עורכת הדין רוית גיא דרור ידועה במערכת המשפט הישראלית כאחת מהמגשרות והבוררות המצטיינות המתמחה בליטיגציה בבית משפט - אשת מקצוע מהמעלה הראשונה שצברה ניסיון רב שנים בייצוג לקוחות בתחום הנזיקין והביטוח. לאחרונה עברה עם בעלה יהודה וארבעת ילדיהם (שני צעירים בגיל יסודי ותיכון ושני בוגרים, חייל וחיילת משוחררת) לווילה חדשה ומהפנטת שמשקפת במידה רבה את אופייה. 

"רוית ויהודה הגיעו אלי בעקבות שלושה ממליצים מעולמות שונים, שאין ביניהם קשר, וכבר בשיחת הטלפון הראשונה הבנתי שהיא אישה קצרה, חדה ועניינית", משחזר ליעד יוסף, שאחראי על תכנון ועיצוב הבית החדש - וילה בת 3 קומות ברעננה בשטח בנוי של כ-400 מ"ר, היושבת על מגרש של כחצי דונם. "כבר בראשית השיחה היא הכריזה נחרצות: 'אתה המעצב שלי אבל דע לך שאני בעייתית ולא הולכת לעשות לך חיים קלים'. בפועל, רוית היא אחת הלקוחות הקלות שפגשתי בחיי המקצועיים, ואת התכנון והבנייה (כולל שלב ההיתרים) סיימנו במהירות שיא תוך כשנתיים".

ליעד יוסף (צילום: אלעד גונן)
לפצח את העמדת הבית החדש על שטח בצורת חצי עיגול | צילום: אלעד גונן

ליעד יוסף ג (צילום: אלעד גונן)
. | צילום: אלעד גונן

על המגרש שרכשו השניים עמד מבנה ישן, והאתגר מבחינת יוסף היה לפצח את העמדת הבית החדש על שטח בצורת חצי עיגול, עם תכסית מורכבת שכוללת גם מדרון. הוא נדרש למקם את המבנה החדש בצורה האופטימלית שתאפשר לתכנן בית מרווח ובמקביל לייצר חצר גדולה, כיפית ומפנקת עם כל הפסיליטיז המתבקשים בבית בסטנדרט כה גבוה. לטובת העניין תוכנן מבנה בצורת קובייה, שאחת מפאותיו צמודה לקו המגרש, בעוד השלוש האחרות מוקפות בגינה שצורתה ח'. את האתגר הטופוגרפי הפך יוסף ליתרון בכך שהגביה את השטח ביחס למפלס הרחוב ואל הבית החדש מובילות מדרגות מרחבות שמתחילות בסמוך לכביש ומסתיימות במבואה החיצונית.

"זהו בית מלא בניגודים שמתקיימים יחד בהרמוניה מוחלטת", אומר יוסף. "כשנפגשתי עם בני הזוג כדי להכיר ולאמוד את הצרכים שלהם, הבנתי מהר שרוית היא אדם חד, ישר ופרקטי - אישה של שחור ולבן. היה לי ברור שהבית צריך לעבוד לפיה".

ליעד יוסף, ג (צילום: אלעד גונן)
חצר גדולה, כיפית ומפנקת עם כל הפסיליטיז | צילום: אלעד גונן

ליעד יוסף ג (צילום: אלעד גונן)
. | צילום: אלעד גונן

הסגנון האולטרה-מודרני והמהוקצע שלו מגלם מפגש בין צבעוניות מונוכרומטית חדה ומובהקת וחומרים שונים בתכלית: חלקם נוכחים מאוד, כמו חזיתות עץ ופרטי אבן שנקראים כקלילים ומרחפים בזכות האיזון שמייצרים האלמנטים המדוקקים והשקופים מזכוכית. המשחק בין האטום לשקוף נוכח בכל פינה ולתחושה המאוזנת תורמים גם פרופילי המינימל שבהם נעשה שימוש בפתחים, ועזרו להכניס פנימה מקסימום אור טבעי ושטח גינה. כך, התוצאה הסופית שהתקבלה פתוחה ואוורירית.

את החזית הקדמית שפונה לרחוב תכנן יוסף כאטומה לחלוטין, ובחר לחפותה באריחי פורצלן אפורים שתורמים לשפה הנקייה המובהקת. בהם גם מסתתרת דלת הכניסה בקו אפס. "כדי למסגר את החזיתות יצרתי מעין חצאיות - עליונה ותחתונה - שמשמשות כפרגולות למרפסות וכאלמנט הצללה ותאורה. זו שסוככת על קומת הקרקע אטומה לגמרי וזו שבקומה העליונה חשופה לחלוטין, כך שגם הן תורמות בדרכן לקונספט שמפגיש בין מסות שונות ועדיין מתפרש כמאוזן", הוא מסביר, "הבאלאנס שבין הכבד לקליל חוזר גם בשלוש החזיתות הנוספות שפונות לגינה, בחלקים מסוימים הן אטומות ובאחרים הן עשויות מזכוכית ומייצרות תקשורת פנטסטית בין החללים והאגפים".  

ליעד יוסף (צילום: אלעד גונן)
. | צילום: אלעד גונן
ליעד יוסף (צילום: אלעד גונן)
סלון שנוצר מנגרות פורניר עץ אלון שחור ומחורץ, על במת שיש שחור | צילום: אלעד גונן
ליעד יוסף (צילום: אלעד גונן)
. | צילום: אלעד גונן

ליעד יוסף (צילום: אלעד גונן)
התוצאה הסופית פתוחה ואוורירית | צילום: אלעד גונן

מעבר מלא של אור וצל

עם פתיחת דלת הכניסה נגלות המדרגות הדרמטיות מאבן כהה והמעלית שמובילה למפלס המרתף ולקומת המגורים העליונה. מיד לאחריהן נראים פינת האוכל הפורמלית והחצר, ובין שתי הזירות הללו מפרידות ויטרינות מזכוכית. "בחרתי לתכנן מדרגות מאבן - חומר נוכח וכבד, שבפועל מתפרש דווקא כמרחף ומאפשר מעבר מלא של אור וצל". פאה נוספת של הקובייה שנוצרה משמשת כקיר הכוח בסלון שנוצר מנגרות פורניר עץ אלון שחור ומחורץ, על במת שיש שחור. הגב של שתי הפאות הללו, שפונה לאזור המטבח, שקוף לחלוטין ועשוי מזכוכית קליר ג'מבו המיתמרת לגובה 3 מטרים, ובאזור הזה תוכננו גם המזווה, שירותי האורחים וארונות החשמל והתקשורת שנסתרים מאחורי נגרות בהירה.    

"רוית היא אישה מאוד אלגנטית ואת הפן הזה חשוב היה לי לשקף גם בעיצוב הפנים", אומר המעצב, "רציתי לייצר עבורם מראה מאופק ומהוקצע, שלא רואים בכל בית, ומאחורי כל בחירה יש נימוק וסיבה. כך למשל עבדתי עם רצפת פורצלן בהירה, פרטי ריהוט בצבעוניות מונוכרומטית, אבן בזלת ולוחות פורניר שחורים שחלקם חלקים וחלקם מחורצים, וככאלה הם מוספים הרבה טקסטורה, אופי ועניין. בבית הזה אין בכלל גופי תאורה תלויים - כולם שקועים בתקרה - כיוון שככל שנכנסתי לתהליך הבנתי שבחירות שנאמנות לקונספט less is more הן הנכונות ביותר לנראות הנקייה שהתבקשתי ליצור. גם ברמת הרהיטים עצמם הלכנו על הטופ, וכל הפריטים הם מבתי היוצר של מותגי העילית שמייבאת ארצה טולמנס".

ליעד יוסף ג (צילום: אלעד גונן)
. | צילום: אלעד גונן
ליעד יוסף (צילום: אלעד גונן)
. | צילום: אלעד גונן
ליעד יוסף (צילום: אלעד גונן)
אישה של שחור ולבן - והבית צריך לעבוד על פיה | צילום: אלעד גונן

ליעד יוסף (צילום: אלעד גונן)
. | צילום: אלעד גונן

מהוויטרינות הגדולות שבהיקף הקומה ניתן לצאת לחצר המטופחת, שכוללת בין השאר בריכה ובה ספסל בנוי, ג'קוזי וג'טים, ובסמוך לה אזור שיזוף. ביציאה מהמטבח ממתין לבני המשפחה ולאורחים מטבח חוץ מאובזר מבטון מוחלק שניצב תחת פרגולה חשמלית.

"בעוד שקומת הקרקע פורמלית, קומות המגורים, זו שבמפלס המרתף והקומה העליונה, עוצבו כחמימות יותר", אומר יוסף. "קומת המרתף מוקפת חצרות אנגליות שמכניסות פנימה הרבה אור, כך שהיא חלק אינטגרלי ומזמין, בלתי נפרד מהבית. תכננו שם פינת המשפחה ומטבחון צמוד, חדר הממ"ד ושתי סוויטות עבור הילדים הגדולים. בקומה העליונה ממוקמים המאסטר, הסוויטות של שני הילדים הצעירים וחדר שירות וכביסה גדול ומאובזר".

ליעד יוסף (צילום: אלעד גונן)
. | צילום: אלעד גונן
ליעד יוסף (צילום: אלעד גונן)
. | צילום: אלעד גונן
ליעד יוסף (צילום: אלעד גונן)
. | צילום: אלעד גונן

ליעד יוסף (צילום: אלעד גונן)
קומת המגורים החמימה | צילום: אלעד גונן

בדומה לקונספט העיצוב של הבית כולו, גם בסוויטות של הילדים נשמרה שפה אחידה ונקייה, ובכל אחת מהן ישנם חדר רחצה אישי ואזור שינה ובו מיטה זוגית וארון גדול עם חזיתות זכוכית מושחרת. חדר הרחצה בכל סוויטה משמש כמעין הד לעיצוב החדר: כך למשל בחדר של הבן החייל, שעוצב בגוני אפור ושחור דרמטיים, חדר הרחצה חופה באריחי טרוורטין אפורים עם נגיעות שחורות. הסלון שבקומת המרתף עוצב בקווים נקיים מאוד ועם זאת הוא מרגיע ומלא בסטייל.

את מאסטר השינה של ההורים תכנן יוסף כיחידה מרווחת, קוזית ורכה, עם רצפת פורניר אגוז אמריקאי וחדר ארונות גדול שפתוח לעבר חדר השינה. "בחרתי להשתמש בו בפורניר אגוז מעושן בגון סיגר, וחזיתות מזכוכית חומה שמייצרות רפלקציה של אור והרבה עניין ועם זאת הן אינטימיות ומטשטשות את תכולת הארונות", הוא מסביר. "התאורה באזור הארונות שקועה בגבס ובנגרויות, כך שפרט לאספקט הפונקציונלי היא גם אחראית לא מעט על יצירת האווירה במרחב". 

ליעד יוסף ג (צילום: אלעד גונן)
. | צילום: אלעד גונן
ליעד יוסף ג (צילום: אלעד גונן)
. | צילום: אלעד גונן
ליעד יוסף ג (צילום: אלעד גונן)
. | צילום: אלעד גונן

_OBJ

באזור השינה עבד יוסף עם שכבות. קיר גב המיטה עשוי בחלקו העליון מפורמייקה יוקרתית, מעוצבת ומחורצת במרקם אבן, וחלקו התחתון מנגרות מחורצת בחריצים צפופים שנצבעה בתנור. בין שתי המסות האלה נוצר ניתוק שמעגן את המיטה וממנו יוצאת אלומת אור נעימה ולא מסנוורת. משתי צידי המיטה שולב שידות מאבן טרוורטין, והמכלול מתפרש כרך ורומנטי אך ממש לא מלוקק או מצועצע.

מול המיטה ניצב קיר, מחופה באריחים בגוון חום שוקולד מריר, ובו שתי דלתות בקו אפס - האחת דלת הכניסה למאסטר והשנייה מובילה לחדר הרחצה. כשפותחים אותה מתגלה חלל נקי מאוד, חף מכל מניירה עיצובית, מחופה באבן טרוונטין בהירה ובו חלון גדול שמשקיף לאזור הבריכה. במקלחון הגדול והמרווח תוכננה נישה לסבונים וכיור השוקת הגדול עשוי ממשטח טרוורטין שניצב על ארון אמבט מעץ בגוון חום שוקולד - זהה לצבע חיפוי קיר הכניסה. בדומה לבית כולו גם כאן שולבו מיטב הטכנולוגיות הקיימות, כמו חימום תת רצפתי, מערכת מיזוג וונטה תקרתית._OBJ_OBJ_OBJ_OBJ

_OBJ

עיצוב פנים: ליעד יוסף 

סטיילינג לצילומים: מאיה לבנת הרוש

אביבי מטבחים
ניב רז נגרות