כשפנו בני הזוג אל מעצבת הפנים רוני באריל והפקידו בידיה את מלאכת עיצוב הפנים של הבית שבנו באזור השרון, עיקר מבוקשם היה להתאים את חללו לאורחות חייהם כמשפחה עם שלושה ילדים קטנים, אך לא רק. "הבית נועד לשרת את המשפחה לאורך שנים, ובתוך כך מבט לעתיד היה חלק בלתי נפרד מהרעיון העיצובי", מספרת באריל. "כך, למשל, למרות שהילדים עדיין רכים בשנים, אחת הבקשות היתה לתכנן את חדריהם כסוויטות עם חדרי רחצה צמודים, כמענה לזמנים שיגדלו ויזדקקו לפרטיות. סעיפים נוספים בפרוגראמה התייחסו להעדפותיהם האסתטיות, דוגמת שילוב קמין בבית, וכן לצרכים ספציפיים כמציאת פתרון ראוי למיקום אקווריום גדול, תחביבו של בעל הבית". הבית, שאת תכנונו ביצע האדריכל יצחק מרוז מהמשרד מ.י.מ.ד אדריכלים, הוא מבנה חד קומתי בתצורת האות ח' ששטחו משתרע על 240 מ"ר וחזותו, על גגות הרעפים המקרים אותו, מייצרת מראה מזמין מהסוג המאפיין בתים ותיקים. הערך המזמין ממשיך ומתגלה גם בחלל הפנים, בקונספט שגיבשה עבורו באריל כשילוב של אסתטיקה ופונקציונליות, ובכלל זה שימת דגש מיוחד על נוחות מיטבית ועל בחירת חומרים ואלמנטים שהינם עמידים לאורך זמן וקלים לעבודה ולתחזוקה שוטפת.
עוד באתר לעיצוב הבית:
שפה אסתטית משולבת
פתיחת דלת הכניסה מפגישה את הבאים עם חלל פנים הנקרא בבהירות, מדגיש את בונוס הקשר עם החוץ שמזמן הבית בן הקומה האחת ונחלק לשני אגפים מוגדרים: אגף ציבורי הממוקם בצלעה המרכזית של תצורת ה-ח' ותחום בוויטרינות אלומיניום בלגי הפותחות אותו לכיוון הגינה, ואגף פרטי הממוקם מעברו האחד ואשר אליו מוביל חלל מעבר. מעברו השני של החלל הציבורי ממוקמים אזורי שירות וכניסה, מהם ישנה גם כניסה/יציאה ישירה מהחניה ואליה.
המרחב המעוצב שנגלה לעין מגלם זיקה לסגנון כפרי ובה בעת מאופיין בניקיון אוורירי, הודות למינון מדויק של חומרים ומוטיבים המייצרים שפה אסתטית משולבת-מאוזנת: ריצוף באריחי גרניט פורצלן גדולים דמויי בטון המקנים מראה עכשווי לצד תקרת עץ גבוהה (5 מ' בנקודה הגבוהה ביותר) ומשופעת היוצקת את הניחוח הכפרי, ובתוך קירות בהירים בגוון לבן שבור משתלבים קטעים מחופים בלבני פירוקים.
המוקד העיקרי של השימוש בלבנים הוא בסלון, שם הן מחפות קיר שבו מוטמעים מסך הטלוויזיה והקמין המבוקש, ושילובים נוספים שלהן נוכחים ברחבי הבית כעין הדהודים מדודים, דוגמת שלישיית גומחות שחלקן הפנימי מחופה בלבנים או גומחה זהה המשתלבת מעל המיטה ביחידת ההורים. פלטת הגוונים בחלל עכשווית בעיקרה, נשענת בגדול על גוני אפור ולבן עם שילוב של נגיעות אדומות, "הגוון האהוב על בעלי הבית", לדברי באריל, ששזור במרחב – אם כשהוא מופיע בפריטי ריהוט כמערכת הישיבה בסלון, ואם בפריטי נגרות ואביזרים סניטריים בחדרי הרחצה. תאורת החלל מגוונת וכוללת גופים מסוגים שונים: פסי צבירה משולבים בספוטים המכוונים להפצת אור ממוקדת, גופים דקורטיביים תלויים המשתלשלים מתקרת העץ, גופים צמודי קיר, ותאורה שקועה המותקנת בתוך גומחות - אלמנט החוזר בחללים נוספים ושלטענת באריל, תוכנן כמענה לאהבתה של בעלת הבית.
מינון מדויק של מוטיבים
הסלון ופינת האוכל ממוקמים כרצף רוחבי הפונה לגינה, וכמו המינון המדויק של החומרים והמוטיבים, כך גם עיצובם מאופיין באותה מידתיות מאוזנת - מזמין ונינוח, מסוגנן וחף מכל עומס. בהמשך לפינת האוכל, על אותו קו רוחב וכשהוא כמו תוחם את האזור הציבורי, נקבע מקומו של האקווריום הגדול. הפתרון שיצרה עבורו באריל הוא יחידת ארון שתוכננה ייעודית עם חללים להצנעת המערכות הנדרשות לאחזקתו, וחלקה העליון עוצב עם גומחות להצבת פריטי נוי דקורטיביים.
המטבח ממוקם בקדמת החלל, פתוח אל אזורי הסלון ופינת האוכל, ובה בעת מוגדר בבירור כאזור בפני עצמו שעיצובו מגלם את הארומה הכפרית. במרכז חללו ניצבת יחידת אי גבוהה עם משטח בוצ'ר המשמשת גם כשולחן אוכל שלו מצוותים כיסאות בר לבנים; החזיתות הלבנות מעוצבות בגימור אפוקסי עם מסגרת דקורטיבית המאפיינת את הסגנון; ומשטח העבודה עשוי שיש גרניט שחור (בזלטינה) ביציקה אחת הכוללת גם את הכיור כחלק בלתי נפרד ממנו. אחת מיחידות המטבח היא יחידת קיר בה משתלבים מכשירי חשמל, חללי אחסון, שני מקררים אינטגרליים המוטמעים בתוכה עם חזיתות ארון לכל דבר, וחזית נוספת מפתיעה כשהיא מתבררת כ"דלת כמו דלת" הנפתחת לאזור שירות נוח הכולל חדר כביסה ומזווה.
תקרת גבס צפה
אל האגף הפרטי מוביל חלל מעבר בו ממוקמים שירותי האורחים שעל פתחם סוגרת דלת כיס נסתרת, והדלתות שנבחרו לחדרים הינן דלתות צבע עם חריטה המתיישרות לכדי מישור רציף עם הקיר תוך יצירת חזות נקייה. לריצוף החדרים משמש פרקט הנוסך חמימות, והם מעוצבים בקפידה פונקציונלית עם חללי אחסון נוחים שתוכננו ייעודית ובוצעו בעבודת נגרות, וכך גם חדרי הרחצה המעוצבים למשעי שנכללים בכל אחד מהם. יחידת ההורים עטופה בנוף הגינה החודר מבעד ויטרינות המעניקות גישה ישירה אליה, ופרט מעניין בחללה הוא האופן שבו עוצבה התקרה כתקרת גבס צפה שמרכזה מעין ריבוע גדול החושף את התקרה המקורית תוך הפצת אור מגופים נסתרים. חדר הרחצה הנכלל בשטחה מסוגנן עד אחרון פרטיו, ובתוך כך משתלבים בו אלמנטים נוחים מפנקים, כמראה עם מפיג אדים, מתקן לחימום מגבות ותאורה נסתרת נעימה לעין.
את החלל הנוח, שמערך התנועה בו קל וזורם, מתאים במיוחד למשפחה עם ילדים קטנים, משלים הקשר הישיר עם הגינה המלבבת שמזכה את הדיירים בערך מוסף של הנאה ונוחות מחיה. עיצובה של באריל הדגיש את הדיאלוג באמצעות המשכיות חומרית, כאשר חיפוי הלבנים ואריחי הריצוף של הפנים משתלבים גם בסביבת החוץ, ובכלל זה בחזית הקדמית, ואגב כך קושרים את שני האזורים למרחב אחד מטופח עד אחרון פרטיו, כזה שניחן באיכויות שהן מעבר לזמן ואכן יכול לשרת את דייריו בנוחות וברווחה לאורך שנים.
עיצוב פנים: רוני באריל, אדריכלות: אדר' יצחק מרוז, מ.י.מ.ד אדריכלים.
חיפוי לבנים: בריקים; תאורה: תומס תאורה; מיזוג אוויר: סיביר מזגנים; דלתות לחדרי רחצה ושירותים: פנדור; חיפויים ואביזרים סניטריים: חזי בנק.
במדור הקודם: פתרונות אחסון בסטייל בדירה התל אביבית
לכל הבתים של בית ונוי