מול הפרדסים של עין ורד מתגוררים זה שנה זוג (דוקטור למתמטיקה בן 40 ומורה לאנגלית בת 50) עם בנם בן ה-17. בביתם, בבנייה חדשה, קומת קרקע עם שני חדרי שינה שצמודים אליהם חדרי מקלחת ושירותים, סלון, מטבח, חדר מזווה ושירות. גלריה מעל המטבח שם נמצאת הספרייה ושולחן העבודה. מרתף עם ממ"ד, חדר שינה נוסף וחלל ציבורי. וגג שמתחיל מגובה שבעה מטרים, ויורד בשיפוע לגובה חמישה מטרים.
בעלת הבית תמיד אהבה אדריכלות. החלום שלה היה חלל פתוח אך ממודר קלות על ידי ריהוט או משחקי ארכיטקטורה. החלום הוגשם תוך כשנתיים וחצי. אתם מוזמנים להציץ. הרבה קווים ישרים | צילום: שי בן אפרים
לצד הספה שידה מעץ ממוחזר מהמזרח | צילום: שי בן אפריםעוד באתר לעיצוב הבית:
גינה ישראלית, סגנון אקלקטי
בכניסה תפגשו גינה ישראלית. בגינה שולחן חוץ בעיצוב המעצבת שרה ברוך וכיסאות מטולמנס (אלף שקל לכיסא לאחר הנחת קיץ). לבית אין גדר, כך שהוא חשוף לרחוב. דלת מתכת לבנה ברוחב שני מטרים נפתחת על ציר אורכי צדדי. ממש משמאל לדלת נמצאות המדרגות לגלריה, כך שתלמידים שמגיעים לשיעור פרטי לא עוברים בתוך הבית.
האדריכלות קסמה | צילום: שי בן אפריםמשמאל לכניסה הסלון, פינת האוכל והמטבח, ומימין חדר משפחה, חדר שינה של הנער ומקלחת צמודה. החלל הזה יכול להיסגר עם שתי דלתות הזזה לפרטיות מוחלטת.
בניגוד לפרויקטים אחרים בבנייה חדשה, האדריכלית הגיעה למבנה כשהוא הושלם. היו בו ארונות מטבח, ארונות בגדים וחללים רטובים מושלמים, וכן חלק קטן מהתאורה. "אני מעדיפה תמיד לרהט ולהלביש בתים שהייתי מעורבת בתכנון האדריכלי הפנימי שלהם", מספרת המעצבת שרה ברוך, "אם זה שיפוץ בתכנונים או בבנייה חדשה לצד ארכיטקט, ואז התשתיות משרתות היטב את תכולת הבית. במקרה הזה האדריכלות כל כך קסמה לי שהסכמתי לפרויקט מיידית". גג שמתחיל מגובה שבעה מטרים | צילום: שי בן אפרים החלום היה חלל פתוח אך ממודר קלות | צילום: שי בן אפרים ריהוט עתיק וגימור מודרני ועכשווי | צילום: שי בן אפרים
כורסה מקורית של נבונה מהביטאט | צילום: שי בן אפריםאהבה לצבעים ולאמנות
הבית עוצב בסגנון אקלקטי. מערכות הישיבה בסלון ובפינת המשפחה הן בהשראת קוקלציית ה-Ghost של פאולה נבונה האיטלקייה, ולצדה שידה מעץ ממוחזר מהמזרח. מעל השידה סוזנית, רקמה טיבטית עתיקה, ובגלריה כורסה מקורית של נבונה מהביטאט (28 אלף שקל במקור, נרכשה מתצוגה בהנחה של 50 אחוז). במקום האי המסורתי | צילום: שי בן אפרים פינת האוכל. במקום האי המסורתי | צילום: שי בן אפרים עיצוב הבית היה חוויה כיפית | צילום: שי בן אפרים שולחן אוכל באורך שלושה מטרים. נמנעה צפיפות לא רצויה | צילום: שי בן אפרים
כיסאות האוכל מהביטאט | צילום: שי בן אפריםהאווירה בבית עכשווית עם נגיעות אתניות ועם נוכחות גדולה של אמנות ישראלית מקורית. ציורים של אילנה גל (גלריה ארט מרקט).
"בעלת הבית אוהבת צבעים", מספרת המעצבת, "והם באים לידי ביטוי בעיקר באמנות, אך גם בריהוט. הארונית בחדר המשפחה קיבלה פרופורציה של ריהוט עתיק וגימור מודרני ועכשווי, שבאים לידי ביטוי הן בקווים הישרים והן בצבע הצהוב הקופץ. הצהוב חוזר קלות בחדר השינה של הנער, הצמוד לחדר המשפחה, שם הכנסנו גם שחור במראה ואדום בגוף התאורה".
הריצוף בחדרי השינה הוא עץ אלון בגימור מיושן. בחלל המרכזי אבן טבעית ובגלריה עץ אורן שנצבע בצבע לבן לא אטום. חדר השינה. ריצוף עץ אלון בגימור מיושן | צילום: שי בן אפרים
חדר הבן. אוהבים צבעים | צילום: שי בן אפריםבמקום האי המסורתי במטבח הוצב שולחן אוכל באורך שלושה מטרים, וכך נמנעה צפיפות לא רצויה. כיסאות פינת האוכל נרכשו מהביטאט (1,500 שקל לכיסא).
"עיצוב הבית היה חוויה כיפית", מספרת המעצבת, "בעלת הבית חובבת עיצוב ומתעניינת וזה הקל את העבודה. היא הבינה תמיד אחרי הסבר קצר מדוע אני מציעה דבר אחד ולא אחר. העשייה משותפת. הלקוח צריך ללכת עם הלב ולא לחשוש והמעצב צריך לזכור תמיד שהבית הוא של הלקוח ועל כן להיות קשוב אליו מאוד ולהבין היטב את חזונו האותנטי לבית, ועל פי ההבנה העמוקה הזו לפעול לתוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח שלו. הבית ותוכנו חייבים להיות גם מתוכננים היטב וגם משקפים את האסתטיקה שאליה מתאווה הלקוח. מובן שהמעצב חייב להתחבר לאסתטיקה הזו, אחרת לא יוכל לבצע את עבודתו".
ריהוט הלבשה ואמנות - מעצבת פנים שרה ברוך
ארכיטקטית – זוהר אורן מייזל