אירועים: בית שמח בכרכור
הווילה המרחפת בפתח תקווה