האדמה רועדת מתחת לבית "האח הגדול", ואי אפשר לפספס את זה: העונה האחרונה של העורך הראשי יורם זק ושל המעצב הראשי של הבית מיכאל ששון שברה את בית האח כולו ומילאה אותו בסדקים והריסות, והיא חושפת שכבות וזיכרונות מהעונות הקודמות. הבית של העונה הנוכחית ידאג להרעיד את הקרקע מתחת לדיירים כל יום ויבטיח לנו שלא יהיה משעמם לרגע.
לצדו של ששון עבד גם השנה סטודיו מג'נטה בבעלותו של המעצב התעשייתי רונן בבלי. מג'נטה אחראים על הנדנדה הגדולה מנירוסטה שעליה התנדנדה טהוניה לפני כמה עונות, על פינת העישון באותה השנה, וגם על פינת העישון השעונים המטורפים מהעונה הקודמת. השנה הסטודיו לקח חלק משמעותי יותר בעיצוב והוא אחראי (לצדו של ששון) על הנסט העליון שעל קירותיו צמחייה משגעת, עציצי החצר ועל הרצפות השבורות: "רצפת החצר עשויה לוחות עץ שחתכנו לסדקים וביניהם חומר שחור ודשא שמעניקים להם מראה סדוק. הקירות נבנו מאיטונג ונוצר שבר לאורך כל הקירות", מספר בבלי ומוסיף כי "הנסט התחתון הוא אחת היצירות היותר יפות בבית. סוג של של ספינה טרופה שנתקעה על משושים ובו נדנדה עגולה".
עבודה מסביב לשעון
הסטודיו עבד בחודשים האחרונים מסביב לשעון גם על חדר השינה, שעשוי כולו מחומר ספוגי שהמעצבים מעולם לא עבדו עמו. "מיכאל (ששון, י.ח) אומר - כל דבר בבית הוא פרוטוטייפ, כל דבר הוא בסימן שאלה, ויש הרבה מתח אם נצליח או לא. ההחלטה לעבוד עם החומר החדש כדי לייצר את חדר השינה זה בגדר טירוף, ולא היינו בטוחים שנצליח לעשות את זה. קנינו מכונה מיוחדת ולמדנו את החומר ולבסוף ייצרנו את כל מיטות חדר השינה, את הספסלים מסביב למיטות, את כל הקירות ואת ספסל העישון הארוך המתאים לשמונה".
האתגר הגדול בעיצוב בית האח תחת לוח זמנים קשוח ומשימות כמעט בלתי אפשריות הניע את הסטודיו בהתרגשות אדירה בחודשים האחרונים. "ב'אח הגדול' רוצים תוצאות ומהר, והשינויים נורא מהירים", אומר בבלי. "אנחנו יכולים להיות חלוקים בדעתנו על התוכנית, אבל היצירה עבורה היא סוג של פנטזיה, שלא כל אחד מבין כמה היא מדהימה: אנחנו עושים דברים שהם בלתי אפשריים כשמדובר בלקוח 'רגיל'. ה'אח' תובעים מאיתנו דברים מיוחדים, וזה נוראה כיף כי לא כל יום דורשים מאיתנו דברים כאלה, ואנחנו מחפשים את ההזדמנויות מהסוג הזה. זה מה שמחזיק את הסטודיו שלנו חי".
עוד בערוץ עיצוב הבית:
אתה לא משתגע לראות את הדיירים מתעללים ביצירות שלך במהלך העונה?
"ברור! זה הבייביז שלי! עוד לפני שהתחילה העונה התלוננתי כשהגעתי לבית והוא לא היה נקי מספיק. באחת העונות הקודמות, למשל, עיצבנו נדנדה שהתאימה לארבעה אנשים, וראיתי שיושבים עליה שישה. נורא נלחצתי והתקשרתי להפקה, ביקשתי שיורידו אותם משם".
סטודיו מג'נטה, שבו 20 מעצבים ומייקרים, עבר חבלי לידה קשים עד שהגיע למעמדו כיום. לאחר שזכו בכמה פרסים בינלאומיים והציגו ברחבי העולם, הם החלו לזכות בהערכה רחבה על עבודתם הייחודית. הסטודיו והמוצרים מיוצרים על ידי חברי הסטודיו: "אנחנו עושים את הדברים בעצמנו וזה היוצא דופן בנו", אומר בבלי. "יש פה בעלי מקצוע, אנשי עיצוב, אנשי הייטק - לא בהכרח אנשים שיש קשר בין המקצוע שלהם לעיצוב, ואנחנו לומדים תוך כדי עשייה. כשעיצבנו בשנה שעברה את השעונים, למדנו מאפס על שעונים ועל גלגלי שיניים אמורפיים".
ולאן נעלמות היצירות המושקעות הללו בתום כל עונה?
"יש אצלי מחסן עם המון דברים שעשינו לבתי 'האח'. זה נורא משעשע לראות שעוני ענק בתוך מחסן".
>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?
וקצת תמונות ממהלך העבודה: