המעצב הסינגפורי האנס טאן בוחן את היחסים בין אובייקטים למשמעות שלהם. עבודותיו נעות על הגבול שבין עיצוב לאומנות והן מעוררות דו שיח פילוסופי על מהות היחסים שבין השניים. תהליך העבודה מוקפד | צילום: HANSTAN נעשה באופן מדויק | צילום: HANSTAN
וכל פרט קטן מקבל משמעות במכלול | צילום: HANSTANהשעון מתקתק ומתקתק
ביצירתו Idea of a Clock משתמש טאן בלוח הודעות מכני המוכר בעיקר מתחנות רכבת ומשדות תעופה, ומסביר את מטרת השעון ואת השעה בלא מעט מילים. כך הוא הופך את שפת השעון משפה בינלאומית פשוטה ופרקטית לטקסט מסורבל, ויוצר הזרה לאופן שבו אנחנו חווים "שעון".
מה השעה? תשאלו את האנס טאן | צילום: HANSTANרדי מייד: תדליקו את המסך
עוד אובייקט שמתאר בנאמנות את הפילוסופיה שמנחה את עבודתו של טאן הוא גוף התאורה Portrait of a Lamp. השימוש ברדי מייד פשוט: על מסך פלזמה מוקרן תצלום של המסך עצמו כשהוא מואר. ההתייחסות הרצינית שלו לפרטים הקטנים של גוף התאורה שעיצב, כמו הכבל המסולסל ומיקום תצלום המסך באלכסון, מעוררת יחס רציני uדוחקתה הצדה את הנטייה הראשונית לפטור את זה כגימיק.
אלוהי הפרטים הקטנים
שימת הלב שלו לפרטים קטנים מתגלה גם באוסף Petrified Victoria, שבו הוא יוצר נגטיווים של כלי כסף ויקטוריאניים בתוך מלבני שיש שמנמנים. את גושי השיש הוא מעבד אחד אחד במכונת CNC, מכונה שמכרסמת משטחים באופן מדויק על פי מידול ממוחשב. הניגוד בין הכלים המוטבעים, שנעשו בהקפדה על הדקיקות, העדינות והמרקם החלק והמבריק שלהם, לבין גושי השיש המגושמים והכבדים, יוצר מאובנים מעודנים.
ומגהץ שמדפיס צורות | צילום: HANSTANבמדור הקודם: עבודותיו של ברון צרפתי
לכל הכתבות במדור רידיזיין
אהבתם את העיצובים? שתפו בפייסבוק