הם זוג תל אביבי, יחד כבר שנתיים, ולשניהם עסקים פרטיים מצליחים: ליבנת אורינובסקי (22) היא משפיענית רשת ובעלת עסק לייעוץ תדמיתי ושיווקי עם 72.2 אלף עוקבים באינסטגרם; למתן ניסטור (33) יש חברה לייעוץ וליווי עסקי בשם "מועדון היזמים" ו-58.8 אלף עוקבים באינסטגרם. את התוכן שהם יוצרים לרשת הם מצלמים בדירה החדשה שבה הם מתגוררים ועוצבה על ידי נרקיס ברזני במגדל דה וינצ'י TLV שתכנן האדריכל אבנר ישר, עליה הם משלמים 22.5 אלף שקלים מדי חודש (20 אלף שכר דירה פלוס 2,500 שקלים דמי ניהול לבניין). סרטון של הדירה שהם העלו לרשתות גרף מאות אלפי צפיות והמטרה שלו ברורה: להראות לעוקבים שלהם איפה הם חיים ואיך זה משקף את האג'נדה השיווקית והעסקית שלהם.
>> לכל הכתבות בערוץ living
>> מודיעין: הדופלקס השכור הזה עוצב מרחוק בזום, והוא מהמם
>> הטיפ הגאוני לנייר סופג שלא הכרתם
הסרטון הכה גלים ברשת וזכה לתגובות סוערות שנעו מ"מביך", "די לתת לה במה" ו"יש לי דז'ה וו של סיימון לבייב", ועד ל"אין בדירה טיפת אופי או נשמה" ו"יש להם כסף ל-22 אלף שקל רק שכירות בחודש? מישהו מאמין לזה?", אבל ליבנת ממש לא חיה בסרט של עצמה: "צודקים, זה יקר. אנחנו חיים במדינה שבה משכורת ממוצעת היא כ-10,800 שקלים נטו והשכירות על הדירה שלנו היא פי שניים, וזו רק הוצאה אחת מיני רבות. ברור שזה לא נגיש לכל אחד, אבל אם שמים 22 אלף על שכירות, זה לא אומר שנשאר לנו 3,000 שקלים לאוכל. אנשים חכמים יכולים לאפשר את זה לעצמם. זה תלוי רמת חיים".
View this post on Instagram
ליבנת ומתן היו בין הראשונים שנכנסו לבניין היוקרתי החדש בעיר (בתכנון ישר אדריכלים), שיש בו גם בריכה מרחפת, מכון כושר שמתפרש על שתי קומות ולובי עם שומר. באוגוסט האחרון הם חתמו על חוזה שכירות לשנה ועיצבו את הדירה הריקה בעזרת מעצבת פנים. למרות ההנאה הגדולה מהדירה, ליבנת מודה שהפוקוס שלה לאו דווקא מכוון לרמת החיים שהיא משדרת: "אני מבינה את המשחק, אי אפשר למכור מוצרים בעשרות אלפי שקלים ולגור בדירה פח. אם לא היה לי קשר לעולמות האלה, חד משמעית לא הייתי גרה בדירה כזו. הייתי מעדיפה לבנות לעצמי עתיד כלכלי, כדי שבעתיד אגור איפה שאני רוצה. מתן אוהב רמת חיים ומבחינתו השלב הבא הוא לעבור לדירה אפילו יותר יקרה. ככה אנחנו מאזנים אחד את השנייה".
בעוד מתן מחלק את הזמן בין עבודה מהבית לעבודה במשרד ברמת גן, ליבנת עובדת רק מהבית. לעסקים של שניהם יש נוכחות דיגיטלית משמעותית, והמגורים היוקרתיים הם חלק מהתדמית. "זה לא רק בית למגורים, אלא בית שמייצרים בו תכנים ומשתלם להשקיע בו אפילו אם זה רק לשנה", היא מסבירה. "רצינו מקום מושקע, להרגיש בבית. מבחינתי זה היה מאסט שייראה טוב ברקע של הסרטונים. יש המון אור טבעי מהחלונות הגדולים, וחצי מהמשרד שלי זה חלון אחד ענקי".
טפטים מיוחדים לקירות שאפשר לראות בזום
חלק מהרהיטים, כמו ספה ומיטה, ליבנת ומתן הביאו איתם מדירות קודמות, והוסיפו אבזור כמו שטיחים ומראות. חלק ממוצרי החשמל הם קיבלו מבעל הדירה. במשרד הביתי שלה הושקעו יותר מ-20 אלף שקלים, אבל סך התקציב לעיצוב הדירה עמד על עשרות אלפי שקלים, ולא מאות כפי שניתן אולי לנחש.
מעצבת הפנים נרקיס ברזני מספרת שרצתה לתת לבני הזוג תחושה של בית: "מאחר שהדירה נמצאת במגדל תל אביבי היא עוצבה בסגנון אורבני ובגוונים מונוכרומטיים של שחור ולבן. את הצבע הוספנו בכחול בכריות, בשטיח ועוד, כדי לרמוז לים שנשקף מהדירה. אלה גם הגוונים שבחרנו לסלון ולחדר של מתן. במשרד של ליבנת שברנו את המונוכרומטיות עם גוונים בהירים ורודים ובד בוקלה. הקירות שאותם אפשר לראות בזמן הזומים במחשב הולבשו בטפטים מיוחדים, אפילו מיקום המראה מכוון. כל פרט נבחר בקפידה והכי חשוב שהכול הרמוני, זורם ומתחבר יחד".
View this post on Instagram
בכניסה לבית נגלים המטבח ובו אי ענק, הסלון, טלוויזיה על עמוד, ספרייה גדולה עם ספרי קריאה ואביזרי נוי, ושטיח גדול בדוגמה אבסטרקטית ועליו ספה והדום. משמאל ממוקמים שירותי האורחים, בהמשך חדר שירות עם מכונת כביסה ומייבש, חדר הרחצה של ליבנת עם אמבטיה, ואחריו המשרד של מתן. בצד השני של הדירה נמצא המשרד של ליבנת ואחריו חדר השינה המשותף שכולל חדר ארונות ואת חדר הרחצה של מתן. "למה מופרדים? כי קיבלנו שלושה שירותים ואמרנו שנעשה אחד מושקע לאורחים עם קיר יפה ושניים נוספים לכל אחד מאיתנו. היה בא לי על האמבטיה".
"עד שבן אדם לא דורך בדירה הוא לא יבין"
לאחר שהעיצוב הושלם ובני הזוג נכנסו לדירה, המעצבת צילמה את הסרטון ברוח טרנד הטיקטוק: "סליחה, אפשר לשאול אתכם כמה שכירות אתם משלמים?" המוכר בעיקר בניו יורק ובלונדון, וקיים גם בתל אביב. חלק מהתגובות לא הביעו התלהבות מהטעם העיצובי, ציינו ש"במוזיאון יש יותר חיים" וכי הריהוט מאיקאה, בנוסף גם ביקרו את הסכום שבני הזוג משלמים וסברו ש"עוקצים" אותם. "עד שבן אדם לא דורך בדירה, הוא לא יבין מה מקבלים פה. המגדל הוא חוויה בפני עצמה", מסכמת ליבנת.
מאחר שהם מציגים לראווה את החיים הפרטיים שלהם, בני הזוג קיבלו יותר ממאה בקשות מהעוקבים לצלם סיורי דירה. "אנשים רוצים תמיד לראות איפה האנשים שהם מעריצים גרים. אנחנו מוכרים ברשת וכמובן שיש לזה פן שיווקי, אבל אנשים אוהבים גם לקחת מזה השראה. גם אני לקחתי השראה מסיורים אחרים והייתי מפנטזת על בתים. עד לפני כמה שנים גם אני לא הייתי חולמת על דירה כזאת".